• Anonym (TS)

Vill att mannen ska ha sex med andra

Jag och mannen fick barn för 4 månader sen. En liten pojk som vill ha sin mammas närhet största delen av dygnet. En underbar pojk som vägrar nappen och bara är nöjd vid bröstet. All min energi går åt till lillen, och när han sover gör helst även jag det så jag får ladda ny energi. Då samsover vi dessutom för att jag ska slippa gå upp 5-6 ggr per natt.

Detta innebär att min sexlust är minimal! Jag får mitt egna närhetsbehov släckt av lillkillen, jag är snarare i behov av egentid än att ha sex med mannen när tillfälle ges. Jag har ingen som helst ork till sex heller. Det enda jag har att erbjuda är "ok, jag ställer väl upp på en snabbis"-sex, och det blir en gång i veckan. Min man har inte uttalat ett missnöje över att vi har så lite sex, men jag märker ju på honom att han saknar det. Att han saknar närhet överlag, jag har blivit himla dålig på att erbjuda mys överlag, kramar och pussar.

Kan jag ge honom någon form av "frikort" att få det behovet tillfredsställt av någon annan? Jag har verkligen ingen lust som sagt- men känner mig så dum över att liksom förneka honom den biten i förhållandet.. Vad gör man?

• Svar på tråden Vill att mannen ska ha sex med andra
  • MrFlex

Nu verkar det ju egentligen som att det inte finns något problem annat än i ditt sinne. Han kanske redan har full förståelse över varför du känner som du gör?
    Att sakna sex och vilja ha sex är två olika saker.

I annat fall tycker jag du ska tala med honom och säga exakt det du säger i denna tråden.

• Anonym (JJ)

Jag tycker att TS lösning på problemet låter väldigt märklig. Du vill alltså att han ska ligga med andra för att du ska få slippa?

Ert barn är bara 4 månader, hur vanligt är det att nyblivna föräldrar har börjat med sina vanliga sex vanor efter 4 Månader som nyblivna föräldrar?

I ett seriöst förhållande får man faktiskt kämpa lite och det utan att dra in andra på det sättet bara för att slippa lösa problemen.

Ni har precis blivit en familj, ska du förstöra det genom att splittra er?

Hur kan du vara säker på att pappan inte får känslor för sina sexpartners? Eller bryr du dig inte?

Problemet är knappast att du inte har någon sexlust utan snarare att dina känslor har svalnat, var ärlig mot dig själv istället.

• Anonym (Kille. ..)

Jag minns själv när min fru hade en liten bebis 24/7. Ja, det blir lite sex. Och ja, jag saknade det ganska mycket. Men att ta steget till att knulla med nån annan kännu väldigt långt. Det är väl snarare så att jag räknat med att det skulle bli så en period. Så man fick väl runka en del helt enkelt.

Har du lite lust, kanske du kan suga av honom, eller hjälpa till och runka. Eller bara ligga bredvid och titta på honom när han runkr. Det behöver du ju inte vara så kåt för att göra, och behöver inte ta så många minuter heller. All sex behöver ju inte bestå av 30 minuters vaginal penetration. ...

Men visst, tänder du på tanken av en öppen relation, så kör på det. Om nu han också vill det. Men då ska du ju göra det för att du verkligen vill det, och inte för att du har en svacka i lusten pga små barn just nu.

• Dorian Ertymexx
    Anonym (TS) skrev 2016-08-07 20:32:39 följande:
    Det är nog början till lösningen på alla problem- en rak och öppen kommunikation. För att vara "onormal" uppfattar jag dig som väldigt förstående och vettig människa :)
    Haha, kanske just därför?

Alltså, jag har ju valt en annan väg än den monogama, men det krävde mycket tanke, reflektion och fundering att nå dit. Och även efteråt har jag och mina likasinnade ofta diskuterat just relationer, både ur problemlösningssynpunkt men också rent teoretiskt. Vad är lika, vad är olika mot normerna. Och en sak vi kommit fram till är att medvetenhet, öppenhet och kommunikation om hur man vill ha sina relationer är A och O oavsett om man är mono, poly eller något annat. Och respekt förstås, men jag vill hoppas att det "goes without saying".

