• Jesper00

familje ekonomi

Min sambo jobbar deltid och resten av pengarna får hon av mig. (jag jobbar en dag i veckan betalt, samt 2 dagar gratisjobb)
    Jag har ärvt lägneheter som jag hyr ut. Vinsten lever vi på båda två ganska bra.
    Hon är missnöjd med att jag ansvarar för dom pengarna. Och tycker att vi ska dela på ansvaret.
    Just nu berstämmer jag när vi har råd. Jag erkänner att ibland är dessa beslut kännslostydra då jag ibland får lite panik och känner dåligt samvete för pengarna vi andvänder. När jag känner så kan det hända att jag blir lite flaxig och säger att vi inte har råd fast vi har det.
    Fattar att det är jobbigt för henne att en dag handlar jag loss, och nästa dag säger jag att det är typ slut. Jag vet att det inte är så snällt, men det är ju faktiskt mina pengar!

Vad tycker ni?
  • Svar på tråden familje ekonomi
  • Jemp

Jag tycker det låter som att ni behöver strukturera upp det. Gör en budget varje månad så ni (båda två) vet vad ni har att göra med. Givetvis inkl sparande.

• nnnnnnnn

Jag tycker att det låter som att ni borde samarbeta om trådarna här på FL.
    Det finns minst 2 st startade av kvinnan och denna av dej. Båda har väldigt lika innehåll, så ni skulle kunna läsa varandras svar och sedan diskutera tillsammans med dessa svar som utgångspunkt.
    Lycka till!

• Minimalen

Du har skrivit exakt samma under Louise A. Och då äger du lägenheterna i en tråd och är flickvännen i en annan. Sen är du Camilla F i flera trådar. Jag tycker att du ska gå till psykologen för att få hjälp mot din personlighetsklyvning.

Svar på tråden familje ekonomi