Jävla gnäll på oss som har råd att äta dyrt och gott.
Kunde inte undgå att se en tråd startad av en person som kallar sig daniel12, om att vi som föredrar finare mat i allmänhet och Oxfile i synnerhet.
Startar man en sådan tråd kan det knappast handla om något annat än avundsjuka och missunnsamhet. Det finns folk som inte anser sig ha råd med dyrare mat eftersom de prioriterar annat före maten, t.ex. regelbundna storinköp på systembolaget, ett pkt cigaretter var och varannan dag, shopping, spel på nätet och jack-vegas-maskiner. Även personer med relativt låg inkomst brukar ha råd att unna sig dyr mat ibland om de undviker att lägga pengar på en massa skit som de egentligen inte behöver.
Till daniel12 om du läser det här. Jag tillhör dem som gått från att vara fattig och lat och slösaktig till att ha en lön som räcker till allt och lite till, till att bli arbetsam och sparsam och sluta skylla på någon annan än mig själv om jag inte har råd med det nödvändigaste.
Det handlar om ansträngningar och prioriteringar. De stekta sparvarna kommer inte och flyger in i munnen på dig och du vinner inte på Lotto för att du tror att du kommit på ett säkert system. Jag skriver denna tråd för att jag känner igen mig själv i daniel12. Jag har också varit arg och besviken och missunnsam/ avundsjuk när jag själv hade det som sämst ställt. Men jag vidareutbildade mig och fick efter det ett mycket mer välbetalt jobb där jag trivs som fisken i vattnet.
Och jag ska vara ärlig och säga att jag idag ser ner på den jag var på den tiden, den gamla Dennis var en loser, den nya Dennis är en winner. Jag tycker att även du, daniel12, ska satsa på att lämna loser-stadiet och börja anstränga dig och framförallt prioritera! Kan förresten meddela dig att jag har köpt hem några kilo Oxfile som jag tänker avnjuta idag tillsammans med hasselbackspotatis, en god sås och haricots verts. Mmmm... vad gott det ska bli! Vad ska du själv äta idag? Gamla kotletter, korvsoppa eller baconrullader med makrill? Hahahaha!! Vilken eländig fattiglapp du är!
(Hoppas du förstod att jag var sarkastisk där)