Ska man kontakta socialen?
Jag fick höra något från min 14-åriga dotter igår som jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Så hoppas någon här inne kan hjälpa mig.
Dottern kom hem och berättade om att en jämngammal skolkamrat hade berättat för henne att hon hade råkat tappa sin mobil i marken så hon fick spricka på sin skärm. Flickan gick hem och berättade det för sin pappa som tydligen var skitförbannad på henne och började skrika vilket ledde till att flickan skrek tillbaka på pappan. Då ska tydligen pappan sagt till flickan att skriker du igen så kommer du få stryk och jag skiter i om jag får fängelse. Flickan ska ha sagt hur kan du slå din egen dotter och han sa att han bryr sig inte och att han fått nog av henne och hon skulle vara ute inom en vecka. Igår så ska det bara varit 4 dagar. Flickan ska tydligen packat en stor väska som hon även hade med till skolan igår. Hon ska tydligen inte få någon middag hemma utan har dom senaste dagarna ätit hos en gemensam skolkompis till min dotter.
Jag vet sen tidigare att pappan i familjen kan vara hotfull då han har varit hotfull mot mig som ledde till att polisen vart inkopplad.
Enligt rykten så ska denna pappan vara beroende av smärtstillande tabletter. Jag har hört det från flera olika föräldrar men vet inte hur mycket som är sant.
Familjen har en son som är 17 år som har hållit på med droger tidigare men ska tydligen inte göra det nu vad jag vet eller har hört. Mamman bor ihop med pappan.
Vad ska man göra? Ska man kontakta sociala och göra en orosanmälan?