• cncncn

ni som använder ProgesterAll SE HIT!!

hejsan! jag undrar om ni som använt progesterall och blivit gravida hur lång tid tog det innan ni blev gravida från att ni började med kuren? hur var er kropp, hade ni samma symtom mellan äl och bim som ni hade utan krämen också?

och vad var era graviditetssymtom när ni väl blev gravida?

• Svar på tråden ni som använder ProgesterAll SE HIT!!
  • Milou3
    isofija skrev 2017-06-09 09:36:45 följande:

Hur går det för alla i tråden??

Själv fortsätter jag med progesterall för 5e månaden nu.

Blev gravid första månaden men fick missfall direkt.

Nu är jag mer försiktig med att sluta med krämen tills jag är helt säker på att det är perioden som kommit och inget annat.

Min lutealfas verkar stabilisera sig på 11 dagar. Hade hoppats på mer men iaf bättre än 9. Nästa cykel tänkte jag testa att äta Rosenrot från mens och framåt till ägglossningen för att se om även det kan ha effekt. Har hört att en del får kortare follikulär fas då vilket kanske skulle hjälpa mig att kunna få mer normala faser.

Idag är min follikulära väldigt lång och luteala kort..

Aj då, kanske därför min äl kom på cd 10 denna månad.

Jag kanske ska skippa Rosenroten nästa cykel då om det inte tar sig denna.

Är inne på försök 6 efter tidigt mf i december. Äl+4 i dag.
  • isofija
    oONinniOo skrev 2017-06-09 09:48:09 följande:

Hänger gärna på här! Har precis börjat smörja för någon dag sedan. Dels i hopp om att få tillbaka min normala lutealfas och dels för att se om det kan göra något åt de tidiga missfall jag fått hittills. Tempar också samtidigt och har sett att den droppar på exakt samma dag de två gånger jag fått missfall.

H¨ller tummarna, för mig blev lutealfasen längre redan första månaden.
    Så hoppas du får liknande effekt! Utöver det så mår jag mkt bättre också under den fasen, ingen pms eller andra jobbiga symptom.
  • isofija
    Milou3 skrev 2017-06-09 09:48:49 följande:
    Aj då, kanske därför min äl kom på cd 10 denna månad.

Jag kanske ska skippa Rosenroten nästa cykel då om det inte tar sig denna.

Är inne på försök 6 efter tidigt mf i december. Äl+4 i dag.
    Ahaa, så du har käkat rosenrot från BIM då?
    När brukar du ha ÄL då? Har som sagt hört att en del får ägglossning tidigare i cykeln med rosenrot så om den blir för tidig för dig kanske du ska testa att skippa rosenrot, alternativt kanske man kan ta det färre dagar.

Tydligen ska rosenrot verka hormonhöjande rent allmänt så borde funka bra om man är låghormonad.

Är själv på ÄL+5 idag så håller tummarna även om jag inte tror det blir något denna gången heller.
  • Milou3
    isofija skrev 2017-06-09 10:11:04 följande:

Ahaa, så du har käkat rosenrot från BIM då?

När brukar du ha ÄL då? Har som sagt hört att en del får ägglossning tidigare i cykeln med rosenrot så om den blir för tidig för dig kanske du ska testa att skippa rosenrot, alternativt kanske man kan ta det färre dagar.

Tydligen ska rosenrot verka hormonhöjande rent allmänt så borde funka bra om man är låghormonad.

Är själv på ÄL+5 idag så håller tummarna även om jag inte tror det blir något denna gången heller.

Började med Rosenrot på CD 3 fram till äl. Brukar ha äl runt CD 12-13. Fast pausar nog nästa cykel om det inte tar sig nu. Ska på semester då så hoppas sol och mycket sex hjälper mer :)
  • isofija
    Milou3 skrev 2017-06-09 10:19:29 följande:
    Började med Rosenrot på CD 3 fram till äl. Brukar ha äl runt CD 12-13. Fast pausar nog nästa cykel om det inte tar sig nu. Ska på semester då så hoppas sol och mycket sex hjälper mer :)
    Intressant då finns de tlite hopp om att det kan ge effekt för mig också tänker jag :)
    Lycka till!
  • Milou3
    isofija skrev 2017-06-09 10:22:08 följande:

Intressant då finns de tlite hopp om att det kan ge effekt för mig också tänker jag :)

Lycka till!

Detsamma! :)
  • isofija

För er som använder progesterall och tempar, fluktuerar eran temp i lutualfasen?

jag har upptäckt att jag har de senaste 4 månaderna haft en "implementationsdipp" på exakt samma dag i cykel, därefter går temperaturen upp igen men är mer svajig än innan den dippen som inträffar dag 33, har haft ÄL dag 27.

Börjar undra om jag använder för lite kräm eller vad det är frågan om. Använder en klick morgon och kväll (kikärta i storlek)

• oONinniOo
    isofija skrev 2017-06-12 09:33:43 följande:

För er som använder progesterall och tempar, fluktuerar eran temp i lutualfasen?

jag har upptäckt att jag har de senaste 4 månaderna haft en "implementationsdipp" på exakt samma dag i cykel, därefter går temperaturen upp igen men är mer svajig än innan den dippen som inträffar dag 33, har haft ÄL dag 27.

Börjar undra om jag använder för lite kräm eller vad det är frågan om. Använder en klick morgon och kväll (kikärta i storlek)

För mig varierar det lite. När jag använde det för sisådär 5 år sedan såg mina två kurvor väldigt hoppiga ut.

Nu den här gången ser den mer stabil ut faktiskt. Och då smörjer jag med lika mycket som då.

• Pluttan

Länge sen jag skrev här. Men vill bara slå ett extra slag för progesterall. Det har gjort att jag förlängt min lutealfas med 1 dag :)

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • isofija
    oONinniOo skrev 2017-06-12 11:51:00 följande:
    För mig varierar det lite. När jag använde det för sisådär 5 år sedan såg mina två kurvor väldigt hoppiga ut.

Nu den här gången ser den mer stabil ut faktiskt. Och då smörjer jag med lika mycket som då.
    Spännande! Ja man blir inte klok på kroppen och kurvorna..
  • isofija

Gravid igen :) Jag kan bara tala varmt om progesterall. jag är helt övertygad om att det är tack vare krämen och min förlängda lutealfas som jag kunnat bli gravid igen.
    Första månaden blev jag gravid men slutade med krämen för tidigt osv så då blev det missfall, tredje försöket efter det har jag nu plussat trots att jag verkligen inte trodde det den här gången :)

Ska nu fortsätta med krämen till v13.

• Milou3
    isofija skrev 2017-06-15 08:06:05 följande:

Gravid igen :) Jag kan bara tala varmt om progesterall. jag är helt övertygad om att det är tack vare krämen och min förlängda lutealfas som jag kunnat bli gravid igen.

Första månaden blev jag gravid men slutade med krämen för tidigt osv så då blev det missfall, tredje försöket efter det har jag nu plussat trots att jag verkligen inte trodde det den här gången :)

Ska nu fortsätta med krämen till v13.

Fortsätt ännu längre! Helst till V. 15-16, men börja trappa ner lite någon vecka innan.

Grattis igen!
  • isofija
    Milou3 skrev 2017-06-15 08:08:37 följande:
    Fortsätt ännu längre! Helst till V. 15-16, men börja trappa ner lite någon vecka innan.

Grattis igen!
    Toppen, tack för tipset.. det är ju verkligen värt att göra det man vill ju inte riskera något..
Svar på tråden ni som använder ProgesterAll SE HIT!!