När fick era barn sin första mobil?
Hej! När fick eran barn sina första mobiler? Hur gamla var de? Vilket abonnemang har ni valt? Hur många har Telia familj med delad surfpott?
Tösen är redan datorvan och tablet-van.
Hej! När fick eran barn sina första mobiler? Hur gamla var de? Vilket abonnemang har ni valt? Hur många har Telia familj med delad surfpott?
Tösen är redan datorvan och tablet-van.
När vår äldsta var 7 fick han en avlagd iphone när jag fick ny jobbmobil. Vi har däremot inte haft nåt abonnemang på den utan det har varit en hemmaleksak med bara wifi. Nu får han börja gå hem själv efter skolan (fyller 10 i vinter) och då blir det ett abonnemang så att han kan ringa vid behov.
7 respektive 5 år. Äldsta har den i väskan när han får själv till skolan. Yngsta har den i jackfickan när han är hos nån kompis som bor granne med oss för att vi ska kunna ringa hem honom.
Mina flickor fick mobil när de var 10 år, båda fick en enkel knappmobil då.
Pojkarna fyller snart 10 år och 8 år, ingen av de har mobiler än.
Min son ska börja trean nu. Han fick min gamla mobil nyligen. Har kontantkort som jag fyller på. Anledningen att han fick mobilen nu är att han rätt ofta är ensam hemma och vår hemtelefon funkar lite sådär. Han är också ute och rör sig själv med kompisar i villaområdet där vi bor. Så bra att vi kan nå varandra. Ett barn som inte lämnas ensamt behöver inte mobil i min värld.
Jag funderar på exakt samma fråga och min son är 7 år.
Min plan var att han skulle fylla 10 år innan han skulle få en, men nu springer alla hans kompisar (7-åringar) runt och spelar pokemon go här i kvarteret. Han hänger på dem, men är den enda som inte har telefon med sig! Så nu tänkte jag ge honom min gamla telefon och köpa ett simkort med surf, och så får han bara använda den när han ska ut och spela.
Han är för liten för att vara ensam hemma så han behöver ingen telefon av den anledningen (har ingen hemtelefon).
10 år (när de börjar årskurs 4). Kontantkort Telia, är telefonen en sådan att det går surfa på den så stängs datatrafik av men den går ju använda där det finns wifi.
Äldsta är 12 och nu två år senare har jag skaffat abbonemang åt henne på halebob. 99 kr inkl 50 samtal, 500 sms och 1 GB om jag inte minns fel.
Familjeabbonemang kan bli aktuellt i framtiden då fler syskon ska ha abbonemang men både jag och mannen saknar privata telefonabonnemang så just nu är det inte vettigt.
Grabben var 9 år och fick mobil när han skulle börja gå hem själv från skolan. (3:an)
I tvåan när hon började gå hem själv från skolan fick hon ha med mobilen ute (innan hade hon den bara hemma för att kunna ringa om hon var ensam hemma en stund). Vi har Telias familjeabonnemang.
När hon fyllde 8 fick hon mobil. Hon har telenor kontantkort.
10 år, vi har Telenor Familj.
Båda mina barn fick sina mobiltelefoner när dom började trean.