• Anonym (HeartbrokenGirl)

Hur får jag mitt ex att komma tillbaka och vilja ha mig igen?

Gottfolk, jag skulle verkligen uppskatta er hjälp! 

Träffade den mest underbare killen sista månaderna av 2015, de var helt magiska, kärlek och allting. (Hördes varje dag, skrev, pratade i telefon i timmar och sågs flera gånger per vecka). Trots att han var nyopererad, sjukskriven och inte kunde gå då så gick relationen framåt i lagom takt och det blev såklart gnistor så att vi hamnade i sänghalmen.

Vi båda hade glädjetårar ibland p.g.a. hur lyckliga vi var med varandra och kände att det var så rätt. Hann inte träffa varandras familj/vänner även om det kom på tal. Han sa jag betyder jättemycket för honom och han inte vill förlora mig (vid ett tillfälle när jag nämnde en jag dejtat förr börjat på mitt jobb) utan han ville verkligen att allt går bra för vår relation och var positiv att han kommer bli frisk efter operationen fortare än någonsin och vill mycket med mig.

Dom sista 2 träffarna innan jul var stämningen dock stelare. Det var något med atmosfären som ändrats... som om vi båda tänkte saker och försökte prata om dom men inte nådde fram. Vi hade inte sex dessa träffar (kanske delvis för jag sa jag vill ta de lugnt med det så de inte blev för mycket sånt) men gosade, pratade och skrattade ändå...

Sista träffen gick dock käpprätt åt helvete då det uppdagades att han vill vi betalar lika mycket på allting och jag är mer uppväxt med att mannen står för lite mer. Jag sa till honom att jag kan försöka på hans sätt för jag bryr mig inte om pengarna direkt men tycker det är romantiskt när mannen vill bjuda (för jag bjöd ändå på middagar, bakelser och annat mer än honom). Han tappade dock alla känslor efter den träffen och klagade även på att vi har olika mat, sömn och träningsvanor... vilket är småsaker i min värld för så olika på det var vi inte.

Så det blev en lång paus, vi sågs inget mer som planerat (ingen bio, jul, nyår, födelsedag, resa etc)... och han skrev sporadiskt t.ex. "Grattis, gott nytt år " och sånt.. samtidigt såg jag att han hade två hemmafester och även började gå ut och klubba samtidigt som han la till tjejer på Facebook och bilder där han verkade glad. Det sårade mig ofantligt så jag var beredd på att ta bort honom överallt/gå vidare när jag ringde han 1 månad efter uppbrottet men då var han positiv och vårt samtal kändes som förr i tiden: positivt, sprudlande, öppenhjärtligt... Han skrev 1 vecka senare flirtigt och frågade om vi kan ses och fika snart men han var sjuk så jag sa han får höra av sig när han är frisk nog för den då. 

Det tog 1 månad till och han fråga hur jag mår och vad jag gör. Då hann jag redan bli så pass frustrerad, irriterad, och trött på att vänta att jag hunnit dejta andra killar så jag ville sätta honom på plats genom att säga han inte kan komma och gå som han vill utan får bestämma sig för om vi ska dejta igen eller inte, men istället bad jag honom bara att ringa mig, men då sa han att han sov när jag bad han ringa och det kanske är bäst vi lämnar allt avslutat. Då fick jag panik och ringde honom men han svarade ej utan skrev att han haft det jobbigt och vill jag skriver istället. Då sa jag att inget är som han tror (gissar på att han trodde jag skulle säga jag träffat en ny eller något) och hoppas han mår bättre :) med en smiley. Han svarade inget, så en vecka senare frågade jag honom causal i ett sms om han vill fika med mig och då sa han JA och bad om ursäkt för han inte svarat men de var för han mått dåligt över sitt liv och så...

På fikan var allt glatt, flirtigt med öppenhjärtliga samtal precis som en dejt från förr. Han verkade attraherad av mig och ville hålla händer, hålla om mig, och slutligen kyssa mig mycket. Jag sa att det känns rätt med honom och han sa det känns jättebra och speciellt det vi har. Han försökte låta sina händer hamna på min rumpa (utanför kappan) men jag putta bort honom och sa jag är arg på han (dock med en skojig ton) och han sa "mm jag märker det"... jag borde väl sagt att det är för han varit så frånvarande så länge och varit sårad över hans kyliga beteende då men hoppades han förstod det ändå. Vid ett tillfälle sa han att han inte tycker man ska behöva bekräfta varandra så mycket hela tiden (som om det är jobbigt för honom plötsligt att vara kärleksfull närmast men de var väl för känslorna ändrats). Jag fråga om han tänker gå in i sin "grotta" när han mår dåligt igen men han sa han ska försöka undvika det. Allt som allt verkade träffen gått över förväntan och han skrev och fråga hur det gick för mig resten av dan då jag skulle göra ärenden. 

