• Filiduttan

Så otroligt sliten...

Känns som jag snart går i bitar. Älskar min familj, men just nu vill jag bara rymma långt bort där jag får sova och inte höra någon tjata på mamma i minst en vecka.. Vi har en två åring som är go och glad, men väldigt påhittig och nu i den berömda trotsåldern. Han och storebror retas och bråkar rejält mellan varven. 7-åringen är väldigt krävande. Han är känslig och ofta får jag dåligt samvete när det brister och jag skriker på honom. Han är oerhört bortskämd sen han var liten och det får jag igen nu. Klarar inte minsta motgång och har väldigt svårt att aktivera sig på egen hand. Man ska vara med eller titta på hela tiden.

Jag studerar på heltid, men nu på sommaren jobbar jag på ett fritidshem då studielånet inte täcker sommaren. Ikväll när jag lade barnen bara grät jag. Är så sliten i både knopp och kropp. Att sätta sig i soffan efter jobbet kan jag bara glömma då set är ett ständigt plockade och städande. Vi har det ALDRIG välstädat! Hur lyckas man med det i mer än tio minuter? Känner mig rätt värdelös. Sambon talade dessutom om att han varit otrogen i vintras. Det gör inte saker bättre precis. Fet, ful och sliten är ju inte särskilt attraktivt????.

Vet egentligen inte vart jag vill komma med det här inlägget.. Bara bikta mig innan jag exploderar antar jag.

• Svar på tråden Så otroligt sliten...
  • Lena

Ta och lämna barnen på pappan en helg. Sov över hon en kompis eller liknande. Vila upp dig.

Skit i att ha det välstädat och kräv att din sambo gör lika mycket som dig.

• Carambolan

En viktig nyckel till att ha det mer välstädat är att ha färre saker. Mycket färre saker.

Gå loss och släng halvsnygga prynadsföremål som gör det svårt att damma, rensa ur garderoben, låt tre fjärdedelar av ungarnas leksaker ligga i förrådet (rotera med jämna mellanrum så nyupptäcker de gamla saker istället för att tjata om nya) och samla inte på dig papper, manualer, skivor och annat du kan lagra digitalt istället för fysiskt.

• natalyw

Usch det låter tufft!

Jag är oxå inne i en tuff period i livet, har dock inga barn men är riktigt sliten i kropp och huvud jag med. Jag går hos en kurator. Kanske något du borde börja med? De kan va skönt att prata med någon helt oberoende, bara få gråta lite och få lite tips på hur man kan göra i vardagen. Börja sätta lite regler på vem som ska natta/ta disken osv, så de andra kan få egentid o gå promenad eller liknande. Rekommenderar kurator starkt! Och så vill jag önska dig lycka till, och påminna om att livet suger riktigt jävla hårt ibland... Och även om det inte känns som det, så blir det bättre! Det gäller bara att göra dom där små förändringarna! Kram på dig

• MyDestiny
    Carambolan skrev 2016-07-19 21:28:07 följande:

En viktig nyckel till att ha det mer välstädat är att ha färre saker. Mycket färre saker.

Gå loss och släng halvsnygga prynadsföremål som gör det svårt att damma, rensa ur garderoben, låt tre fjärdedelar av ungarnas leksaker ligga i förrådet (rotera med jämna mellanrum så nyupptäcker de gamla saker istället för att tjata om nya) och samla inte på dig papper, manualer, skivor och annat du kan lagra digitalt istället för fysiskt.

Det här är seriöst ett SÅ bra tips. Kanske inte passar alla då en del är lite mer "samlare" än andra. Jag älskar att rensa och skänka till second hand tex. Ju mer jag rensar ju mindre betyder materiella ting för mig. Jag känner mig mer tacksam och "rik" än någonsin och att det är hyfsat lättstädat är bara en stor fördel.
  • Alexi

Pratar du och sambon om detta? Hur tycker han hemmet är? Hur tycker han sjuåringen är? Vad gör ni för att lära sjuåringen aktivera sig på egen hand? Kan ni planera in ensamtid för dig?

• Teresa 914

Vi har samma ålderskillnad som ni, med en sjuåring som inte gärna aktiverar sig själv. Det ÄR slitsamt. Och då har jag sommarlov 10 veckor... Jag prövade också plugga ifjol men det var bara att ge upp, det får vänta tills barnen är större .

Jag kan inte ge några bra råd, annat än att ha kompis ofta åt sjuåringen. Det är lite lättare här då han har kompis .

• Filiduttan

Jag har bra hjälp från sambon.. Eller i alla fall så bra det går. Han är egenföretagare och har väldigt mycket på jobbet nu. Åker före kl sex på morgonen och är ofta hemma bortåt 21-tiden. Idag Har jag en bättre dag idag iaf.????. Får försöka anordna en loppis ????

• gbgumman

Så där ser livet ut med barn i den åldern. Känner så igen mig. Men de går över barnen blir större mina är 9 och 12 nu. Det är underbart att vara mamma nu och några år tillbaka vi reser och gör massa kul. Vänner med små barn som inte kände mig när jag var småbarnsmamma tror mig knappt när jag säger att jag gick hos en psykolog i ett åts tid. Det är jag är mer bekymrad över är din och din mans relation. Ta tag i detta medan tid är. Även din självkänsla. Klart du ska känna dig fin och sexig.

Svar på tråden Så otroligt sliten...