Själutbildning - Arkitekt
Hej! Pratade men kompis nyligen om min mer kreativa sida. Har ju tänk läsa till byggingenjör nu i höst men fick frågan varör jag bara inte läser till arkitekt på en gång. Svaret är lika kort som enkelt, dels orkar jag inte med en längre utbildning (som är den största faktorn) så är inte mina betyg riktigt där men dem går alltid och läsa upp lite snabbt. Men till mitt topic, hur svårt skulle det vara om ens möjligt att utbilda sig själv till arkitekt? Allt finns ju ute på nätet så förutsättningarna finns. Men förstår också att det är en krävande utbildning bara i skolan. Vad jag redan nu kan säga är att motivationen finns mer än där. Jag andas den kort och gott. På senare tid har det blivit mer lockande att faktiskt gå en egen väg, men förstår att det blir svårt sen i arbetslivet utan en skola på pappret. Alla licenser och sånt tar man längs vägen. Era tankar? Skulle ju vara kul att inte inte följa strömmen och även det är lite kittlande! :)
Designar för övrigt hus redan för den intresserade kan gen läsa på min blogg! :) > www.now.com/sketcharch
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-22 01:43
Edit: www.nouw.com/sketcharch ska det vara!:)