Vi skrev kort lite fram och tillbaka i några dagar, han skrev "puss" ibland med :) ;) smileys och fråga mig vad jag gör i helgen. Jag hoppades han skulle fråga om vi kan ses men han skulle umgås med sin bästa vän. Jag var rätt seg på att svara när han frågade vad jag gör (på lördagskvällen) för jag visste han var med sin kompis och den kompisen hade lagt till mig 1 mån efter det tog slut och tagit bort mig SAMMA DAG som vi fikade från sociala medier så det kändes fishy...

Hur som helst berättade jag att jag tränat och bakat och "mitt ex" skrev nästan med en sarkastisk ton att det lät roligt... då sa jag att man kan unna sig gott när man tränar ofta och han sa det inte låter fel... då kände jag något var fel för han skrev så kort och "dött" och blev ledsen men sa ingenting. 

Dagen efter skickar han mig längsta texten någonsin där han förklarar att han vilselett mig och tycker jag är väldigt bra tjej men att vi inte hör ihop så jag kommer hitta någon bra kille och han vill vara singel ett tag och fixa sina problem (med jobb/studier/hälsa) och aldrig kommer glömma våra fina stunder, hoppas jag förlåter honom och att vi kan vara vänner.

Jag svarade ingenting p.g.a. min stora självrespekt/stolthet gentemot mig själv. Vad jag än hade sagt så skulle det ge honom en egoboost utan dess like jag inte kände han förtjänade samtidigt som jag VERKLIGEN ville veta varför han inte tyckte vi passar ihop helt plötsligt när vi bara några dagar innan hånglat i timmar, pratat på, skrattat och sagt de där fina bekräftande sakerna till varandra (se ovan)...

Fick hans text för 3 månader sen och inser väl att jag måste gå vidare. Har försökt dejta ca 10-15 andra men känner inte att jag fastnar för någon det minsta lilla. Bara saknar det fina jag och "mitt ex" hade innan allt gick åt helvete och kan inte förstå hur han kunde släppa oss så lättvindigt. 

Jag vet inte vad jag ska göra nu... alla rekommenderar mig att gå vidare men ni kan inte förstå vilken stark kärlek jag och han hade innan det dog! Och jag vill bara återuppliva all passion, glöd, romantik igen, men vet inte hur? Efter första gången han gjorde slut så uppdaterade jag sociala medier massor med fina bilder som jag vet han såg och gillade, men nu efter andra gången så orkar jag inte visa mig glad mer... jag känner mig halvdöd inombords och kämpar varje dag för att inte bara ligga ner och gråta. Om det var de här han ville så har han vunnit för jag känner mig helt nedbruten, så illa behandlad/respektlöst dumpad. Det minsta han kunde gjort vore att ringa upp mig och tala ut om saker och ting så jag fått mer acceptans och förståelse för vad som hände. Om det var någon annan tjej med i bilden t.ex. eller inte, dock sa han på vår sista fika att så ej var fallet utan att han bara kämpat med jobb och bestämma vad han vill studera o.s.v. Han öppnade sig på fikan om sin bästa vän han klaga på snylta på honom och jag stötta mitt ex i det (vet inte om han nämnde det till sin vän och vännen därför tog bort mig från social medier flr jag uppmuntrat mitt ex att sluta låta vännen snylta).

Hur som helst så blir jag tokig på det här för vi jobbar väldigt nära varandra så det finns risk/chans att vi träffar på varandra en vacker dag - och vad gör man då!? Vad säger jag till honom? Egentligen vill jag bara säga att han är en ynkrygg till pojke, ingen man som dumpade med text efter allt fina vi haft och förhoppningarna han gav mig några dagar innan och att det inte är OK att behandla en lojal bra tjej så. Tänker ju knappast be och böna att han tar mig tillbaka iaf men vad funkar annars då? 