Att ha funderat på hur man vill ha/göra sina relationer gör att man har lättare att diskutera med den man vill relationera med om ens behov, ens gränser. Tänk hur många trådar av typen "jag/hen gjorde X, är det otrohet?" som skulle kunna undvikas om folk faktiskt diskuterade just sådant i relationern? Det är ju inte självklart vad som är otrohet - vi kan TRO att vi vet det, då vi har en luddig, outtalad norm, men i praktiken kan det skilja stort mellan personer. En del verkar tycka att onani är otrohet (eller om det bara är troll, man kan ju hoppas det), medan andra inte ens tycker att sex med andra är otrohet. Och allt däremellan. Och samma sak med vad man vill ha i fråga om uppmärksamhet, att göra saker gemensamt, boende etc etc etc.

Att fundera med jämna mellanrum och omförhandla (för vi förändras, liksom våra behov) är också viktigt. Att vara öppen för att det som jag eller min partner behöver idag kanske inte är det vi behöver imorgon.

Mer sådant borde läras ut i sexualkunskapen, hur man hanterar relationer. De flesta hankar sig fram skapligt, medan en del faller platt gång på gång. Och en del lyckas jättebra redan från början.

Kort och gott, tack för komplimangen, den uppskattas.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • ROFL

Alltså, att det är en tuff prövning att skaffa familj gäller för båda föräldrar och på olika sätt i omgångar.

Kämpa på och prata om det, inte säkert att han lider så mkt. Och du har ju ditt att kämpa med. Mer solidaritet åt båda håll, så fixar det sig.

Lycka till!

• Anonym (TS)

Idag pratade jag med min man. Han skrattade först åt mig och undrade var jag fått en så dum idé ifrån, när han märkte att jag inte skämtade så satte vi oss ner och pratade ordentligt. Om hur jag mår, vad jag känner och tänker. Han sa då nånting jag inte ens tänkt på- hur det hade varit om det vore ombytta roller. Om han får en mer stressig period i livet och tappar lusten, så kommer ju jag finnas där för honom oavsett :) så vi ska försöka fördela sysslor ännu bättre, och hoppas det ger mig möjlighet att ladda mer energi och komma på fötter ordentligt. och med det kommer förhoppningsvis orken och lusten tillbaka :)

• Dorian Ertymexx
    Anonym (TS) skrev 2016-08-08 16:37:05 följande:
    Idag pratade jag med min man. Han skrattade först åt mig och undrade var jag fått en så dum idé ifrån, när han märkte att jag inte skämtade så satte vi oss ner och pratade ordentligt. Om hur jag mår, vad jag känner och tänker. Han sa då nånting jag inte ens tänkt på- hur det hade varit om det vore ombytta roller. Om han får en mer stressig period i livet och tappar lusten, så kommer ju jag finnas där för honom oavsett :) så vi ska försöka fördela sysslor ännu bättre, och hoppas det ger mig möjlighet att ladda mer energi och komma på fötter ordentligt. och med det kommer förhoppningsvis orken och lusten tillbaka :)
    Hjärta
  • Anonym (Bebisbubbla)
    Anonym (TS) skrev 2016-08-08 16:37:05 följande:

Men åh vad skönt!
    Det är precis så det ska vara. Bättre kommunikation leder alltid till något bra.
  • Anonym (TS)

[quote=76865600][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2016-08-08 16:57:41 följande:[/quote-nick][/quote]

Tack än en gång för kloka ord, förståndiga formuleringar och beundransvärd öppenhet och förståelse! Världen hade varit mycket mer accepterande om fler kunde vara så empatiska. Tack!

• Anonym (TS)
    Anonym (Bebisbubbla) skrev 2016-08-08 16:58:35 följande:

Men åh vad skönt!

Det är precis så det ska vara. Bättre kommunikation leder alltid till något bra.

