Marten skrev 2016-08-14 09:02:54 följande:
Försök få tag i Rick Bruschs träningskompendium. Det bygger bra med muskler med enkla medel.
Tack för tipset, har pm:at Darguards nu, vem vet, det kanske är den killens program han kunde hjälpa till med. :)
Darguads skrev 2016-08-14 08:59:11 följande:
Kosten är, som andra nämnt, väldigt individuellt. Du väger definitivt inte för mycket, men kanske behöver få bort fett till förmån för muskler...
Träna regelbundet, ta trappor istället för hissen, cykla istället för bil, osv.
Du har redan fått bra tips på mat, balansera protein, fett och kolhydrater. Kolla på vad du faktiskt stoppar i dig - många blir otroligt förvånade när de skriver ner allt (precis allt) de äter. Ofta slinker det ner mer onyttigheter än vad en tänker på...
Ok, jag trodde att alla som vill bli starka och ha planka till mage åt mer eller mindre samma saker. Jag behöver dock få bort bukfetman efter ett x antal öl genom årens lopp och lite annat.
Jag åker faktiskt nästan aldrig hiss och rulltrappor längre, tar nästan jämt trappor och cykla kan jag inte vara utan.
Jag är inte ute efter att ifrågasätta, det är det sista jag är, jag har bara blivit rätt nojjig tyvärr eftersom avsaknaden av muskler och fet mage har varit ett komplex länge. Men jag är mottaglig för hjälp, det är jag och jag uppskattar verkligen att du erbjuder dig att göra ett program åt mig. :)