Fick in en falsk anmälan från mitt barns far. Han påstod att jag och min man sålde barnen (har fler med min man) till äldre män, gav dem ej mat, festade och knarkade dagligen, söp hårt osv. Kontakten var jätte bra. De hade försökt ringa på men vi hade portkod så de kommer in så fick hem ett brev i brevlådan där det stod att vi fått en anmälan på oss och att ett möte skulle ordnas. Jag ringde upp soc direkt och då frågade de om vi ville ha mötet hemma eller på kontoret. Jag bjöd hem dem. Det blev inget mer med det, blev avskrivet direkt efter mötet. De var två väldigt bra och kompetenta kvinnor som var hem till oss, de lyssnade verkligen på oss. De ställde relevanta frågor kring vårt liv, våra barn och hur vi såg på oss själva som föräldrar. De gick igenom anmälan grundligt med oss, fick kopior på allt och även på det vi pratade om på mötet och deras beslut efter mötet. De kändes seriösa och ingav förtroende med att ställa sina frågor och vara så förberedda. De svarade även på våra frågor om hela situationen. Att vår upplevelse blev positiv kan ha att göra med vår inställning också, vi ville mer än gärna bjuda in dem i vårt föräldraskap och vårt hem, vi var heller inte oroliga för att de skulle ta barnen eller några andra åtgärder. Det roliga i det hela var att min man har en sjukdom sedan barnaåldern och får inte bruka varken alkohol eller droger så det va ju bara att nämna det direkt, inget pappan till mitt barn vet om.