Grav havandeskapsförgiftning
Någon som varit gravid flera gånger och haft grav havendeskapsförgiftning? Jag fick mitt första barn för 3 månader sen och hade lite förhöjt blodtryck från v.31 men inget protein i urinet eller andra problem. Bm ville ändå att ja skulle hålla koll på blodtrycket för säkerhetsskull. Hade också tidvis huvudvärk men jobbar som sjukskötare och är spänd i nacken och får ofta därför huvudvärk så jag kopplade inte dessa.
I vecka 35 åkte jag in till sjukhuset för en koll då blodtrycket stigit lite till, de slutade med akut kejsarsnitt då man konsterade att bebisen inte växt på ~5 veckor samt att jag hade en "gömd" havandeskapsförgiftning. Jag hamnade sen in på intensiven 1 vecka då förgiftningen blev värre efter att hon var född. Njurarna och levern höll på att ge upp, jag miste närmare 2 liter blod, samlade vätska och fick andnöd och sen fick jag även dic (en sorts blödarsjukdom) Läget var alltså inge vidare men är nu frisk igen.
Oj, blev långt dehär. De ja sku fråga var om nån blivit gravid igen efter en havandeskapsförgiftning och har ni isåfall drabbats igen? Är lite nervös över att skaffa fler barn pga detta..