• Aniiee

Alltså, ärligt, VAD har ni på FL gjort egentligen?

Jag har hela tiden försvarat FLs "nya" site, med alla de underliga beslut ni har tagit med den, men nu går det inte längre. Svarsboxen kollapsad by default, sidorna ligger i scrolläge efter varandra så man vet aldrig om man har kommit till sista sidan, om de är fler sidor eller om man rent av råkat hamna i NÄSTA tråd. Det är omöjligt att veta var man var någonstans om man håller på att läsa igenom en lång tråd, och det är omöjligt att ta sig dit på ett smidigt sätt om man kommer ihåg att man var på sidan 53, eller nåt. 

Nej, FL, BAKLÄXA så det SMÄLLER om det.

Även inloggningen har blivit onödigt krånglig med alldels för många klick för att hitta rätt, och hempanelen sitter fast så om man är mitt på sidan och vill klicka in någon annanstans (presentationen, meddelanden, etc) måste man scolla upp, Kanske 50 sidor om man läser långt......

Tyvärr är det även så att om det inte fixas har jag inget val annat än att överge Familjeliv. Jag kommer inte in på gamla av någon anledning, inte sen den nya släpptes, vilket HITTILS inte gjort mig något. Jag vet, ingen bryr sig, men för egen del skulle det vara synd, eftersom jag gillar siten och framför allt människorna som finns här.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Svar på tråden Alltså, ärligt, VAD har ni på FL gjort egentligen?
  • Jennie med ie
    Ms H skrev 2016-09-21 20:47:23 följande:

Jo, om man klickar på svara (så att skrivrutan kommer fram) då kan man sen scrolla ner till en "lägg till i favoriter"-knapp.

• Dorian Ertymexx
    Aniiee skrev 2016-09-21 17:33:13 följande:
    Good for you. Jag kommer inte in på gamla FL. Har jag skrivit tre gånger nu =P
    Meh, gå bara in på GAMLA FL!! :-P

Sorry, såg inte att du skrev det först. Jag beklagar!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Jennie med ie
    Ms H skrev 2016-09-21 20:47:23 följande:
    Jo, om man klickar på svara (så att skrivrutan kommer fram) då kan man sen scrolla ner till en "lägg till i favoriter"-knapp.
    Men titta, där var den!
  • Rymdmoln
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-21 17:30:32 följande:

Alltså, man kan ha kvar "gamla" FL, ni vet det va? Jag har kvar gamla FL.

Japp men jag gillar inte det gamla :)
  • Zombie von Rymmen

FamiljeLiv har äntligen, efter alla dessa jävla år, tagit steget in i det nya millenniet, det är vad som har hänt! Visst, de har inte fått till det helt och hållet, men jag är hoppfull.

Jag gillar verkligen autoscrollningen/laddningen av nya sidor. Äntligen slipper jag får 500 artiklar inladdade i botten som riskerar att krasha min dator, vilka jag aldrig bryr mig om ändå. Och äntligen slipper jag pendla mellan två webbläsare pga det.

Man kan undra vad i hela friden jag gör här, men jag måste medge att det är ganska underhållande emellanåt.

Nu saknas bara en redigeringsfunktion, en förhandsvisningsfunktion och ett bättre system för att citera flera, så är man faktiskt med på banan.

Gamla FL som alla svamlar om har jag aldrig kommit in på ens, så detta är klara framsteg för min del.

• Ms H

När man läser trådar i appen, kastas man för det mesta in i "mina favoriter" när man går ur tråden, istället för att komma tillbaka till där man var innan. Irriterande, eftersom att man ofta vill fortsätta att läsa i samma kategori som innan.

• Ms H

En grej till: infogade bilder syns oftast inte i appen.

• Ms H

Hittade ett fel till, tror jag.

Skrev just (i appen) ett svar i en tråd där man kunde vara anonym. Jag glömde att klicka i om jag ville svara "som mig" eller som anonym och klickade sänd. Då snurrade det ett tag, sedan avslutades appen och inget svar postades.

Btw, finns det inget mer officiellt sätt att framföra fel?

• Klickerträna

Appen gör mig fortfarande lite hetsig när den bara stängs ner då man vill svara i en tråd. Det har pågått sjukt länge.

• Aniiee

Vart tog "Starta ny tråd" vägen, FL?

• Ms H

En störande sak till i appen är att varje sida i en tråd inleds med ts-inlägget. Dvs först ser man ts, när man scrollar ner till inläggen så kommer samma text igen, som ett vanligt inlägg. När ts är lång och ev med uppdateringar, blir detta väldigt störande.

Fast det kanske är likadant på hemsidan?

• Aniiee
    Ms H skrev 2016-10-02 19:49:53 följande:

En störande sak till i appen är att varje sida i en tråd inleds med ts-inlägget. Dvs först ser man ts, när man scrollar ner till inläggen så kommer samma text igen, som ett vanligt inlägg. När ts är lång och ev med uppdateringar, blir detta väldigt störande.

Fast det kanske är likadant på hemsidan?

Inte som inlägg i tråden, men varje sida börjar med TS, vilket jag tycker är störande. På gamla FL gick det att gömma trådstarten, men inte på nya,
  • snedtak

Är det bara för mig som nya FL fullständigt slukar minne? Brukar sitta med många tabbar uppe i Chrome (med laddat innehåll) utan problem, men när jag ibland råkar hamna på nya FL totalstoppar allt och kollar jag aktivitetshanteraren tar FL dryga 1GB RAM, för en tab med 1 tråd.

• hundtok

Jag ser aldrig bilder i appen. Och kastas ofta ut när jag försöker svara i trådar. Håller även med om det där att jag hamnar tillbaka till "mina favoriter" rätt vad det är istället för i den kategorin jag befann mig. FL är en av de sämre sidorna/apparna just nu. Skapar oerhört mycket frustration!

• Aniiee
    snedtak skrev 2016-10-24 22:16:44 följande:

Är det bara för mig som nya FL fullständigt slukar minne? Brukar sitta med många tabbar uppe i Chrome (med laddat innehåll) utan problem, men när jag ibland råkar hamna på nya FL totalstoppar allt och kollar jag aktivitetshanteraren tar FL dryga 1GB RAM, för en tab med 1 tråd.

Just nu drar mitt Chrome bara 141 mb, och jag har 4 tabbar FL (nya), 3 tabbar youtube, 1 tab facebook, 1 tab twitter, 3 tabbar dragon age wiki och 1 tab gmail öppet. Har även Adblock, Zenmate och RSSreader igång.

Så.... might just be you, mate =)
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
Svar på tråden Alltså, ärligt, VAD har ni på FL gjort egentligen?