Du som kan både iPhone och Galaxy se hit!
Jag har börjat snegla på en Galaxy S7 Edge för första gången.
Men jag har ett par frågor om hur Galaxy/ android funkar för jag har inte haft någon förut.
1. Måste man när man skapar ett konto för att starta telefonen ge all sin info som namn, adress etc som på Apple ID eller räcker det med en gmail-adress?
2. Måste man använda något slags iCloud-konto som Apple försöker tvinga på användarna? Jag föredrar att bara ha allt i enbart telefonen och på en säkerhetskopia på datorn.
3. Kan man säkerhetskopiera hela telefonen till datorn lika smidigt som man gör med iTunes på en Galaxy?
4. Kan jag ta med mig all min musik som finns på min dator i iTunes till en Galaxy? Är det svårt om det går?
5. Kan jag ta med mig alla mina bilder från en iPhone till en Galaxy? Är det svårt om det går?
6. Kan jag låta bli att använda ett kreditkort för appar och bara köpa presentkort och lägga in istället som på iTunes?
7. Har Galaxy något liknande iMessage eller måste man använda en app om man vill skriva gratis med andra?
8. Kan man stänga av olika tjänster som skickar iväg ens info lika lätt som på iPhone om man inte vill skicka massor om information om sitt användande och vad man googlar och har för sig på telefonen? Om man vill vara så privat som möjligt alltså och inte sälja ut sig själv Google och tredjepartsfirmor.
9. Behöver man ha brandväggar och virusskydd på en Galaxy?
10. Hur för man över sin gamla Galaxy till en ny Galaxy? Dvs alla sms, foton, musik etc när man byter telefon? Kommer den nya att se ut exakt som den gamla gällande allt man hade på telefonen som den gör på iPhone?
Du som har haft båda vilken uppfattar du som mer stabil i användandet, dvs att den inte strular hela tiden?