socialen gav oss en lägenhet som har vägglöss
Hej jag är en 40 åring mamma med en dotter på 18 år. Jag har varit arbetslös i ett par år nu, och hade svårt att hitta bonde till mig o min dotter.
Så jag gick till socialen för hjälp, de gav oss en 2a är det rättvis? Men mitt största problem är att lägenheten har VÄGGLÖSS!! och vi har tvingas bo här i nästan 2 år! de har sanerat nästan 4 GÅNGER??!
Men det har inte förbättras alls.
Jag har klagat och har begärt att få flytta många gånger jag får alltid samma svar "vi kollar upp det ". Min dotters skolgång har gått dåligt på grund av att hon inte vill eller kan sova hemma.
Hon får stora utslag av betten och skäms för att gå till skolan eller så får hon inte tillräckligt med sömn för att ens ta sig till skolan.
Min stora fråga är, har jag rätten till att få flytta? och har jag rätten till att få en 3a? min dotter är stor, och mår mycket dåligt av att hon inte har eget rum, och får sova på en liten soffa full av vägglöss för jag inte råd för en ny soffa. Jag är rädd att hennes framtid blir förstörd av att socialen säger att hon ska hoppa av skolan och börja jobba för att hon är 18år. Behöver verkligen svar!