ABC73 skrev 2016-06-27 12:41:07 följande:
Åkte med mina barn när de var 3 år och 7-månader för några år sedan, och det var smidigt. Minstingen hängde med i vagn och sele, ammades mest och fick börja smaka på lite vanlig mat, och fokus var mest på den äldre.
När jag åkte med min äldre när han var 8 månader hade han börjat krypa, vilket innebär att han behövde passas konstant när han inte var fastspänd. Var han på marken tog han genast sikte på polen och kröp dit i full fart
Hade vi åkt när den yngsta var 10 månader hade vi haft två barn som kunde ta sig åt varsitt håll och en mycket besvärligare matsituation då den yngsta vägrade att matas utan ville äta själv (vilket innebar mycket mat runt om).
Tack för svar. Hade det fungerat att äta middag utanför hotellet (typ 2 km ifrån) eller bättre boka matpaket på hotellet? Kunde yngsta vara med på stranden (skyddad så klart

) dvs ni gjorde det mesta tillsammans i familj eller ni delade upp er? Hade ni med er smakportioner eller provade minstingen från er mat/köpte/gjorde på plats? Det är mkt pengar charterbolagen tar och tänker mest på äldsta att han ska ha kul. Värt att åka när yngsta är så litet eller avvakta till sommaren efter så är minsta lite mer än 1,5 år? Mer fart så klart..