vigge skrev 2016-08-08 15:22:30 följande:
Den här kom upp när jag googlade på hemmaträning core, verkar riktigt bra!
gymglam.se/program/core-12-minuter/
Fast 12 minuter låter lite lite tycker jag, kan det där verkligen räcka? Jag trodde man skulle köra minst 20. Och sen såklart motion också. cyklar gör jag så ofta jag har möjlighet och det är för att det är kul. :) Så det gör jag ofta.
Japp, den är bra. 12 minuter räcker. Det handlar inte om hur länge du håller på, utn hur mycket du hinner göra på tiden du har. Men så klart kan du göra det två eller tre gånger på raken om du vill.
vigge skrev 2016-08-08 15:18:18 följande:
Ok, jag kollade nämligen på styrkelabbet och hemmaträning och intrycket jag fick var att det involverar mycket maskin. Men jag förstår vad du säger, försöker hitta nåt program nu.
Simhall har jag nära som tur är, funderat på att gå dit faktiskt.
Men när det gäller maten så är det det där, hur många mål om dagen ska man äta? Tränar du själv förressten?
Gå till simhallen och kolla in vad de har där. Simma är bra motion, så det kan du göra en gång i veckan, för att få bättre flås.
Hur man gör med maten är så olika. Den person jag känner som har bäst kondition (är professionell dansare) äter 1 gång om dagen. Bara. Alla 3000 kcal på ett enda mål. Den jag känner som är bäst vältränad på andra änden (mycket muskler tränar på gym 10 timmar om dan, typ) äter en gång varannan timme, han äter också ca 3000 kcal på en dag. Själv är jag lite mer moderat och äter 5-6 gånger om dagen, ca var tredje timme, när jag är i vanlig form. Nu har jag ju vart sjuk och inte tränat, eller knappt ens rört på mig alls, på två år, men jag har varit ett riktigt träningsfreak. Nu när jag är frisk igen har jag börjat träna så smått, men just nu handlar det om rehab. Om två år kanske jag är tillbaka.