• Anonym (Socialsekreterare)

Har du varit i kontakt med socialtjänsten?

Jag arbetar som socialsekreterare med barn upp till 12 år. Jag vill utvecklas och göra ett bättre jobb och därför undrar jag hur ni som varit i kontakt med socialtjänsten hade velat bli bemötta. Vad var bra? Vad var dåligt? Vad kan socialsekreteraren göra för att situationen skulle kännas bättre?

Jag kan inte uttala mig om vad som hänt i enskilda fall utan vill ha åsikter om bemötandet.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Har du varit i kontakt med socialtjänsten?
  • Anonym (Hreda)

Jag var i kontakt med socialtjänst om en barnpsykopat men socialtjänst skrattade och gjorde inget för att barn dödade djur utan bara skrattade med anmälan. Jag hade varit glad när den hade sagt att den skulle agera.

• Anonym (Kvinna)

Min erfarenhet är av soc-sekreterare för ungdomar visserligen men ändå.
    Att ha en nyexad soctjej som kontakt för en artonårig kille är INTE bra. Hon var ju bara ett fåtal år äldre än honom.
    Hade vi inte fått byta så hade vi avbrutit kontakten.

• Anonym (Bra erfarenhet.)