• GrönaDruvan

Fler som blöder i vecka 4-5? Eller någon som kan berätta något positivt att det gått bra fastän ni blödit så tidigt?

Hade mensvärk som 17 hela helgen och trodde mensen var på g. Fick lite blod på fingret när jag kände på tappen och när jag gjorde nr 2 kom det färskt rött blod.
    Testade igår eftersom mensen aldrig kom, var då på bim +2... Har fått lite rosa på pappret då och då och nu när jag gjorde nr.2 igen så kom det klarrött blod...inte så det droppar, men pappret blir rött.
    Har inte kommit nåt i trosan alls under den här helgen.
    Fick missfall i april och minnena är så färska och jag vet att det troligtvis är samma som sker nu, men på nåt sätt har man ju en gnutta hopp att det kan gå bra, eftersom många blöder när mensen egentligen skulle kommit.
    Varför ska det hända mig två ggr i rad? Så orättvist. Försökt så länge nu

• Svar på tråden Fler som blöder i vecka 4-5? Eller någon som kan berätta något positivt att det gått bra fastän ni blödit så tidigt?
  • Missilence
    Summerchild skrev 2017-01-05 14:05:39 följande:

Dom ser ingenting så tidigt ...åkte in själv v 4+3 och allt dom såg var förtjockad slemhinna det kunde resultera till en graviditet men dom bett mig vänta ....samma igen nästa gång v 6+ och dom sade återigen kan vara nånting men för tidigt att se ....så allt detta gjorde mig inte visare utan mer rädd att saker inte stod rätt till ...dom vill varken säga bu lr bä

Kan de inte se nått i v. 7?
  • Summerchild
    Missilence skrev 2017-01-05 18:41:25 följande:

Kan de inte se nått i v. 7?

Oj är du i v7 ? LR du kanske menade mig 6+ (v7) ja iaf såg dom gulsäck och kanske anade foster men kunde inte med säkerhet säga lm det var possitivt lr negativt....läkare vill se ett foster med hjärtaktivitet för att säga att graviditet är pågående.... det hittade dom på mig 10 dagar senare ...var i v 8+2 men enligt vul 7+5 -8+0
  • Missilence
    Summerchild skrev 2017-01-05 20:39:22 följande:

Oj är du i v7 ? LR du kanske menade mig 6+ (v7) ja iaf såg dom gulsäck och kanske anade foster men kunde inte med säkerhet säga lm det var possitivt lr negativt....läkare vill se ett foster med hjärtaktivitet för att säga att graviditet är pågående.... det hittade dom på mig 10 dagar senare ...var i v 8+2 men enligt vul 7+5 -8+0

Ja, är i v. 6+1! Men jag får väl vackert vänta
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2017-01-04 19:23:55 följande:

Imorgon är det dags för ultraljud. En månad sedan sist. Väldigt nervös för hur det ser ut där inne nu..

Hej Gröna Druvan!

Hur går det för dig och tvillingarna? Vilken vecka är du i nu? Har du fått ett BF ännu? Jag var äntligen på RUL igår och fick veta att det är en liten lillasyster i min mage:) BF 12 juli så är nu i vecka 20 (19+1) och äntligen känner jag tydliga rörelser varje dag och vågar tro på att det blir en bebis i sommar!

Ta hand om dig!
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2017-01-01 13:31:14 följande:
    Nej inga som helst komplikationer! Hon ville ut tidigt bara, vi fick åka hem efter några dagar på neo.

Mina graviditeter och förlossningar har varit galet lätta så nu börjar jag bli väldigt nervös. Börjar ju värre denna gång!

Hade jag haft som du hade jag nog avstått en trea! Tror jag!
    Hej Beebi!

