kan det vara mask??
Dottern 9 år var hård i magen hela helgen sa hon, söndag em så var hon flera gånger på toa men det var trögt. När hon skulle gå och lägga sig fick hon ont i rumpan sa hon. Blev galen, somnade till slut men vaknade efter en stund och var ledsen. Försökte se om jag såg ngt men fick knappt röra henne. Vi misstänkte att det kanske rörde sig om förstoppning och att det satt en klump i vägen. Fick tillslut ge henne resulax och hon gick på toa men det kom mest luft och slem. Men sedan var det lugnt under natten, var ändå hemma fr skolan så hon skulle få bajsa ordentligt. Fick en resulax till och det gav effekt. Natten efter var lugn och hon var i skolan igår. På kvällen var hon på toa innan hon somnade precis.. Vaknade efter 2 timmar och hade ont igen, då fick jag misstanke om det kunde vara mask ev, hon gick på toa och bajsade och satt och hade ont, svårt att beskriva säger hon, jag försökte titta i bajset men såg inget. Sedan bajsade hon 2 korvar till, försökte ändå få i henne maskmedicin men det var stört omöjligt så trött och envis hon var.. Men iaf så sa hon att det inte gjorde ont längre och sov sedan hela natten. Har mått bra idag och bajsat 2 ggr..
Men blir så förundrad att det kan vara hård avföring som gör ont när hon sover?? Eller är det mask.. Men då borde det ju även varit natt nr 2? Och även fortsätta hela natten??