Elak och personlighetsförändrad av olika psykofarmaka
Behöver verkligen lite input här. Allt har blivit en härva med min man. Det finns ett före och ett efter han började med olika mediciner. Han har ADHD, GAD, insomnia och en kronisk fysisk sjukdom. Vi har varit tillsammans väldigt länge, 13 år. Tidigare var han glad, lättsam, stabil, vänlig, inte dömande och generös. Efter han började med mediciner så är han lättretlig, kort stubin, kylig, dömande, argumentativ, och ofta rent av elak. Trycker på alla ömma punkter. Han äter Benzodiazepiner sedan ca 5 år, har gått från Oxascand till tyngre grejer som Stesolid, Xanor och nu har han Iktorivil. Är säker på att han äter mer än han bör. Han har fått Elvanse som i stort sett är Amfetamin, äter hög dos. Utredningen visade inte ens på säker ADHD utan drag av, typ 50/50. Jag upplever han blev än värre när han började med denna medicin. Sedan äter han Lyrica som är stämningsstabiliserande, han äter mer än ordinerat. Han äter Cymbalta, antidepressiv, när han började med den var han inte ens deprimerad utan det har han blivit. Han äter även Norgesic och Atenolol mot huvudvärk. Atenololen är pga att komma åt spänningshuvudvärk genom att sänka blodtrycket. Det är alltså grymt mycket läkemedel och han har bara blivit sämre och sämre i takt med mer läkemedel han fått. Han är kritisk mot allt och alla, skyller alla sina motgångar på mig. Känner inte igen honom alls. Vad ska man göra? Tror ni att dessa läkemedel kan "förstöra" någons hjärna och göra den personlighetsförändrad?