• Handelstanken

Windovs 7 eller 10 för PC?

Både jag och jobbet gillade XP som de hade längre än jag, men jag övergick till W 7, har 8 i min laptop med tryckskärm och kan få 10 i båda. Vad det är i Äppel-paddorna och I-phone vet jag inte.

8 och 10 verkar mer vara för tryckskärmar. Min PC har ingen tryckskärm och jag gillar 7 bättre än 8. Surfar och mejlar bara så 10 är väl ingen mening med en PC och man ska ju aldrig ha den senaste?

• Svar på tråden Windovs 7 eller 10 för PC?
  • Aniiee

8.1.

Eller Zorin.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee
    Aniiee skrev 2016-07-12 23:23:36 följande:

8.1.

Eller Zorin.

8.1 med Classic Shell, that is.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • volvo142

Windows 7 om du laddar hem mycket. mixtrar med piratprogram osv annars 10. Fast jag hatar det nya Windows men dom som är riktigt bra på sånt med datorer håller med mig så ;)

• zZzZz

utan tvekan 7, nya 8/8.1 var junk och W10 är lika illa.. även fast bättre än 8.x modellen...

Tänker köra W7 Ultimate tills, ja finns inget slutdatum..

• volvo142
    zZzZz skrev 2016-07-13 00:29:38 följande:
    utan tvekan 7, nya 8/8.1 var junk och W10 är lika illa.. även fast bättre än 8.x modellen...

Tänker köra W7 Ultimate tills, ja finns inget slutdatum..
  • kalmarpiraten

Föredrar MS Win 7 Sp 1. Har även MS Win 8.1 i en av mina andra datorer. Ska man köra MS Win 10 så skulle jag INTE välja MS Win 10 Home Edition utan MS Win 10 Enterprise. Ljusår mycket bättre än vad Win 10 HE är.

Svar på tråden Windovs 7 eller 10 för PC?