Mått otroligt dåligt sen det tog slut första gången mer eller mindre hela tiden trots att jag fixat mycket saker i mitt liv till det bättre, men en del är också åt det sämre då de hamnat på efterkälken när jag sörjt vår relation. Det är sommar och jag försöker glömma honom men det är lättare sagt än gjort för han fyller nämligen år i dagarna... ska jag gratta honom eller låta bli? Allt jag önskar är att vi haft ett ärligt samtal om allting så vi förstått varandra bättre även om det blivit en punkt efter det, men jag fullkomligt HATAR att det tog slut med en text som han valde och jag bara låter han få som han vill... har hoppats han ska ångra sitt beslut och säga det var hans livs störst misstag men inget verkar hända. Han brukade uppdatera saker på sina sociala medier förut men inte längre och inte jag heller sen nu andra gången det tog slut för 3 mån sen. Det är som om vi båda fastnat i ett ingenmansland och till vilken nytta? Varför vill han inte bara vara lycklig med mig som förr!? Förstår inte problemet... visst, känslorna kanske dog från hans sida, men vad kan jag göra för att återuppliva dom?

Vill inte gå vidare, vill bara ha honom tillbaka! Känns annars som att gick det inte med honom så kommer det aldrig gå med nån för har aldrig träffat någon jag varit så lik på många vis innan förut och vi sa ofta att vi kände vi var som varandras soulmates... Saknar honom så mycket. Ett sätt jag läst man kan få tillbaka han på är att visa jag är glad på sociala medier men jag orkar inte det... finns det något annat sätt? Ringa och bekänna mina känslor eller skriva ett brev har jag funderat på men vet inte vad som är bäst.
    Snälla hjälp mig tack!

• Svar på tråden Hur får jag mitt ex att komma tillbaka och vilja ha mig igen?
    Anonym (Sigrid) skrev 2016-07-15 10:35:08 följande:

Du ska inte gratta honom på födelsedagen.

Helt enkelt för att du kommer bli ännu mer deppad och analyserar ytterligare oavsett om du får svar eller inte.

"vad betyder hans tack?" "han sa ingenting, jävlar vad ledssen jag blev, varför gör han så?". Osv osv i all oändlighet...

Likadant på sociala medier, logga inte ens in den dagen eftersom allt som ligger på hans logg kommer påverka dig ytterligare och du kommer vända och vrida på allt och tolka allt i någon sanning som inte existerar mer än i dig själv.

Du har rätt.. känns bara så jobbigt att låta bli för jag tänkte de kanske är enda sättet för oss att "prata ut"...  det sjuka är att jag såg han igår, vi gick mot varandras håll och han var med kompis... jag förstod inte de var han förrens vi passerat varandra en bit... det kändes så konstigt... men samtidigt som om de skulle vara så.. kan inte se mig en framtid där de fått syn på mig och gått fram till mig... men det gör ont. Märkte dom vände sig om och kollade efter mig. Hatar att vi jobbar så nära varandra för det är no good. Jag kände mig ful när dom såg mig, ofixad.. men jobbigt de inte ens försökte stanna upp och säga hej eller något, men det hade gjort mig rädd med, om de båda gått fram till mig faktiskt, för har aldrig pratat med hans kompis innan..Det hela sög i alla fall, och jag är så himla ledsen att det känns som jag ändå har hundra frågor och inga svar. Förstår inte varför han ville lämna mig, varför han slutade älska mig etc... hatar ovissheten och är så ledsen att jag inte kunde vara mer "perfekt som drömtjej", verkade vara det i början men inte sen även fast jag alltid gjorde mitt bästa med allt, aldrig var kontrollernade, jobbig, klängig, tråkig etc.. bara positiv, varm, flirtig, intellektuell o.s.v. hela tiden.. Kanske låter överdrivet men ja det gör verkligen ont att det fina vi hade tog slut, har så svårt att acceptera det. Hur gör man? Jag försöker varje dag göra annat som distraherar mig men på natten kommer tårarna....
  • Anonym (Du kommer bli ok.)
    Anonym (HeartbrokenGirl) skrev 2016-07-19 04:41:26 följande:
    Du har rätt.. känns bara så jobbigt att låta bli för jag tänkte de kanske är enda sättet för oss att "prata ut"...  det sjuka är att jag såg han igår, vi gick mot varandras håll och han var med kompis... jag förstod inte de var han förrens vi passerat varandra en bit... det kändes så konstigt... men samtidigt som om de skulle vara så.. kan inte se mig en framtid där de fått syn på mig och gått fram till mig... men det gör ont. Märkte dom vände sig om och kollade efter mig. Hatar att vi jobbar så nära varandra för det är no good. Jag kände mig ful när dom såg mig, ofixad.. men jobbigt de inte ens försökte stanna upp och säga hej eller något, men det hade gjort mig rädd med, om de båda gått fram till mig faktiskt, för har aldrig pratat med hans kompis innan..Det hela sög i alla fall, och jag är så himla ledsen att det känns som jag ändå har hundra frågor och inga svar. Förstår inte varför han ville lämna mig, varför han slutade älska mig etc... hatar ovissheten och är så ledsen att jag inte kunde vara mer "perfekt som drömtjej", verkade vara det i början men inte sen även fast jag alltid gjorde mitt bästa med allt, aldrig var kontrollernade, jobbig, klängig, tråkig etc.. bara positiv, varm, flirtig, intellektuell o.s.v. hela tiden.. Kanske låter överdrivet men ja det gör verkligen ont att det fina vi hade tog slut, har så svårt att acceptera det. Hur gör man? Jag försöker varje dag göra annat som distraherar mig men på natten kommer tårarna....
    Låt du tusen tårar rinna, tillåt dig att sörja det ni hade och din dröm om det du hppades på som gick i stöpet.
    Men samtidigt inse att nu är det över, du kan inte få någon att känna det han inte känner. 
    Det gör ont, men tid gör det lättare, sorgen försvinner inte, men den blandas upp med andra erfarenheter,
    Tänk dig att glas med bitter medicin, det smakar nästa outhärdligt och omöjligt att svälja.
    Men ju mer du blandar in annat så späds det bittra ut och till slut är det bara en förnimmelse kvar.
    Så är det även med sorg, livet och tiden tar hand om det, 
    Och en dag kommer du med ömhet kunna se tillbaka på det ni hade, utan att känna den här överväldigande sorgen.
    Och du kommer uppleva en annan kärlek, inte på samma sätt, på ett annat sätt som kommer vara unikt för just er två med någon som vill ha dig lika mycket som du vill ha honom.
    För den här killen vill  inte ha det, han har inget intresse av att tala ut med dig och få ett avslut, för honom ÄR det redan slut. 
    Det måste du acceptera även om det jobbigt, möjligen kan du ha ett eget avslut, skriv ett brev till honom, som du aldrig skickar, bränn brevet och önska honom och dig själv lycka till i resten av era liv.
    På varsitt håll.
    Gråt och gå vidare, något annat kan du inte göra. 
    Fjäril kär skrev 2016-07-15 11:25:28 följande:

En viktig sak att fundera över är hur du framstår i HANS ögon just nu.

Dina försök att kontakt honom på olika sätt kan ju få dig att framstå som en dum desperat brud som är pinsam. Det kommer verkligen inte att locka fram känslor för dig, snarare tycker han att han gjorde rätt som gjorde slut.

Förvandla inte dig själv till en klängig stalker , det är inte värdigt. Låt honom vara istället.

Ja, de är viktigt att tänka på hur man framstår...
    HAn fyllde år häromdagen och jag grattade inte... våra vägar korsades med en bits avstånd, han gick med sin vän och jag med telefon.. ingn av oss stannade upp, alla gick vidare men vände sig om för att kolla på varann.. 

Kan det hjälpa att låta honom vara ur aspekten att få tillbaka honom? Läste på ett ställe på nätet att det kan hjälpa om man tvärtom sagt "Grattis på födelsedagen, hoppas allt är bra med dig, de är de me mig" för då va de en kille som dumpat den tjejen för han några månader innan inte orka jobba på deras problem, men han hade tänkt på henne hela tiden och kände de var som ett tecken att han kan få allt tillrätta om han vill, sen blev de ihop igen....

Så jag tänkte mer att om jag.. inte va så kall utan lite mer mogen i tonen sa något... så kanske vi kunde ses en gång som vänner iaf.. dock hade jag inte klarat av att höra om han träffat nån annan.. står iofs han är singel på hans facebook iaf.. men ändå..

vill inte de ska va slut såhär ;'((((((((((((((( </333 inser jag kanske varit en aning kläning, och inte tröstat han tilrläckjlgit när han varit ledsen osv.. jag var även ivrig istället för att ta de mer lugnt med allt.. fan.. har så mkt ångest nu att jag tryckte i mig oxascand/sobril igår  och imovane /stilnoct ikväll..
    vill inte leva mitt liv ensam utan honom!

livet blir inte lika rikt utan den man älskar i det...... har dejtat 15 andra sen han men fastna inte de minsta för någon.. vill bara ha honom tillbaka igen.

Snälla någon, ge mig ett omen och tips på  vad jag kan göra för att väcka hans positiva känslor till liv för mig igen? Älsjar han fortfarande qav hela mitt hjärta, trots han krossat nästan hela.. så lämnar jag delen som är kvar intakt för honom.. 

