Behöver råd
Hej! Jag heter Sergei. Jag har en fråga för dig. Men först jag måste beskriva min situation.
Jag 26 år gammal, gift och jag kom till Sverige tre år sedan. Ny jobbar jag som snickare och vill byta yrke. Jag jobbar 100% - från 6:30 till 15:30.
Min fru kom till Sverige tre monader sedan och började läsa SFI den vecka.
Jag slutade SFI (svenska för invåndrare) men fortsätter inte läsa svenska mer.
Jag läste matte och engelska tillsammans med SFI och har grund matte betyg och Engelska 6 betyg.
Från mitt hemmland (Estland) har jag Mekatronik betyg. Men det var till 2016.Vad kan jag göra med betyget nu, det vet jag inte.
Jag är väldit intresant av programmering och vill jobba med det. Men min erfarenghet är inte tillräckligt för söka jobb med den. Och jag har ingen kurs betyg, jag har bara läst online java courses och har allmän kunskap om utveckling programmering.
Jag kan inte börja studera i universitetet eftersom jag behöver högre matte och betala för hyra och livet. Jag bor tillsammans med min fru.
Så min situation just nu är ? jag måste fortsätta jobba på arbeta som jag tycker inte eftersom jag måste leva, ätta och klä. Och jag kan bara drömma på nytt jobb. Just nu jag ser inte någonting annat.
Jag frågar du, som bor här i Sverige för lång tid och vet mycket om möjligheter. Kanske min situation är inte så grå. Kanske där finns någonting som jag kan göra och mitt dröm blir verklighet.
PS ledsen för min svenska.