Hur är det med dig och magen? Bra hoppas jag:) Vilken vecka är du i nu? Har du varit på RUL? Själv var jag på RUL igår och fick veta att det ligger en liten lillasyster i min mage med BF 12 juli:) Är nu i vecka 20 (19+1) och jag börjar inse på riktigt att det kommer en bebis i sommar! Det är också mysigt att få känna tydliga rörelser varje dag:)

Ta hand om dig!
  • GrönaDruvan
    Johanna_Nr3 skrev 2017-02-16 13:06:51 följande:
    Hej Gröna Druvan!

Hur går det för dig och tvillingarna? Vilken vecka är du i nu? Har du fått ett BF ännu? Jag var äntligen på RUL igår och fick veta att det är en liten lillasyster i min mage:) BF 12 juli så är nu i vecka 20 (19+1) och äntligen känner jag tydliga rörelser varje dag och vågar tro på att det blir en bebis i sommar!

Ta hand om dig!
    Hej!
    Här är det upp och ner och bra och dåligt...
    Jag förlorade en av mina tvillingar i ett allvarligt tillstånd som heter tts. Drabbar bara enäggstvillingar. Fick reda på det på en måndag, blev uppskickad till Sthlm och Karolinska på tisdagen och opererades på onsdagen. Tyvärr överlevde bara den ena tvillingen. Nu går jag på ultraljud varje vecka och än sålängd ser det bra ut för han som är kvar, men det finns tyvärr inga garantier att allt kommer sluta väl.
    Så just nu är allt bara en stor oro, men vi håller alla tummar och tår att pojken i magen är stark och att det går bra.
    Jag förlorade den ena i slutet på vecka 17 och nu är jag i vecka 20. Precis 3 veckor sedan idag som vi fick reda på att han dött...
    Men jag känner min Olle i magen varje dag och det känns iaf bra!
    Edvin får ligga kvar i magen tills Olle föds..
  • Beebii
    Johanna_Nr3 skrev 2017-02-16 13:10:02 följande:

Hej Beebi!

Hur är det med dig och magen? Bra hoppas jag:) Vilken vecka är du i nu? Har du varit på RUL? Själv var jag på RUL igår och fick veta att det ligger en liten lillasyster i min mage med BF 12 juli:) Är nu i vecka 20 (19+1) och jag börjar inse på riktigt att det kommer en bebis i sommar! Det är också mysigt att få känna tydliga rörelser varje dag:)

Ta hand om dig!

Jodå det är bara bra här, förutom diverse krämpor som hör till. Huvudvärk molvärk, trötthet, illamående och en grym förkylning på det... pust!

Har samma här med vecka 19+1 känns skönt och på onsdag ska vi ha RUL, men vi vill inte veta kön. Ska bli spännande men en del av mig fattar inte att jag är gravid trots allt. Har börjat känna av rörelser men längtar till dom blir tydligare så resten av familjen kan känna med!

Tack detsamma till er.

Vi kämpar vidare!
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2017-02-16 13:55:17 följande:
    Hej!
    Här är det upp och ner och bra och dåligt...
    Jag förlorade en av mina tvillingar i ett allvarligt tillstånd som heter tts. Drabbar bara enäggstvillingar. Fick reda på det på en måndag, blev uppskickad till Sthlm och Karolinska på tisdagen och opererades på onsdagen. Tyvärr överlevde bara den ena tvillingen. Nu går jag på ultraljud varje vecka och än sålängd ser det bra ut för han som är kvar, men det finns tyvärr inga garantier att allt kommer sluta väl.
    Så just nu är allt bara en stor oro, men vi håller alla tummar och tår att pojken i magen är stark och att det går bra.
    Jag förlorade den ena i slutet på vecka 17 och nu är jag i vecka 20. Precis 3 veckor sedan idag som vi fick reda på att han dött...
    Men jag känner min Olle i magen varje dag och det känns iaf bra!
    Edvin får ligga kvar i magen tills Olle föds..
    Jag beklagar verkligen! Fy vad jobbigt för dig:( Jag hoppas innerligt att Olle klarar sig!

Kram!
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2017-02-18 18:22:55 följande:
    Jodå det är bara bra här, förutom diverse krämpor som hör till. Huvudvärk molvärk, trötthet, illamående och en grym förkylning på det... pust!