Gråter nu när jag skriver det här... gråter hela nätterna och orkar inte leva såhär mer..

Städade igår, träffa familjen som undra hur de går i kärlekslivet och jag har inga bra nyheter där.. vill inte sluta som 40 år singel... jag är inte ens 30 ännu, men blir så stressad att är det inte han jag får då är de kanske ingen ??? jag vill vara med honom nu, och föralltid ändå..

Hjälp <33333333

• Anonym (Gissning)

Förstår hur du känner men tror dessvärre inte du kan göra något åt att förändra hans beslut. Jag tror att du måste tvinga dig själv att släppa taget och sluta med att följa honom på FB. Du kommer annars bara förlänga din sorgeprocess och fastna i den. Om han hade velat fortsätta ert förhållande så hade han sett till att det blev så. Det har gått flera månader sedan ni dejtade och han har sannolikt gått vidare med sitt liv. Och det behöver du också göra. Försök fokusera på något annat en tid framöver som att träffa vänner, träna och kanske gå någon kurs i något intressant. Men släpp tanken på att få honom tillbaka. Det ni upplevde var förmodligen en het passion ett tag och ibland så utvecklas det till kärlek men oftast går den över efter första tiden. Och för hans del så blev det så. Du kommer träffa Mr Right när du minst anar det men inte så länge du har hang up på honom. Så ligg lågt med dejtandet ett tag framöver.

• Fjäril kär

Om du gör allt för att få honom tillbaka så är det ju därför han kommer tillbaka... Inte för att han har känslor.

Förstår du skillnaden?

Om du blir klängig, ledsen och desperat så kommer han tycka synd om dig. Inte älska dig.

Förstår du skillnaden?

Om du gör självmordsförsök och blir deprimerad kommer han bli rädd för dig. Inte kär.

Förstår du skillnaden?

• Anonym (mogna)

du säger ni hade nåt så himla fint men jag kan knappast hitta något i vad du skriver som är bevis på det. Jag ser en historia med en man som är sjuk/opererad, som har bekymmer med sitt eget liv. Så kommer du med höga förväntningar, du tycker han ska bjuda dig (för du är van att mannen ska bjuda, vad sjutton, det är liksom 2016 nu, stå upp och betala dina egna kostnader, kvinna! (och jag är själv tjej om du undrar)) 

Era liv är inte kompatibla. Jag tycker han ändå var rätt reko som skrev denne text till dig. Han hade säkerligen inte klarat av att säga allt det där per telefon och då hade du fått veta ännu mindre. Han försökte förklara och visa sitt sanna jag (dvs att han inte tycker ni funkar tillsammans) men då blir du upprörd över att det var i text
    Du verkar vara lite "high maintenance"? 

Du funderar på om det var hans mål, att såra dig och få dig ledsen. Så tänker bara en mycket egofixerad person. Han försökte tvärtom: han försökte förklara i sin långa text för att du verkligen skulle förstå, men du bara allt så negativt det bara går. Hade hans mål varit att såra dig skulle han väl bara skitit i dig och inte svarat något alls.

Att genomgå en svår operation kan lätt göra vem som helst nere och ha svårt att orka med livet. Då kan det bli så att man inte riktigt orkar med en relation även om man i början trodde att man skulle. Han ville säkert, men hans liv tillåter inte det just nu. 

Ni verkar ganska unga, och kanske har ni inte så mkt erfarenheter kring relationer. ta detta som en lärdom, jobba vidare nu på att släppa honom. Skicka inget till honom, det skapar bara oro för er båda. Om du skulle skicka nåt nu skulle du troligen bli besviken hur han än reagerade - inget svar (du blir ledsen), - neutralt svar (du blir ledsen), - svar om att ni kanske ev kan ses (du blir ledsen för du ville ha något tydligare) osv osv 

Att dejta 10-15 st på 3 månader tycker jag inte heller låter så speciellt sunt hur hinner du ens? :) det låter som ett typiskt beteende att försöka hitta en kille som "rebound" så att du kan glömma den andre men det funkar inte alltid så bra. 

• Anonym (Sigrid)

Jag tror du skulle behöva backa lite och fundera på varför ni gjorde slut och vad som egentligen hände.

För just nu känns det som att mycket av det du berättar är rena efterhandskonstruktioner.

