• Challe83

Någon som är medial o kan se borttappade ting?

Hej!

Har en man som är en aning...hm.. snurrig ibland. För att undvika dåligt språk. Nycklarna till hus o bil mm är spårlöst försvunna sedan ett par veckor tillbaka. Det sitter ett svart hjärta i knippan. Borde finnas någonstans här hemma, men inte säker på det då vi letat överallt. :(

Dessutom är nu även hans mobil borta (en iphobe 5 m limegrönt skal). Han hade den senast här hemna, men finns även en oro att han lagt den på biltaket när vi åkte till verkstaden med bilen. Har letat o letat. Både här hemma, i bilen o utmed vägen. Den finns ingenstans! Går fram signaler när man ringer till den. Än så länge...

Blir snart tokig av letande, så gör en chansning o slänga ut en fråga här....

SNÄLLA, om någon hjälper oss så nycklar o mobil återfinns så blir jag SÅ TACKSAM!

Börjar snart tro att vi har mucklor här hemma. ;(

• Svar på tråden Någon som är medial o kan se borttappade ting?
  • Challe83
    Anonym (Hjälpsam) skrev 2016-08-18 22:22:07 följande:

Svalt men inomhus. Har

ni trägolv, så leta nånstans där.

Ok, ska leta lite ikväll o mer imorgon! Vore intressant om du kan se HUR den hamnat där???
  • AnnieLii
    Anonym (Hjälpsam) skrev 2016-08-18 22:24:25 följande:
    Ditt pass får jag tyvärr ingenting på. Det kan vara för att det är alltför brett. Jag ser en buss, sittplats på en buss men det kan inte hjälpa dig nu ju. Det är för brett.
    åh okej tack så mycket! jag skullle endå tolka det som att det inte finns hemma någonstans letade ju allt igenom vid flytt så då tänkte jag om den hamnat i källaren men då kanske du hade sett mer liknelser vid en källarförråd eller saker eller så... kanske jag tappat de på en buss.. som är ytterst liten chans eftersom jag åker buss 2 ggr om året men sist jag såg den var hemma, sedan försvann den.. hade den som tillfälligt legg ett tag o då kanske lagt det i en väska, och tappat i en buss, dock tråkigt ingen lämnat in den hos polisen :( tack så mycket, inget annat jag kan  säga för att göra det klarare för dig? eller det är så faktum att det är för brett för att den inte är inomhus? :) har inte anmält den försvunnen i hopp om att hitta den, men kansek ska göra de om den varit ute och hamnat i fel händer... 

tusen tusen tack!
  • Anonym (Hjälpsam)
    AnnieLii skrev 2016-08-18 22:36:47 följande:

åh okej tack så mycket! jag skullle endå tolka det som att det inte finns hemma någonstans letade ju allt igenom vid flytt så då tänkte jag om den hamnat i källaren men då kanske du hade sett mer liknelser vid en källarförråd eller saker eller så... kanske jag tappat de på en buss.. som är ytterst liten chans eftersom jag åker buss 2 ggr om året men sist jag såg den var hemma, sedan försvann den.. hade den som tillfälligt legg ett tag o då kanske lagt det i en väska, och tappat i en buss, dock tråkigt ingen lämnat in den hos polisen :( tack så mycket, inget annat jag kan  säga för att göra det klarare för dig? eller det är så faktum att det är för brett för att den inte är inomhus? :) har inte anmält den försvunnen i hopp om att hitta den, men kansek ska göra de om den varit ute och hamnat i fel händer... 

tusen tusen tack!

Gör det. Anmäl den försvunnen, är mitt tips.

Har den hamnar hos en vän som åker buss? Tänk ut alla möjligheter där den kan ha kommit i kontakt med buss. Bar du en väska, en jacka som du hade vid en bussresa. Ligger den i så fall där?
  • ViTvåBlirTre

Hej! Gör en chansning och hoppas att nån kan hjälpa mig!

Min förlovningsring är borta sen minst en månad tillbaka! Min 4-åriga son säger att han tagit den men kan inte komma ihåg var han lagt den..

Den är i vitt guld och jag la den på ett blått fat på en skänk ca en månad innan jag upptäckte att den va borta.

Kan nån se var den finns?

Hoppas nån kan hjälpa mig!

• natanderzon

Wow, förlåt OT men Hjälpsam...ville bara säga att det här är så häftigt! Har du alltid kunnat se sånt här?...är det något man kan träna upp?

• Anonym (Hjälpsam)
    ViTvåBlirTre skrev 2017-01-05 22:52:54 följande:

Hej! Gör en chansning och hoppas att nån kan hjälpa mig!

