• PrinsessanNova13

Någon har sett fel på ultraljudet!

Tänkte kolla om det är någon mer som varit med om detta!

Jag var på ultraljud i Onsdags (v8 7+2) och där blev jag totalt överraskad med beskedet att det är 2 foster.
    Läkaren visar båda två och bådas hjärtan osv....panik var bara förnamnet då jag var helt oförberedd på tvillingar !

Pga att jag haft ont när jag kissat besökte jag idag gynmottagningen som tog sänka och urinprov som var helt okej....men man ville göra ett vul för att se att allt var okej.
    Nu hittar denna läkare bara ETT foster !
    Hon kikade runt och hittade verkligen inget....och nej det handlar inte om att det ena fostret avstannat och absorberats upp av kroppen,sånt händer inte på 4 dagar enligt henne.

När jag lämnade mottagningen sa läkaren att någon av dem har ju sett fel,frågan är ju bara vem!

Enligt henne ska jag ställa in mig på att det är 1st fullt frisk bebis som nu enligt henne var 8+2 :P

Allt känns jättekonstigt! Någon mer som varit med om att man sett fel?
  • Svar på tråden Någon har sett fel på ultraljudet!
  • Teresiat

Ååååh vissa personer borde inte jobba med människor... Men oavsett, lycka till TS! :)

• gamlapappan
    PrinsessanNova13 skrev 2016-08-29 09:46:47 följande:

Spelade ingen roll hur jag än förklarade att det var viktigt för mig att få veta så fick jag inget gehör alls så det slutade med att jag frågade om hon var helt arbetsskadad och för härdad för att förstå att det för mig är en STOR skillnad på ett barn och två barn !

Magens tillväxt är väldigt olika beroende på om du väntar ett barn eller tvillingar, så oberoende på om du gör ett nytt ultraljud eller inte så kommer du med stor säkerhet att veta om du väntar tvillingar inom ett par veckor.
  • Oline
    PrinsessanNova13 skrev 2016-08-28 16:43:35 följande:

Tänkte kolla om det är någon mer som varit med om detta!

Jag var på ultraljud i Onsdags (v8 7+2) och där blev jag totalt överraskad med beskedet att det är 2 foster.

Läkaren visar båda två och bådas hjärtan osv....panik var bara förnamnet då jag var helt oförberedd på tvillingar !

Pga att jag haft ont när jag kissat besökte jag idag gynmottagningen som tog sänka och urinprov som var helt okej....men man ville göra ett vul för att se att allt var okej.

Nu hittar denna läkare bara ETT foster !

Hon kikade runt och hittade verkligen inget....och nej det handlar inte om att det ena fostret avstannat och absorberats upp av kroppen,sånt händer inte på 4 dagar enligt henne.

När jag lämnade mottagningen sa läkaren att någon av dem har ju sett fel,frågan är ju bara vem!

Enligt henne ska jag ställa in mig på att det är 1st fullt frisk bebis som nu enligt henne var 8+2 :P

Allt känns jättekonstigt! Någon mer som varit med om att man sett fel?

Jag tror helt klart att det är läkare nr 2 som missat ett foster faktiskt. Blir spännande att följa dig och se vad som händer :)
  • Ivana1988

som manga andra så tycker jag att det var den andra BM som såg fel! Ska bli spännnde att se hur det blir!!:) Hur skulle det kännas om det verkligen var 2 där inne?

• Poppy75
    gamlapappan skrev 2016-08-29 14:57:01 följande:
    Magens tillväxt är väldigt olika beroende på om du väntar ett barn eller tvillingar, så oberoende på om du gör ett nytt ultraljud eller inte så kommer du med stor säkerhet att veta om du väntar tvillingar inom ett par veckor.
    Nej det är inte alls säkert att man kan se det på magen så tidigt. Min mage blev inte stor tidigt trots tvillingar. Det är väldigt olika hur man bär en graviditet. I vecka 25 fick jag höra att jag såg liten ut även jämfört med en vanlig graviditet.
  • basio

Jag hade en liknande upplevelse med mitt första barn. Hade gjort två tidiga vul som visat ETT barn. På rul var där TVÅ. Jag tyckte själv att det var jättekonstigt och till slut konstaterade barnmorskan att datorn dubblerade bilden ... alltså var där bara en bebis. Han är idag 12 år och jag är glad att det "bara" var han.

Hoppas du får ett klart besked!

• Christi38

Åh vad jobbigt, klart du vill veta om det är en eller två bebisar! Planering är ju stooor del av vad man pysslar med under graviditetens gång liksom! Lycka till!!!!

• nixi

Nu var ju detta många år sedan men jag var mindre än min tvilling och låg bakom så läkarna trodde länge att det bara var ett barn i magen. Min mamma fick veta att vi var två på grund av att läkaren såg en skugga bakom min bror. Vi hade samma hjärtrytm så därför märkte de inget. Mamma fick ställa om sig i fem veckor sedan kom vi :) Hon hade inte märkt något alls då hon bara gick upp 10kg och vi va så pass små.

• Katarina2011
    PrinsessanNova13 skrev 2016-08-29 09:46:47 följande:

Ringde mottagningen som gjorde första vul och fick till svar att läkaren skulle ringa upp när hon hade tid.

Ringde även mvc där man normalt skriver in sig om man bor där jag bor....hon kunde inte alls förstå vad det gjorde för skillnad Skäms  en eller två . "ja de får du ju i varje fall reda på vid rutinultraljudet i vecka 18-20 ".

Hon tyckte inte alls att det var så speciellt viktigt att veta,det var ändå ingen skillnad på kontrollerna "typ" .....

Spelade ingen roll hur jag än förklarade att det var viktigt för mig att få veta så fick jag inget gehör alls så det slutade med att jag frågade om hon var helt arbetsskadad och för härdad för att förstå att det för mig är en STOR skillnad på ett barn och två barn !

Men vilken kärring rent ut sagt.
    Ring tillbaka och säga att nu är de du som ska ha barn och de är viktigt att mentalt förbereda sig med väldigt bestämd ton!
  • Mila

Tycker med du ska ringa och säga att du mår jätte dåligt på grund av detta och vill komma och göra nytt vul. Kanske ska vänta någon vecka så den/dem blir lite större så blir det kanske lättare att se :)

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Någon har sett fel på ultraljudet!