• Aprildimma

Köpa begagnad bil! Hur tänka?

Ska köpa bil, har tänkt begagnad för max 40 000. 

Har hittat en Peugeot 107 från 08 som gått nästan 11 000 mil, alternativt
    en Citroen C1 från 09 som gått 15 500.

Båda är i samma prisklass, men ska jag tänka att det är bättre med nyare bil eller ska jag gå på miltalen? Är väl ingen jätteskillnad i mil mellan de två, men den ena är ju ett år nyare. Den är dessutom några tusenlappar billigare.
    Någon kunnig? Får känslan av att priset för bilen blir högre ju lägre miltal det är.

Sedan undrar jag om det är värt att lägga typ 10 000 kr extra för en bil som istället är från 11 och har gått 6 900? 

Vill ju komma undan så billigt som möjligt, men är man dumsnål om man köper äldre med högre miltal? 

• Svar på tråden Köpa begagnad bil! Hur tänka?
  • Anonym (Jadu)

bara att köpa en fransk bil är som att be om problem..

att sen snåla när man köper bil, dvs komma undan billigt, är som att be om mer problem... finns en anledning till att vissa bilar är billiga, = kostar att reparera..

Finns bättre bilar att köpa än franska små skitbilar... :)

lycka till!

• Aprildimma

Okej, har du några tips på bättre val? :) Vad är det som är så dåligt med dem? 

• kalmarpiraten

Allt är väl bättre än franska bilar!

Är din budget för inköp 40K kronor så varför inte en VW eller om du vill gå upp lite i kvalitet  en Audi. Finns många småbilar från VW och Audi som är ljusår mycket bättre än 107 och C1.

• stellanocte

Jag skulle ha satsat på en välservad lågmilare, absolut under 15 000 mil. Hellre att gå ned i årsmodell än att göra avkall på dessa faktorer. 

Svar på tråden Köpa begagnad bil! Hur tänka?