Jätteskönt! Och jag hade dina inlägg i bakhuvudet under samtalet, tror inte jag själv hade klarat att se den kopplingen du såg. Gällande fördelning av sysslor bl.a och orken till ett samliv. Härifrån kan det bara bli bättre :) Tack för att du delade med dig och fick mig att se bidragande orsaker till varför det är som det är :)
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (TS) skrev 2016-08-08 21:08:42 följande:
    [quote=76865600][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2016-08-08 16:57:41 följande:[/quote-nick][/quote]
    Tack än en gång för kloka ord, förståndiga formuleringar och beundransvärd öppenhet och förståelse! Världen hade varit mycket mer accepterande om fler kunde vara så empatiska. Tack!
    Tack själv! Det känns bra att ha kunnat vara lite stöd och hjälp här också. Ofta blir det bara så mycket gräl och tjafs på nätet.
  • Glesmustaschio

Jag tycker inte att det later som en bra lösning.

När det gäller just sex kan han ju faktiskt tillfredställa sig själv, du kan även köpa honom sexlekaker om du vill uppmuntra honom att ta hand om det hela själv.

Jag v
    et inte hur ert förhallande ser ut, men det finns en risk att du bara tänker pa en lösning du tror ska fungera, men kanske skulle angra sig om det visade sig att han nappade pa det? Är du helt säker pa att du skulle tycka att det var okej om han hade sex med andra?

Du nämn
    er att han saknar närhet överlag, gar det inte att hitta en annan lösning, t.ex. att inkludera pappan mer när du gosar med pojken? Det skulle kunna stärka ert band saväl som det mellan far och son? Han kanske ocksa kunde avlasta dig ibland pa det sättet.

Men var försiktig om ni samsover, speciellt om ni är tva vuxna i sängen, har hört sorgliga historier om sadant.

Jag v
    et som sagt inte hur ert förhallande fungerar och kan endast erbjuda mitt perspektiv, men hade jag varit i din situation hade jag velat att mannen ocksa avsatte tid med barnet och hade föreslagit t,ex. kvällar när vi sitter i soffan och kollar pa en film med den lille i famnen.

Har du fund
    erat pa att lata fadern flaskmata pojken med bröstmjölk? Personligen tycker jag att amning är viktigt, men att nagon gang ibland lata fadern göra detta skulle kunna vara en fin upplevelse för honom och även det sätt att knyta band med pojken.

Lycka till hur du än välj
    er att göra.

• Glesmustaschio

Jag tycker inte att det later som en bra lösning.

När det gäller just sex kan han ju faktiskt tillfredställa sig själv, du kan även köpa honom sexlekaker om du vill uppmuntra honom att ta hand om det hela själv.

Jag v
    et inte hur ert förhallande ser ut, men det finns en risk att du bara tänker pa en lösning du tror ska fungera, men kanske skulle angra sig om det visade sig att han nappade pa det? Är du helt säker pa att du skulle tycka att det var okej om han hade sex med andra?

Du nämn
    er att han saknar närhet överlag, gar det inte att hitta en annan lösning, t.ex. att inkludera pappan mer när du gosar med pojken? Det skulle kunna stärka ert band saväl som det mellan far och son? Han kanske ocksa kunde avlasta dig ibland pa det sättet.

Men var försiktig om ni samsover, speciellt om ni är tva vuxna i sängen, har hört sorgliga historier om sadant.

Jag v
    et som sagt inte hur ert förhallande fungerar och kan endast erbjuda mitt perspektiv, men hade jag varit i din situation hade jag velat att mannen ocksa avsatte tid med barnet och hade föreslagit t,ex. kvällar när vi sitter i soffan och kollar pa en film med den lille i famnen.

Har du fund
    erat pa att lata fadern flaskmata pojken med bröstmjölk? Personligen tycker jag att amning är viktigt, men att nagon gang ibland lata fadern göra detta skulle kunna vara en fin upplevelse för honom och även det sätt att knyta band med pojken.

Lycka till hur du än välj
    er att göra.

• Anonym (D'archangel)
    Anonym (TS) skrev 2016-08-07 11:08:40 följande:

Och att det skulle bli bara vi igen, när min lust återkommer.

Och det tror du på själv? Du kommer sura för att han legat med andra. Han kommer sura för att han inte längre får ligga med andra.
  • Anonym (D'archangel)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-08-09 14:17:33 följande:

Och det tror du på själv? Du kommer sura för att han legat med andra. Han kommer sura för att han inte längre får ligga med andra.

Såg nu att det löst sig. Det låter klokt alltihop.
Svar på tråden Vill att mannen ska ha sex med andra