Anonym ((Mamma Mu)) skrev 2016-07-02 10:45:13 följande:
Det kan tyckas själviskt. Men mannen har under många år psykiskt misshandlat mig, varit psykiskt och fysisk hotfull och innan han separerade ifrån mig slagit mig in i väggen vid flera tillfällen med barnet i sin famn. Han är manipulativ och har psykopatiska tendenser. Han har knappt tagit ansvar för barnet senaste månaderna. Han har orosanmält mig till socialen på falska grunder och snackat massa skit. Bussat på sin mor på mig också för jag inte ville ha tät kontakt med henne som han tvingade på mig och hon har också i sin tur orosanmälan mig. T o m socialtjänstens handläggare har reagerat på deras skitsnack i anmälningarna. Därav min oro för sonen att spendera nätter hos sin far etc.
Flytta 20 mil eller något sådant då? Då blir varannan v inte så lämpligt, iaf inte när skolan börjar. Du kan som sagt flytta utan underskrift, men om han då kräver interimistiskt beslut på boendet kan han få det, men det verka ju som att socialtjänsten har insikt i hur han är och de kanske förhoppningsvis talar om sin syn på det hela.
Om pappan inte kräver interimistiskt beslut på boendet så anses troligtvis ert barn rotat på sitt nya ställe och då flyttas han inte tillbaka till pappan utan skrivs hos dig.