• Fialej88

Vad är det som sticker ut? 3 dagar efter förlossning

För tre dagar sedan föddes mitt fjärde barn. Jag hade en normal graviditet och en normal förlossning där jag födde vaginalt, sprack inte, blöder knappt inget längre och jag känner att jag återhämtar mig bra. MEN... När jag kissar ibland så är det som att något trillar ut, detta är inget blod eller koagel, det är som en "köttslamsa" lite brutalt beskrivet som inte går att få loss. Innan jag upptäckte detta åkte något ut från sidan ca 3 cm långt och 1 cm brett som också såg ut som något "köttigt". Någon som varit med om samma och vet vad det kan vara?

Var igår på BB för att kolla detta men då hade "remsorna" åkt in igen och hon tyckte allt såg normalt ut. Hon trodde eventuellt det kunde vara inre slidvägg en eller livmodertappen som tittat ut. Men jag vet inte? Ska på återbesök på måndag igen men känner mig lite nojig :-/

• Svar på tråden Vad är det som sticker ut? 3 dagar efter förlossning
  • MammAmma

Ja det låter som framfall, precis som barnmorskan trodde. Men det är så tätt inpå förlossningen att det kan gå tillbaka om du ger det lite tid. Var duktig med knipövningarna så ökar chanserna för att det bara är tillfälligt.

• Fialej88
    MammAmma skrev 2016-07-02 18:42:22 följande:

Ja det låter som framfall, precis som barnmorskan trodde. Men det är så tätt inpå förlossningen att det kan gå tillbaka om du ger det lite tid. Var duktig med knipövningarna så ökar chanserna för att det bara är tillfälligt.

Tack för ditt svar, var det jag var rädd för. Men kör knipövningar så mycket det går och hoppas på att det drar sig tillbaka då ????
  • Mooomin

Du har precis fött barn. Ge kroppen lite tid att läka!

Fialej88 skrev 2016-07-02 18:50:19 följande:

Tack för ditt svar, var det jag var rädd för. Men kör knipövningar så mycket det går och hoppas på att det drar sig tillbaka då ????

Svar på tråden Vad är det som sticker ut? 3 dagar efter förlossning