Förhållandet var inte så bra som du tror. Även om du tyckte ni hade det bra så upplevde han inte det. Han försökte tala om för dig vad han tyckte om olika saker men du tog inte in det. Förhållandet mellan er blev sämre och han valde att göra slut och IGEN berätta för dig i ett brev varför. Och du förstår fortfarande inte.

.

Fjäril kär skrev 2016-07-21 07:21:54 följande:

Om du gör allt för att få honom tillbaka så är det ju därför han kommer tillbaka... Inte för att han har känslor.

Förstår du skillnaden?

Om du blir klängig, ledsen och desperat så kommer han tycka synd om dig. Inte älska dig.

Förstår du skillnaden?

Om du gör självmordsförsök och blir deprimerad kommer han bli rädd för dig. Inte kär.

Förstår du skillnaden?

Ja... du har rätt.och jag vill inte behöva få tillbaka honom för att jag försökt så mycket. Det kände lite som om det blev så första gången (jag posta massor av kul fina bilder på sociala medier som han likeade och kanske gjorde han mer intresserad så han kom tillbaka) men det ska ju inte vara det som får han tillbaka, utan för att han saknar mig och ville vara med mig ändå.. inte sant?

Fan.. känns som det inte finns något man kan göra och det suger för jag vill inte tvingas gå vidare utan honom </3 han fick mitt allt, blottade mig helt för honom, han kände mig ut och in.. och jag blev ratad.. orkar inte bli så sårbar för någon igen.. gick det inte med honom.. som jag är rätt lik och har många saker gemensamt med - vem då ska det funka med? lite så känner jag.. att de är väl kört med alla om de inte gick med honom för jag har supersvårt att passa ihop med någon och det jag och han hade var så djupt, vackert och äkta i början... verkligen seriöst och jättebra.. ;(

• Fjäril kär
    Anonym (HeartbrokenGirl) skrev 2016-07-22 04:08:25 följande:

Ja... du har rätt.och jag vill inte behöva få tillbaka honom för att jag försökt så mycket. Det kände lite som om det blev så första gången (jag posta massor av kul fina bilder på sociala medier som han likeade och kanske gjorde han mer intresserad så han kom tillbaka) men det ska ju inte vara det som får han tillbaka, utan för att han saknar mig och ville vara med mig ändå.. inte sant?

Fan.. känns som det inte finns något man kan göra och det suger för jag vill inte tvingas gå vidare utan honom </3 han fick mitt allt, blottade mig helt för honom, han kände mig ut och in.. och jag blev ratad.. orkar inte bli så sårbar för någon igen.. gick det inte med honom.. som jag är rätt lik och har många saker gemensamt med - vem då ska det funka med? lite så känner jag.. att de är väl kört med alla om de inte gick med honom för jag har supersvårt att passa ihop med någon och det jag och han hade var så djupt, vackert och äkta i början... verkligen seriöst och jättebra.. ;(

Fast det är ju vad DU tyckte..

HAN tyckte uppenbarligen inte så. Ni var inte perfect match hur gärna du än vill tro det.

Du var nog tyvärr för blind av kärlek för att se de olikheter han försökte berätta om.
  • Felizia

Hej, ts, har nog inga jättebra råd gällande denna f d relation. Han verkar ha gått vidare och troligen har han träffat en annan... Men ett bra råd för framtiden är att inte "umgås" eller "diskutera" så mycket via sms/messenger etc! Det är som gjort för missförstånd. Man läser in sådant som inte står och det blir till sist en soppa. Prata med varandra. Ses irl eller via mobil, vad som. Det är mitt tips till mååååånga människor!

• Anonym (OldSchool)

Har enbart läst ts.

TS, du vill alltså att en kille som (av någon anledning) inte längre vill ha dig kommer krypandes på sina bara knä tillbaka till för att du spelar svårt? Aha. Hitta felet ts!

• Anonym (Lussebullen)

Ni hade ju bara en eller två månader som var bra, sen mest strul. Från bådas håll. Du skriver tex att ni kysstes efter fikadejten men när han försökte lägga händerna på din rumpa så puttar du bort honom och säjer att du är arg på honom. Dubbla signaler. Och han har tydligen haft jobbigt med hälsan och har säkert nån annan på g eftersom han är så fram o tillbaka. Slutsats: ni har knappt varit ihop. Gratta inte, sluta kolla honom på fb utan avfölj, ruska på dej och gå vidare. Dina känslor går över fortare om du inte kollar vad han gör och analyserar allt.

Det ska inte vara jobbigt att vara kär!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur får jag mitt ex att komma tillbaka och vilja ha mig igen?