Jag förstår inte riktigt vad ditt problem är?
Vadå göra resten av livet? De tänker väl leva! Och vill de bara ha ett barn så är det dessutom jättebra för planeten!
Barn är en stor del av livet, men det är verkligen inte allt. Det finns så många äventyr att uppleva, med och utan barn.
Min livsplan var att resa medan jag pluggade, skaffa jobb och sedan bilda familj när jag var ca 25. Utforska Sverige och norden med små barn, och ge mig ut i världen igen med barnen när de blev lite större.
Nu blev det inte så. Planen höll tills jag var 27 då jag insåg att min sambo inte var rätt för mig och lämnade honom. I stället för att leva småbarnsliv runt 30 reste jag jorden runt några varv, jobbade utomlands, utvecklade mig själv.
Första barnet kom vid 38. Han HATAR att flyga, så det där med att resa jorden runt ett par varv till med barnen blir kanske inte av
Dessutom är jag ensamstående så ekonomin för långresor med barn finns inte riktigt ännu.
Men det är fantastiskt att vara en äldre mamma. Att kunna ge sina barn allt utan att känna att jag tappar bort mig själv, att inte leva mitt liv drömmande om alla saker jag ville göra men aldrig gjorde. Förutom kinesiska muren, jag har inte tagit mig till kinesiska muren
Än.
Det får bli en PRO-resa till Kina när ungarna flyttat hemifrån
Jag var 42 när jag fick mitt sista barn, men jag ser ändå fram emot att ha ett liv utan barn när de flyttat hemifrån. Jag får hoppas att jag har hälsan så att jag orkar, men har jag inte det så får jag helt enkelt sänka mina ambitioner.