Tråkigt att höra :( jag råkade ut för samma sak januari 2015. Just när det precis hade hänt var det så otroligt mkt känslor, samtidigt som jag inte ville något mer än att få ett barn så ville jag just då inte bli gravid igen. Riskera att uppleva samma sak igen. Men det tog inte så lång tid innan barnlängtan fick oss att fortsätta försöka, när mensen var tillbaka som vanligt drygt en månad efter operationen var det som att kroppen sa att det var okej att sätta igång försöken igen. Det tog ett år men nu sitter jag här idag gravid i vecka 30 och kan fortfarande inte riktigt fatta att det äntligen är vår tur.
Känner igen känslan av chock du beskriver, jag hade hört talas om utomkveds innan men trodde aldrig det skulle hända mig. Jag hoppas att du har någon att prata med och glöm inte bort att vi har en äggledare kvar så när kroppen återhämtat sig så hittar den sätt att fungera i stort sätt normalt. Läkaren sa till mig att den andra äggledaren till och med kunde plocka upp ägg från motsatt äggstock om man ägglossar därifrån.