• Test14

Gör en ny tråd här.. Haft svaga plus i 2 veckor och trodde jag var gravid men enligt gyn var jag inte det. Mina senaste cyklar har varit längre än vanligt och varför jag har fått svaga plus på flera olika test vet jag inte och läkarna har ingen förklaring

Som rubriken lyder. Jag är så deppig och känner mig gravid. Enligt läkarna var jag aldrig det trots säkert 20 positiva gravtest. Hade dock en cysta den 2/8 på gynakuten och i samband med undersökningen så började jag blöda. Blödde i 3-4 dagar,ver inte vad blödningen var men nu tror jag och ev läkarna att det kunde varit en tidig gravidetet som tillbakabildats eller att cystan gjorde att jag fick svaga plus,vilket jag inte tror. Har 5 barn och känner igen symptomen,haft både x ggr 2 och 3 missfall samt 3 aborter.

Var på gyn igår och deras test var negativt men när jag gör hemma med morgonurin så börjar dom bli positiva igen och jag provar alla tester,tog tom 2 av Apotekets egna,ett igår och ett i morse.

Om det var en nens den 2/8,så hade jag förmodligen ägglossning runt 19-21 och den 20:e hade vi sex.

Så kan vara gravid nu då för cystan var borta och enligt mina långa cyklar är jag ca bim-2.

Mår illa,vaknar och måste kissa på nätterna,huvudvärk och trött!!

Brösten bränner liksom till då och då,bröstvårtorna är mörkare och synliga ådror på brösten.

Och sen en fråga till???

Många kommer bli irriterade men blir svagt positiva gravtest,nästan alla märken,starkare när det gått ett tag?

När jag inte har varit gravid så har jag inte fått något plus eller att det blivit plus när det torkat. CB litar jag inte riktigt på men andra test,tex Apotekets egna,testlagrets stickor,Lloyds,preg???

Blir ett nervrak snart!! Och det är inte klimakteriet enligt läkarna flr jag har många ägg.

Snälla finns det någon som orkar bolla lite med mig?

Cellprov visade inget heller.

Någon som känner igen sig eller bara orkar skriva lite? Man känner sig så ensam och konstig!

Lägger in senaste 2 testerna,ett från Lloyds och ett från Apotekets egna.

Tacksam för svar:-,(

• Svar på tråden Gör en ny tråd här.. Haft svaga plus i 2 veckor och trodde jag var gravid men enligt gyn var jag inte det. Mina senaste cyklar har varit längre än vanligt och varför jag har fått svaga plus på flera olika test vet jag inte och läkarna har ingen förklaring
  • Test14

Ok! Tog du med samma urin/samma dag? Tack för svaret!

babypower skrev 2016-09-09 07:02:25 följande:

Ta ett digitalt så slipper du fundera :) när jag fick mycket svagt på RFSU, tog jag ett digitalt som visade gravid direkt.

• jesssicahansen
    Test14 skrev 2016-09-09 07:00:00 följande:

Synd kanske mer på denna bilden ?

Har läst din tråd och sett alla bilder här och även i andra trådar. Beklagar att du mår såhär!

Har sett många svaga positiva test som du lagt ut, tycker det borde blivit starkare nu :/

Men hoppas att du får hjälp! Denna bild ser jag 2 streck men det var en lite suddig bild :)

Håller iallafall mina tummar för dig & beklagar bortgånge!
  • babypower

Jag tog RFSU med morgonurin och digital med eftermiddagsurin samma dag!

Test14 skrev 2016-09-09 07:11:10 följande:

Ok! Tog du med samma urin/samma dag? Tack för svaret!

• MiasMamma
    Test14 skrev 2016-09-09 06:33:54 följande:

Men bort härifrån!!!!

Jag o en vännina jämför!

Du är verkligen en trevlig en. Med tanke på hur länge du redan startar samma tråd här med samma svaga plus, borde ditt barn så småningom gå på förskolan.

