Anonym (M) skrev 2016-07-10 17:13:06 följande:
Jag har även en fråga till dig ts. Varför har ni döpt barnen såhär? Inser ni inte att de kommer få det jobbigt med de namnen? Folk kommer att undra hur deras namn kommer sig, och de kommer föralltid att bli kategoriserade som WT. Dallas, vet du ens att det är en stad i USA? Varför döpte ni ungen till det? Ingen döper barn till Stockholm eller Malmö. Du vill vara unik och häftig med dina barns coola namn, men det blir precis tvärtom. Lite hårt kanske, men du ville höra folks åsikter. Sen går det heller inte ens att läsa ut vilket kön det är på Dallas, Lacy och Rikkie-Lee. Antar dessutom att Lacy uttalas som Lazy vilket på svenska betyder LAT!! Ungen kan aldrig åka utomlands utan att skämmas, "hej jag heter lat". Bara för att du ville ha "coola" namn. Stackars barn
Alla barns namn har sin historia. Dallas fick heta så för att vi bodde där när hon föddes, men snart skulle flytta. Det blev som en hyllning till vår första hemstad här.
Nej, det är ingen som döper till Stockholm eftersom det inte är en tradition i Sverige. Här är det däremot vanligt att namnge efter platser och städer.
Lacy är för det första ganska vanligt här så det är verkligen ingen som reagerar på det. Lacy fick i alla fall sitt namn efter att vi hört det i radio och helt enkelt gillade det. En kollegas dotter hette också så.
När vi väntade Lindsay gillade vi Lucille och Lucy, men de namnen var för lika Lacy så på något sätt kom vi fram till Lindsay istället.
Rikkie-Lee är efter min mans mormor som tragiskt nog gick bort när vår Rikkie(tjej) låg i magen. En hyllning till henne.
Ingen här klassar oss som white trash, det har en helt annan betydelse här och liknande namn är dessutom vanligt. Även här i "fina" området.