Har samma här med vecka 19+1 känns skönt och på onsdag ska vi ha RUL, men vi vill inte veta kön. Ska bli spännande men en del av mig fattar inte att jag är gravid trots allt. Har börjat känna av rörelser men längtar till dom blir tydligare så resten av familjen kan känna med!

Tack detsamma till er.

Vi kämpar vidare!
    Lycka till på RUL på onsdag då:)
  • Johanna_Nr3
    Johanna_Nr3 skrev 2017-02-20 22:26:22 följande:
    Lycka till på RUL på onsdag då:)
    Gick det bra på RUL igår?:)
  • Beebii
    Johanna_Nr3 skrev 2017-02-23 09:03:43 följande:

Gick det bra på RUL igår?:)

Ja men visst gjorde det det! Är med i så många trådar och grupper att man lätt missar att meddela! Allt såg bara bra ut men inte heller denna gång var bebisen medgörlig så vi fick aldrig se en hel profilbild men har iaf huvudet på bild och fick se armar ben hjärta hjärna och allt som dom kollar efter. Frisk bebis som inte sprattlar så värt mycket. Moderkaka i framvägg så därför jag inte känner så mycket än. Nu blir nästa stopp en hastigt inbokad tid hos bm på måndag då jag har huvudvärk hela tiden och ev uvi. Då vill dom kolla upp att allt står rätt till!

Nu är vi iaf halvvägs och det känns fortfarande helt overkligt! Chefen vet men har inte berättat för någon annan på jobbet så det känns ju lite lurigt

Har ni berättat för alla nu? Har någon gissat kanske?
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2017-02-24 07:26:20 följande:
    Ja men visst gjorde det det! Är med i så många trådar och grupper att man lätt missar att meddela! Allt såg bara bra ut men inte heller denna gång var bebisen medgörlig så vi fick aldrig se en hel profilbild men har iaf huvudet på bild och fick se armar ben hjärta hjärna och allt som dom kollar efter. Frisk bebis som inte sprattlar så värt mycket. Moderkaka i framvägg så därför jag inte känner så mycket än. Nu blir nästa stopp en hastigt inbokad tid hos bm på måndag då jag har huvudvärk hela tiden och ev uvi. Då vill dom kolla upp att allt står rätt till!

Nu är vi iaf halvvägs och det känns fortfarande helt overkligt! Chefen vet men har inte berättat för någon annan på jobbet så det känns ju lite lurigt

Har ni berättat för alla nu? Har någon gissat kanske?
    Vad skönt att allt såg bra ut:)

Ja, nu vet alla som jag vill ska veta om graviditeten. Det går liksom inte att dölja:)

Ha det fint!
  • Missilence

Hej alla "blödare", nu är jag här igen!
    Jag gjorde FET förra söndagen och idag på BIM+2 har jag fått som bruna blödningar.. när jag torkar mig efter jag har kissat så ser det rött ut men i trosskyddet är det brunt blod. Och det är inte så mycket, utan jag klarar mig med vanliga tunna trosskydd.. Någon som har nån erfarenhet av det? Eller är det kört för mig igen?

• MsClara
    Missilence skrev 2017-03-06 13:30:16 följande:

Hej alla "blödare", nu är jag här igen!

Jag gjorde FET förra söndagen och idag på BIM+2 har jag fått som bruna blödningar.. när jag torkar mig efter jag har kissat så ser det rött ut men i trosskyddet är det brunt blod. Och det är inte så mycket, utan jag klarar mig med vanliga tunna trosskydd.. Någon som har nån erfarenhet av det? Eller är det kört för mig igen?

Hej missilence,

Jag undrar hur det gick för dig efter ditt sista inlägg. Jag har upplevt samma sak och jag undrar om du har haft en stor blödning sedan dess.
Svar på tråden Fler som blöder i vecka 4-5? Eller någon som kan berätta något positivt att det gått bra fastän ni blödit så tidigt?