• Anonym (Oscar)

Min sambo är försvunnen

Jag och min sambo har haft det lite kämpigt. Hon är gravid men klarar inte av att jobba för besvären och hon kan knappt klara vardagen hemma. Mycket press ligger på mig för försäkringskassan dröjer med utbetalning till henne.

Hon har varit på så dåligt humör till och från. Kan knappt skämta med henne utan att hon blir tvärarg eller börjar grina. Man kan säga att hon inte är så stabil. Hon har också haft sämre tålamod med våra barn sedan tidigare och knappt kunnat leka med dom. Så sa jag till henne i torsdags att hon får ta och fixa sitt humör eller åka till någon släkting ett tag för här kan hon inte gå och drälla. När jag kom hem från jobb på fredagen var hon borta. Telefonen är avstängd. Kort och körkort har hon med sig en knappt pengar på kortet så att hon kan tanka bilen.

Kan inte se att hon tagit med sig kläder eller att någon väska saknas. Hon har släkt långt bort. Ca 30 mil tror jag. Så mycket bensin har hon inte i bilen.

Har försökt att anmäla henne försvunnen men polisen sa att jag mer eller mindre har slängt ut henne så dom kan inget göra. Hon är vuxen och får göra vad hon vill säger dom.

Inget ljud från henne på hela helgen. Är så jävla orolig. Vet inte om något hänt eller om hon håller sig borta bara. Har aldrig hänt förut. Hon kan inte ens sova utan mig säger hon. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min sambo är försvunnen
  • PurpleHeart
    molly50 skrev 2016-09-13 20:01:55 följande:

Ja,men det är inget hinder för att bli deprimerad,tyvärr.

Snarare tvärtom.

Givetvis inte. Min kommentar var menat med glimten i ögat... Blev själv fruktansvärt deprimerad under graviditeten med mitt andra barn. Vill aldrig uppleva det igen.
  • Jessica518
    Anonym (Agera) skrev 2016-09-13 21:16:43 följande:
    Du har alltför stor tilltro till polisen. Jag har färsk erfarenhet på området och personen i fråga hittades (död) av missing people. Polisen bidrog inte, ingen misstanke.

Din slutsats tror jag tyvärr är fel. Hålla sig undan utan pengar, saker eller kontakter. Ett dygn kanske. Men flera... Nä.

Vi får nog inte veta hur detta slutar. Men jag önskar dig inte som vän till någon. Ett läge kan snabbt bli akut och då gäller det att omgivningen ser och reagerar.
    Blev personen mördad?
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-09-13 22:36:23 följande:
    Givetvis inte. Min kommentar var menat med glimten i ögat... Blev själv fruktansvärt deprimerad under graviditeten med mitt andra barn. Vill aldrig uppleva det igen.
    Ok. Då missuppfattade jag dig. My mistake! Ber om ursäkt för det!  

Ja,jag förstår att det var jobbigt. Hade liknande problem själv under en av mina graviditeter.
    Mycket pga svår foglossning och att jag inte kunde göra något utan att få ont,utan blev i stort sett sittande.
    Jag har,tack och lov,en förstående man som hjälpte mig hela tiden.
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Hur går det,TS? Har du hittat henne eller fått kontakt?

Mattias och Hannah.
  • PurpleHeart
    molly50 skrev 2016-09-14 09:05:28 följande:
    Ok. Då missuppfattade jag dig. My mistake! Ber om ursäkt för det!   smile1.gif

Ja,jag förstår att det var jobbigt. Hade liknande problem själv under en av mina graviditeter.
    Mycket pga svår foglossning och att jag inte kunde göra något utan att få ont,utan blev i stort sett sittande.
    Jag har,tack och lov,en förstående man som hjälpte mig hela tiden.
    Lugnt! Inser att helt tydlig var jag nog inte.

Usch, det låter inte roligt alls! Blev det bra direkt efter förlossning eller?

Vet inte vad det var för knas jag fick. Skulle gissa på någon slags graviditetsdepression, ungefär som att man kan få förlossningsdepression. Var så illa att jag fick självmordstankar till slut. Vidrigt! Som tur var så slapp jag det under nästa graviditet, och även denna. Vet inte var det var som hände den gången...
  • molly50
    PurpleHeart skrev 2016-09-14 10:50:26 följande:
    Lugnt! Inser att helt tydlig var jag nog inte.

Usch, det låter inte roligt alls! Blev det bra direkt efter förlossning eller?

Vet inte vad det var för knas jag fick. Skulle gissa på någon slags graviditetsdepression, ungefär som att man kan få förlossningsdepression. Var så illa att jag fick självmordstankar till slut. Vidrigt! Som tur var så slapp jag det under nästa graviditet, och även denna. Vet inte var det var som hände den gången...
    Ingen fara!  

Ja,det blev bra ganska snabbt efteråt.
    Men det var inte roligt medans det varade.

Usch då. Låter inte heller roligt.  Obestämd
    Mattias och Hannah.
  • Klickerträna

Ja. Trist när TS lämnar så att vi inte får svar på hur det går. Det gör ju bara det hela mycket märkligare också.

• Blomma73

Men ts håller väl förhoppningsvis på att leta efter sin sambo istället för att skriva här.

• Klickerträna

På 3 dagar borde han väl ha kunnat uppdatera någon gång. Om hon är funnen eller fortfarande är saknad eller åtminstone om han vet något mer.
    Är hon funnen borde han ju vilja avsluta tråden. Är hon inte funnen borde han vilja ha fortsatta tips eller skriva sig.

Svar på tråden Min sambo är försvunnen