• GrönaDruvan

Någon som försökt mer än 15 försök...

Har ni barn innan?
    Hur fort blev ni gravida med de barnen?
    Eran ålder?
    Ska ni söka hjälp eller har ni sökt hjälp?

Vi är på försök 15, bim om några dagar, men tror inte det tagit sig åter igen..
    Har två barn sen innan som blev till på 3e och 1a försöket..så trodde inte det skulle ta sån tid..
    Jag är 38 i dec och mannen 34..
    Tänkte jag skulle kontakta sjukvården och se vad de säger. Kanske de kan hjälpa på nåt sätt...?

• Svar på tråden Någon som försökt mer än 15 försök...
  • Holma
    GrönaDruvan skrev 2016-08-22 10:36:04 följande:

Har ni barn innan?
    Eran ålder?

Har två barn sen innan som blev till på 3e och 1a försöket..så trodde inte det skulle ta sån tid..
    Tänkte jag skulle kontakta sjukvården och se vad de säger. Kanske de kan hjälpa på nåt sätt...?

Vi hade samma problem o då visade det sig att jag hade cellförändringar som åtgärdades o vips var jag gravid .
  • GrönaDruvan
    Holma skrev 2016-08-22 10:48:40 följande:
    Vi hade samma problem o då visade det sig att jag hade cellförändringar som åtgärdades o vips var jag gravid .
    Hade ni barn innan? Ofarliga förändringar? Berätta mer!
  • Alvolina

Första blev till på andra försöket.

Andra barnet tog över 15 försök. Visade sig att jag hade en obalans i underlivet, spermierna överlevde antagligen inte i den miljön. Inget jag märkte av men kände på mig att något var tokigt ändå. Fick antibiotika och blev gravid under ägglossningen som var dagarna efter kuren var slut.

• Pimpinellan

9,5 år, började vid 37 och väntar nu äntligen första barnet. Man får ingen hjälp om man har barn sen förr så då får ni gå privat i så fall.

• GrönaDruvan
    Pimpinellan skrev 2016-08-22 14:46:19 följande:

9,5 år, började vid 37 och väntar nu äntligen första barnet. Man får ingen hjälp om man har barn sen förr så då får ni gå privat i så fall.

Får man inte ens hjälp att se så allt är ok med en? Om det är nån ide att fortsätta? IVF och sånt förstår jag att man inte får, men nog borde de väl hjälpa en med att se vad felet är?
  • Pimpinellan
    GrönaDruvan skrev 2016-08-22 14:48:53 följande:
    Får man inte ens hjälp att se så allt är ok med en? Om det är nån ide att fortsätta? IVF och sånt förstår jag att man inte får, men nog borde de väl hjälpa en med att se vad felet är?
    Utredning kanske de gör, men inget mer. Dessutom är det med all säkerhet inget fel på dig eftersom du faktiskt har fått 2 barn. Det tar längre tid ju äldre man blir helt enkelt.
  • Alvolina
    GrönaDruvan skrev 2016-08-22 14:48:53 följande:
    Tyvärr! Jag ringde till gynmottagningen och verkligen bönade och bad. Sa att jag inte ville ha en hel fertilitetsutredning utan bara få kolla mig. Misstänkte ju att något var fel för det kändes inte helt hundra där nere. Det var antingen det eller att jag skulle kräva antidepressiva av vårdcentralen. Hade mycket annat runt mig + alla misslyckade försök till barn som gjorde mig deprimerad.
    De var inte särskilt villiga till att hjälpa men gav sedan med sig. Och jag hade ju rätt.
  • ensamärstark

26 månade, än sålänge inget. Har BIM på onsdag men testa negativt imorse så blir inget denna månad heller

• Holma
    GrönaDruvan skrev 2016-08-22 12:02:26 följande:
    Hade ni barn innan? Ofarliga förändringar? Berätta mer!
    Ofarliga förändring som ändå togs bort . 2 barn innan .
  • Erla

Försök nr17 denna cykeln. Har inya barn sedan tidigare, men blivit gravid två gånger som båda slutat i ma respektive mf. Är 27 år båda två och ska påbörja utredning nästa vecka. Kan tillägga att jag har längre cykler än normalt vilket resulterar i att 17 försök är över 2 år.

• GrönaDruvan

Så segt detta...blir försök 16 nästa gång. Har bim på Tors men tokblankt test idag.
    Ska se om mannen går med på att vända oss privat för ivf... Ca.60.000...

• Alvolina
    GrönaDruvan skrev 2016-08-23 13:52:23 följande:

Så segt detta...blir försök 16 nästa gång. Har bim på Tors men tokblankt test idag.
    Ska se om mannen går med på att vända oss privat för ivf... Ca.60.000...

Har du inte kollat med gynmottagningen privat eller via landstinget än så gör det. En enkel koll bara. IVF privat är ju ändå sista steget och högst troligtvis inget ni behöver. Om ni har sex regelbundet över månaden och du vet när du har ägglossning så finns det säkert en fullt förklarlig orsak till varför det går lite trögt.
  • GrönaDruvan
    Alvolina skrev 2016-08-23 17:32:53 följande:
    Har du inte kollat med gynmottagningen privat eller via landstinget än så gör det. En enkel koll bara. IVF privat är ju ändå sista steget och högst troligtvis inget ni behöver. Om ni har sex regelbundet över månaden och du vet när du har ägglossning så finns det säkert en fullt förklarlig orsak till varför det går lite trögt.
    Jag vet ju att jag har äl eftersom testerna visar glad gubbe och jag har rätt regelbunden mens. Är mer orolig för åldern...
    Som du säger..kanske ska ringa och kolla iaf om dom kan undersöka på nåt sätt?
    Fick ju ändå missfall på försök 13, så funkar gör det, men vill sig inte riktigt.
  • Lillemy1980

Vi började i jan för snart 3 år sen, jag har 4 barn sen förut men min man har inga. Tog kontakt med klinik efter 1 år och precis när jag fick svar så blev jag gravid, men slutade i ma. Nov samma året plussade jag igen men denna gång slutade det i mf. Vi har försökt varje månad sen dess men det vil inte riktigt. Vi har fått utredning men inget fel hittades. Vi får inte gå vidare med någon behandling för min bmi är för hög

• Anonym (Undrar)
    GrönaDruvan skrev 2016-08-22 10:36:04 följande:
    Någon som försökt mer än 15 försök...

Har ni barn innan?
    Eran ålder?

Hej! Hur gick det för dig? 🥰
Svar på tråden Någon som försökt mer än 15 försök...