• EmeliesaraB95

Missfall?? Hjälp!!

Hel allihopa! I torsdags fick jag reda på att jag va gravid, ringde mvc direkt för att boka tid! Och vi räknade hur långt gången jag va utifrån senaste mensen... Och vi kom fram till att jag är 6+5 MEN igår kom mensen??? Vet ju såklart inte om det är mensen men blöder exakt som tidigare mens + mensvärk till och från... Ringde sjukvårdsupplysningen med en stor klump i magen och dom sa åt mig att avvakta. Men imorse så ringde jag tillbaka för jag blöder fortfarande!! Blev kopplad vidare för att boka akut gyn tid men fanns ingen tid så blev tillsagd att ringa tillbaka efter kl tre imorgon....

Någon som har erfarenhet av detta? Om det är ett missfall så vill jag gärna veta och om inte så vill jag ju veta om bebis mår bra?!!! Vad ska jag göra? Bättre att kontakta gyn direkt imorgon bitti?

• Svar på tråden Missfall?? Hjälp!!
  • Fia 28
    EmeliesaraB95 skrev 2016-08-22 14:34:50 följande:

Okej jag tar om allt. Gjorde ett clearblue digital test i torsdags morse (alltså 18/8) mensen va försenad med 12 dagar då och testet visade 1-2v (se bild längre upp). Men om man räknar från första mensdagen som jag hade mens så är jag i 6+6. Och i lördags (alltså 20/8) började jag blöda på eftermiddagen. Jag blöder nu som en helt vanlig mens med mensvärk till och från, precis som mensen jag hade senast. Idag va jag hos gyn och gjorde ett vaginalt ultraljud. Dom kunde se något pyttelitet i livmodern men ingen av dom två läkarna som undersökte mig kunde avgöra om det verkligen var något. Så svaret jag fick va: antingen är det en pågående/början till missfall eller så är du väldigt tidigt i graviditeten och sen fick jag åka hem igen. Imorgon ska jag tillbaka och lämna blodprover.

Kan det vara så att det är mens? Och inget missfall? Att jag bara är så tidigt i graviditeten?

Fick nämligen hem papper för inskrivningen på mvc nyss vilket gjorde mig lite ledsen. Ska jag avboka min tid dit?

Ja det är svårt att veta. Antingen är det missfall på g och det skulle förklara varför du bara fick "1-2v" på gravidtestet fastän det borde visat 3+. Eller så hade du en väldigt sen ägglossning. 
  • Carambolan
    Fia 28 skrev 2016-08-22 12:18:57 följande:

Fast det stämmer väl inte helt. När jag var på vul i v 6+2 så såg man tydligt en liten böna och ett hjärta som slog för fullt. 

Däremot kan ju ägglossningen skett senare och ts är kortare hunnit.

Oj, ja, jag fastnade vid "gravid 1-2"-bilden. Om 6+6 stämmer så borde det synas ett hjärta.
  • EmeliesaraB95

nu använde jag mig av en sida för att räka ut ungefär när jag hade ägglossning, och min senaste ägglossning ägde rum 17/7. då kan jag väl omöjligt vara gravid i 6+6? för det kan ju ett tag för ägget att fästa? eller tänker jag fel?

alltså trodde att allt skulle vara bättre efter besöket hos gyn men ingen kan ju ge mig svar och jag kan verkligen inte släppa det här. jag och min kille vill så gärna ha barn och vi blev så glada när vi plussade...

• BeautifulMoments
    EmeliesaraB95 skrev 2016-08-22 15:08:33 följande:

nu använde jag mig av en sida för att räka ut ungefär när jag hade ägglossning, och min senaste ägglossning ägde rum 17/7. då kan jag väl omöjligt vara gravid i 6+6? för det kan ju ett tag för ägget att fästa? eller tänker jag fel?

alltså trodde att allt skulle vara bättre efter besöket hos gyn men ingen kan ju ge mig svar och jag kan verkligen inte släppa det här. jag och min kille vill så gärna ha barn och vi blev så glada när vi plussade...

Hade du ägglossning 17/7 så ska du va i 7+1. Men du kan ha haft ägglossning senare än den sidan beräknar.
    My life, My choice!
  • Fia 28
    EmeliesaraB95 skrev 2016-08-22 15:08:33 följande:

Nu vet jag inte hur lång cykel du har, men med en cykel på 28 dagar och ÄL 17.7 så skulle du nu vara i 7+1.

Som sagt, antingen hade du ägglossning mycket mycket senare eller så är det verklgien missfall. Eftersom du blöder så mycket så låter det ju lite som missfall.
  • EmeliesaraB95

såhär såg juli ut och såhär borde augusti sett ut. 
    min cykel är 28 enligt appen jag har. 

men min mens har inte varit regelbunden sen jag slutade med mina ppiller.
    slutade men mina ppiller 1/6 fick mens 19/6 och den pågick i 5dagar.
    sen kom nästa mens den5/7 och pågick även den i fem dagar och sen dess har jag inte haft mens. 
  • EmeliesaraB95

dom senaste tre timmarna ha jag även märkt att blödningen inte längre är lika kraftig och det känns som att det minskar nu

• BeautifulMoments

Tyvärr tror jag inte någon kommer kunna svara på vilket det är, blöder man så mycket som mens är det stor risk att det är missfall. Men ibland finns det undantag där det går bra ändå. Vad bra de ville ta blodprov på dig i alla fall, många sjukhus tycker bara man ska vänta och se.

My life, My choice!
  • Fia 28
    EmeliesaraB95 skrev 2016-08-22 15:34:07 följande:
    såhär såg juli ut och såhär borde augusti sett ut. 
    min cykel är 28 enligt appen jag har. 

men min mens har inte varit regelbunden sen jag slutade med mina ppiller.
    slutade men mina ppiller 1/6 fick mens 19/6 och den pågick i 5dagar.
    sen kom nästa mens den5/7 och pågick även den i fem dagar och sen dess har jag inte haft mens. 
    Enligt detdär var ju ägglossning 19.7 och inte 17.7. MEN detdär är vad appen säger, inte vad som verkligen sker i din kropp. 
  • EmeliesaraB95

Va och lämnade blodprov imorse... Fick svar nu. Dom bekräftar att det va ett tidigt missfall.. ????????????

Hur lång tid tar det innan vi kan bli med barn igen? Nu ska vi släppa det här, sörja lite och ta hand om oss själva...

• Fia 28
    EmeliesaraB95 skrev 2016-08-23 10:38:57 följande:

Va och lämnade blodprov imorse... Fick svar nu. Dom bekräftar att det va ett tidigt missfall.. ????????????

Hur lång tid tar det innan vi kan bli med barn igen? Nu ska vi släppa det här, sörja lite och ta hand om oss själva...

I princip kan ni börja försöka vid nästa ägglossning. Men om du inte håller koll på när ägglossningen är, så blir det ju att invänta nästa mens.
Svar på tråden Missfall?? Hjälp!!