• linnea91

Tidigt VUL v7 6+5

Hejsan!

Jag ska på VUL på torsdag. Fruktansvärt nervös eftersom jag har ett fördröjt missfall bakom mig.

Har någon erfarenhet av VUL i v7? Hur har de gått för er?

Jag hoppas så mycket att vi ska få se en liten räcka och kanske ett tickande hjärta.

• Svar på tråden Tidigt VUL v7 6+5
  • corona

Jag har gjort två ul i vecka 6+1, första gången syntes hjärtat, andra gången inte. Båda graviditeterna gick bra! Har gjort ett ul i vecka 6+2, då syntes bara en hinnsäck, det blev missfall. Och ett ul i vecka 6+5, inga hjärtslag och det blev missfall.

• gruvan

Gjorde vul i v 7 (6+4) och såg en liten böna med ett tickande hjärta. Han är nu 3,5 månad. Lycka till!

• Fian88

Gjorde ett i v 6+4, var då tveksamt om vi såg ett hjärta. Gjorde ett till i v 8+ och då såg man. Är nu i v 30:). Men vet flera som inte sett hjärta i v 6+ och det har ändå gått bra, så skulle det vara så att ni inte ser så mycket så tappa inte hoppet helt. Lycka till:)

• skogstjejen19

Gjorde vul i vecka 6+2 första graviditeten inget hjärta men 7+3 var de ett. Hon är 3 år nu :)

Bebis nr 2 vul i vecka 6+5 inget hjärta då heller men i vecka 7+4 var det de, han är 10 veckor nu :)

• linnea91

Tack för era svar!!

De gick bra för oss, ett litet hjärta pickade. Helt fantastiskt! Nu hoppas jag bara den lilla vill stanna :)

• SnurriggirrunS

När man gör ett tidigt ultraljud, görs det då alltid vaginalt?
    Jag ska göra ett nästa vecka (är i vecka 12 nu) och börjar bli lite smått nervös :)

• corona
    SnurriggirrunS skrev 2016-10-01 19:01:19 följande:

När man gör ett tidigt ultraljud, görs det då alltid vaginalt?

Jag ska göra ett nästa vecka (är i vecka 12 nu) och börjar bli lite smått nervös :)

Det är nog lite olika, men efter vecka 8 har jag gjort ultraljud på magen.
  • SnurriggirrunS
    corona skrev 2016-10-01 22:35:13 följande:
    Det är nog lite olika, men efter vecka 8 har jag gjort ultraljud på magen.
    Tack, så bra att veta att det kan göras på båda sätt:)
Svar på tråden Tidigt VUL v7 6+5