Min förlovningsring är borta sen minst en månad tillbaka! Min 4-åriga son säger att han tagit den men kan inte komma ihåg var han lagt den..

Den är i vitt guld och jag la den på ett blått fat på en skänk ca en månad innan jag upptäckte att den va borta.

Kan nån se var den finns?

Hoppas nån kan hjälpa mig!

Kartonger. Jag ser kartonger och lite "stök". Ringen ligger i närheten.
  • Anonym (Hjälpsam)
    natanderzon skrev 2017-01-06 00:22:36 följande:

Wow, förlåt OT men Hjälpsam...ville bara säga att det här är så häftigt! Har du alltid kunnat se sånt här?...är det något man kan träna upp?

Det kom under min graviditet. Kunde se att jag skulle få en son och jag såg hur han ser ut. Stämde perfekt.

Sedan fick jag tecken på död precis innan min systers bortgång. Sedan har det blivit mer och tydligare.
  • Cissi2801

Kommer jag bli gravid denna månaden??

• Anonym (Virrig 3 barns mamma...)

Okej, hoppar på jag med...

Tappade bort min hemnyckel i september månad.

Är en ensam nyckel med en liten larmdosa och en liten blå legobit på.

Jag vet att jag hade den med in, la den på kösbänken men efter det är det borta.

Har letat igenom mina söners rum (hade en tanke på att minsta pojken gömt den) förådet, soffan... skåp, lådor osv men den är puts väck. I och med att skolstarten närmar sig så behövs nyckeln verkligen.... kan du se vart den hamnat? Är helt säker på att den är kvar i huset dock.

Mvh den virriga 3 barns mamman

• ViTvåBlirTre
    Anonym (Hjälpsam) skrev 2017-01-08 00:19:54 följande:

Kartonger. Jag ser kartonger och lite "stök". Ringen ligger i närheten.

Helt fantastiskt! Den låg i en flyttkartong där vi lagt saker som vi plockade ner när julsakerna skulle upp! Tusen tack för hjälpen!
  • Scruffy

Provar här då klockan fortfarande är borta.

Min son fick en ny digital klocka i julklapp 2015 som han är väldigt stolt över.

För någon vecka sedan var vi på väg till simträningen.
    Alldeles innan omklädningsrummen säger han, oj jag har min klocka på mig.
    Jag sa att ge den till mig så tar jag hand om den.

Han tar av sig klockan och jag vet att jag stoppade den i jackfickan och drog åt dragkedjan. Väl hemma på kvällen så är det mat och annat och jag glömmer helt bort klockan.

Långt senare så frågan han efter klockan och jag har gått igenom alla tänkbara jackor, för jag kommer inte ihåg vilken jacka jag hade just den dagen och alla fickor i dem, men klockan är spårlöst borta.

Jag har även letat i bilen och våra väskor utan att hitta den.

Finns det någon som kan se var hans blå digitala klocka är någonstans?????

• Anonym (Hjälpsam)
    Scruffy skrev 2017-01-09 13:22:41 följande:

Provar här då klockan fortfarande är borta.

Min son fick en ny digital klocka i julklapp 2015 som han är väldigt stolt över.För någon vecka sedan var vi på väg till simträningen.Alldeles innan omklädningsrummen säger han, oj jag har min klocka på mig.Jag sa att ge den till mig så tar jag hand om den.Han tar av sig klockan och jag vet att jag stoppade den i jackfickan och drog åt dragkedjan. Väl hemma på kvällen så är det mat och annat och jag glömmer helt bort klockan.Långt senare så frågan han efter klockan och jag har gått igenom alla tänkbara jackor, för jag kommer inte ihåg vilken jacka jag hade just den dagen och alla fickor i dem, men klockan är spårlöst borta.Jag har även letat i bilen och våra väskor utan att hitta den.Finns det någon som kan se var hans blå digitala klocka är någonstans?????

Jättesvårt att se. Men färgen blått finns där. Blå väska? Blå jacka? Blått som i himmel, om den är utomhus så att säga? Tyvärr ser jag inget mer just nu.
  • natanderzon
    Anonym (Hjälpsam) skrev 2017-01-08 00:22:29 följande:
    Det kom under min graviditet. Kunde se att jag skulle få en son och jag såg hur han ser ut. Stämde perfekt.

Sedan fick jag tecken på död precis innan min systers bortgång. Sedan har det blivit mer och tydligare.
    Tack för svar...så coolt! 
  • Anonym (Bilnyckel)

Hej! Jag hoppas du vill hjälpa mig. Jag har tappat bort en bilnyckel. Vi har två stycken och den ena är borta. Den är svart och hör till en Volvo V70. Tacksam för svar.

Svar på tråden Någon som är medial o kan se borttappade ting?