• Äldre 15 Sep 02:00
    9531 visningar
    31 svar
    31
    9531

    Katt eller hund?

    Vilket är bästa husdjuret? Katt eller hund? Motivera gärna ditt val.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Katt eller hund?
  • Äldre 15 Sep 13:37
    #21

    Jag röstade katt, har 2 bortskämda innekatter. Passar familjen bra eftersom jag jobbar skift så är någon oftast hemma. Gillar hundar också!

  • Äldre 15 Sep 14:14
    #22

    Älskar katter. Jag har två stycken och det passar mitt liv just nu.

    Hund känns väldigt krävande bpde fyskiskt och mentalt men jag skulle kunna tänka mig att skaffa en in framtiden den dag mitt liv fungerar bra för det.

  • Äldre 16 Sep 19:47
    #23

    Katt. Det passar mitt liv bäst. Dom klarar sig själva i flera timmar, är rumsrena och självständiga. Har man ett heltidsjobb eller studerar så är man ju borta hemifrån ca 8 timmar om dagen, och då måste ens husdjur vara hemma. Katter är väl billigare både i inköpspris och i kostnad också? Men när jag blir pensionär vill jag ha en hund också, dom är så fina ju. :) 

  • Äldre 19 Sep 16:46
    #24

    Uppdaterar tråden.


    katt hund
  • Äldre 19 Sep 21:43
    #25

    Katt. De är coola och luktar gott. De kan inte bita ihjäl folk heller.

    Hundar är lite fåniga, känns smutsiga och luktar illa. Att man måste bada dem verkar jättejobbigt. Därmed inte sagt att jag ogillar hundar. Jag har träffat jättetrevliga hundar. Men jag skulle inte vilka ha ngn själv. Och katter är ännu trevligare.

  • Wed 30 Dec 2020 22:35
    #26

    Det är nyårsafton imorgon och nytt år i övermorgon. Därför drar jag igång tråden igen. Får se hur länge den håller igång under 2021.


    katt eller hund katter eller hundar rösta
  • Wed 30 Dec 2020 22:52
    #27

    Hund! Alla dagar i veckan.

    Förstår mig bättre på hundar och deras kroppspråk. Älskar sällskapet, tryggheten och kärleken man får och ger. Är väldigt aktiv och hundar passar min livstil mer än en katt.

    Tyvärr blir det inga fler hundar när denna dör då jag utvecklat svår pälsallergi.

  • Wed 30 Dec 2020 23:08
    #28

    Vi har katt. Jag har alltid haft katt. Det är mysiga djur, egensinniga, keliga, smarta, hittar på konstigheter etc. En hund hade säkerligen varit lika mysigt men en hund kräver mer arbete i form av promenader och träning. Vår katt är nästan enbart utomhus och sköter sig mycket själv. Jag har inte möjlighet till hund rent praktiskt eftersom arbetsdagarna i normala fall gör att jag är borta i 11 h och tiden finns inte. Här kommer det mest sannolikt alltid vara katt som gäller.

  • Mon 4 Jan 2021 15:23
    #29

    Haft både och under min uppväxt. Just nu har vi 2 katter. Man får helt enkelt bestämma sig för vad man vill av husdjuret. Katter är mysiga, mjuka men självständiga och kräver mindre arbete. Hundar är mer trogna, följer sina ägare noggrant, men kräver mycket mer arbete både vid uppväxten och i vardagen. Katter passar mig bäst just nu.

  • Mon 4 Jan 2021 17:05
    #30

    Jag är kattmänniska, har en katt. Jag har alltid haft katt, tidigare hade jag tvåsamtidigt.

  • Tue 8 Nov 2022 03:41
    #31
    karlsson n skrev 2016-09-15 02:00:07 följande:
    Katt eller hund?
    Vilket är bästa husdjuret? Katt eller hund? Motivera gärna ditt val.
    Nu har det blivit dags att dra igång denna tråd igen. Frågan är samma som tidigare. Är det bäst att ha katt eller hund?

    Hitta frågesport om katter och hundar genom att besöka denna sida. Sidan innehåller några länkar till sidor med bland annat frågesport.
    katt hund quiz frågesport
Svar på tråden Katt eller hund?