Visst är den svenska sjukvården något man lätt kan fundera om, men ändå finns det inte någon personal där som inte skulle kunna diagnosticera graviditet. Och med tanke på under vilken tid du har lagt ut dina svaga plus här, borde du väl redan varit mer än bara gravid, med eller utan någon diagnos.

Än en gång, visar du alltid ett svagt plus utan att vara gravid, borde du så småningom söka dig till din närmaste VC för att få ut vad dessa hormonförändringar beror på. Bara ett tipps.
  • Anonym (...)
    Test14 skrev 2016-09-09 06:33:54 följande:

Men bort härifrån!!!!

Jag o en vännina jämför!

Du är verkligen trevlig att ha att göra med. Och en person man verkligen längtar efter att stötta och peppa. 

Du kan inte bestämma vilken respons andra människor ska ge dig. Att lägga upp trådar (vilket du ju gör ofta och många) innebär att du öppnar upp för alla åsikter, även de som inte delar dina. Om du inte blev så förbannad och elak varje gång nån inte höll med dig kanske du inte skulle få ett drev folk som är irriterade på dig efter dig, utan det där du faktiskt önskar dig - folk som stöttar. 
    Test14 skrev 2016-09-09 06:47:21 följande:

God morgon till er som orkar läsa min tråd och tack för eran tid:)

Tig detta nyss. RFSU vanliga.

Mina tvillingars farfar dog i förrgår,fick veta det igår em.. En stor chock. Han var pigg och alltid frisk men hjärtat stannade bara:,(

Finaste människa Hag någonsin träffat.

Men här är testet iaf.

Sparat urinen så ska åka in senare om jag kan.

Jag ser ingenting på detta test. Jag är ledsen, men jag ser verkligen ingenting. 
    Test14 skrev 2016-09-09 06:37:47 följande:
    Behöver du glasögon eller???

Klara men svaga plus och vid mitt x var det likadant! Haft det 2 ggr.

Man får inte så många svaga positiva test om det inte är hcg i kroppen:(

Är orolig,fattar du inte det??
    Det är inte klara men svaga plus. Det är något som eventuellt skymtar där teststrecket är, men det ser inte ut som färg. Hade du haft hCG i kroppen i någon betydande mängd hade det varit tydligare. Detta är inte plus. Jag är verkligen ledsen och beklagar, för jag förstår din sorg i att inte plussa, men det ger dig inte rätten att bete dig hur som helst och vara så jäkla otrevlig. 

Om du lyssnade på de råd du får hade du kanske tagit till dig hur många vi är som faktiskt talat om att det där inte är positivt. Då hade du inte behövt oroa dig för utomkveds, utan hade kanske slutat testa och avvaktat mens, ledsen men inte orolig. Du förstår, vi som är "nejsägare" i din värld är inte onda och vill inget ont. Vi försöker bara komma med den mest troliga förklaringen och lugna dig genuint. Men du verkar föredra "jasägare" som målar fan på väggen. 
  • Anonym

TS, ser inga streck alls. har du inte ont i magen så är det sällan en x-graviditet (utomkveds). Bara Hcg i blodet kan ge svar, så sluta testa. Kan också säga att jag alltid fått svaga plus, missfall som levande foster, så diagnos kan man aldrig sätta med hjälp av test. 

• Anonym (Nina)

Har du och din väninna nu varit gravida sedan feb 2013? 

• Lilla Gs mamma

Förstår din längtan, TS, har själv varit där. Men är det inte bättre att vänta till efter BIM och ta ett digitalt test då? Då slipper du spekulera och lägga en massa pengar på tester.

Lycka till!

• Anonym (V)

TS, har sett många, många trådar av dig. De första för flera år sedan faktiskt. Du har också i somras lagt upp foton på gamla positiva tester, och påstått att de är nytagna, men du blir inte mer gravid därför... Förstår att du väldigt gärna vill bli gravid, men denna besatthet av att konstant kissa på tester är inte sund! Förstår om du är orolig efter att ha haft två utomkvedshavandeskap, men så länge du inte har ont så borde du ta det lugnt! Får du ont, ta ställning till det då, och åk ev in till gynakuten. Spara dina pengar, är du gravid så kommer du märka det. Är det ett utomkvedshavandeskap så kommer du märka det. För övrigt så kan jag tipsa om att testa med cb digital om mensen uteblir. En gång. Du får svaret svart på vitt.

