abort mot sin vilja - depression
Hej alla!
För 2 månader sedan fick jag och min sambo reda på att jag va gravid igen. Jag fick en dotter för 8 månader och hon va då 6månader när vi fick reda på detta. Jag mådde verkligen jätte dåligt över situationen då jag hade haft en jobbig graviditet men sjukskrivning och värk i kroppen. Jag va livrädd för en ny graviditet..
Min sambo sa direkt när vi fick reda på att jag va gravid igen att han inte va redo för ett barn till. Jag höll med honom rationellt men känslomässigt så ville eller kunde jag inte göra en abort. Varje dag så kämpade jag mot mina känslor och ville inte göra honom besviken. Han sa att han skulle bli deprimerad om vi fortsatte med denna graviditet.
Efter lite om och med och några rundor fram och tillbaka till sjukhuset va i vecka 5+3. Jag avbokade två aborttider och bokade om en tredje... Jag var sjuk stressad över situationen. Vi åkte dit och väl på sjukhuset så velade jag hela tiden och grät och grät. Min sambo sa där och då att han inte orkade längre och att jag bara skulle ta ett beslut.. Jag såg hur frustrerad och trött han va på allt och rädd att jag skulle välja att behålla. Jag sa flera gånger att jag inte ville göra aborten och att jag inte kunde göra det. Då blev han arg och sa att inte orkade vara mitt stöd längre.
Jag tvingade mig själv att göra aborten för att inte göra honom besviken och jag ville ju framförallt inte att han skulle bli deprimerad...Nu STÅR jag här idag och vill inte leva längre pga det valet jag gjort. Jag har prioriterat bort mig själv och mina värderingar, känslor för att jag älskar honom och inte ville honom illa...
Jag mår så sjukt dåligt och har tappat mina känslor för allt, ser inget ljus framåt eller kärlek och ork till min dotter..
Är det någon där ute som varit i en liknande situation som har gjort en abort efter en graviditet och förlossning som faktiskt mår bra igen idag? Jag behöver verkligen hjälp om någon förhoppning på framtiden.. För just nu ser jag bara mörker och älta det som hänt om och om igen...(jag går och pratar med psykolog) så det tipset behöver jag inte. Jag behöver positiva åsikter om detta.