• ananonymmm

ClearBlue gav sådana resultat för mig och då tolkade både jag om bm det som att jag var gravid. Det skumma var att inga andra test visade något svagt streck. Dock tolkade jag och min bm det som att jag var gravid men kanske en "låghormonare". Tyvärr blev strecken aldrig starkare och mensen kom på utsatt tid. Dock var den inte som den brukade vara och jag hade fruktansvärt ont i magen, som jag inte brukar ha när jag har mens. Så jag antog att det var ett missfall men hormonerna kan ju vara kvar rätt så länge i kroppen efter ett missfall.
    Då det var första gången vi försökte bli med barn fick jag lite panik och trodde att jag aldrig skulle kunna bära mitt barn. Dock försökte vi nästa månad igen och då gick med mycket bättre! Och oavsett vilket test jag köpte så visade det starka streck. Jag kan rekommendera att köpa ägglossningstest för det hjälpte mig jättemycket. Jag har ägglossning flera dagar tidigare i månaden än vad jag trodde så det gäller att verkligen pricka rätt datum vilket vi aldrig hade gjort om vi inte hade köpt ägglossningstest.
    Lycka till! Och försök slappna av även om det är svårt :)

• 0lsson89

Men oj vilken tråkig attityd här inne! Om ni irriterar er så mycket på att TS lägger upp många trådar, frågar om samma saker osv, så klicka er inte in på tråden..enklare än så blir det inte :)

TS - Har du testat CB digitala med veckoindikator? Det kanske kan hjälpa dig :) 

Lycka till! 

MA 151223 - v.6+2 --> Ofostrig 160411 --> BF 170519
  • Anonym (...)
    0lsson89 skrev 2016-09-12 18:35:18 följande:

Men oj vilken tråkig attityd här inne! Om ni irriterar er så mycket på att TS lägger upp många trådar, frågar om samma saker osv, så klicka er inte in på tråden..enklare än så blir det inte :)

Lycka till! 

Jag håller med om att det är tråkig attityd härinne, men du verkar inte riktigt ha läst tråden om du tror att det största problemet är att folk "stör sig på att TS lägger upp många trådar frågar om samma saker osv" och missat hur otrevlig TS är när någon inte håller med henne. 
  • Anonym (V)

Lycka till! 

TS har många gånger fått tips om CB digital. Men det är möjligen en för enkel lösning, för de tipsen brukar aldrig få någon respons.
  • frestelsen

Asså nånting är det ju, men vad som är bör du kolla upp. Tror tyvärr inte de är en normal gravidetet iaf. Hört om de med cystor o plus med. Sen tror jag absolut INTE på cancer då ett test blir mycket starkare om så va fallet. Finns en del förklaring till svaga test. Ett är att vi kvinnor får en ökad hcg hormon med åldern. Sen kan vissa antikroppar ge med.

Lider med dig vännen, förstår din frustration och hoppas du får ordning på saker snart

• 0lsson89

Som sagt..tråkig attityd, jag pekade varken ut er som kommenterade eller TS utan jag syftade på en ALLMÄN tråkig attityd mot varandra! Men jag kanske borde ha skrivit det så inget missuppfattades :)

Hoppas iallafall att det ordnar sig för TS! Ha en fin vecka gänget :)

• Anonym (Nina)

Lycka till! 

Vadå tråkig attityd? Om någon sedan 2013 startar samma ts här med samma foton, är jag inte enbart tråkig utan börjar tvivla på ts kognitiva kompetens. Inte svårare än så.
Svar på tråden Gör en ny tråd här.. Haft svaga plus i 2 veckor och trodde jag var gravid men enligt gyn var jag inte det. Mina senaste cyklar har varit längre än vanligt och varför jag har fått svaga plus på flera olika test vet jag inte och läkarna har ingen förklaring