• Rocket Mania

Hur raderar man appar på en iPhone numer?

Förut höll man ner knappen tills apparna började studsa och så klickade man bort dom på krysset men nu efter senaste uppdateringen funkar inte detta. Det kommer upp en liten ruta där det står "dela".

Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-29 12:26
    Snavade på tangenterna och skrev fel. Hålla ner knappen ska vara hålla ner appen.

Dvs som man ALLTID gjort. Det fungerar alltså inte.

• Svar på tråden Hur raderar man appar på en iPhone numer?
  • ikna

Annars skulle jag kollat i inställningar - allmänt - begränsningar om du råkat klicka bort möjligheten att radera appar.

• Rocket Mania
    ikna skrev 2016-09-29 13:21:40 följande:
    Fast uppenbarligen har vi likadan telefon med samma version på OS, dvs det senaste. Och fungerar det som förr för mig och andra som har iPhone i tråden så är det ju din telefon det är fel på. Tror knappast Apple jävlas med vissa genom att ta bort funktionen för vissa och lägga dit en dela-funktion istället. Återställ din telefon, något är ju uppenbarligen knasigt med den eftersom det inte funkar.
    Ja något är uppenbarligen fel, det håller jag med om. Men det brukar ju alltid finnas sätt att reda ut det på. Som ex-vis hard reset som Fia tipsar om ovan, det avhjälper ju en hel del märkliga problem. Men nu hade jag googlat och letat och inte hittat svar så jag frågade här innan jag ger mig på att fabriksåterställa telefonen. Är det så konstigt tycker du? Att man vill prova annat först? Jag vet inte vad du tyckte ditt första svar innehöll som kunde hjälpa mig?
  • Rocket Mania
    ikna skrev 2016-09-29 13:24:38 följande:
    Annars skulle jag kollat i inställningar - allmänt - begränsningar om du råkat klicka bort möjligheten att radera appar.
    Det har jag också kollat men tyvärr inte det heller. Så himla märkligt. Och irriterande. Plötsligt blir det livsviktigt att radera de där apparna

Nåväl, är det ett känt problem brukar det komma en programuppdatering med buggfix, jag får försöka hålla ut till dess om inte annat.
  • ikna
    Rocket Mania skrev 2016-09-29 13:30:12 följande:
    Det har jag också kollat men tyvärr inte det heller. Så himla märkligt. Och irriterande. Plötsligt blir det livsviktigt att radera de där apparna

Nåväl, är det ett känt problem brukar det komma en programuppdatering med buggfix, jag får försöka hålla ut till dess om inte annat.
    support.apple.com/sv-se/contact

Chatta med Apple så kan dom säkert hjälpa dig
  • Fia 28
    Rocket Mania skrev 2016-09-29 13:13:27 följande:
    Nix. Funkar inte heller (jag har googlat, hittar inga svar som funkar men jag väl inte vara ensam om detta?)
    Har du även kontrollerat under App Store och uppdateringar att inget fastnat? Har du testat "reset all settings" ?
  • Fia 28
    Rocket Mania skrev 2016-09-29 13:30:12 följande:

Det verkar inte vara en bugg i sej, utan det är något som hakat upp sej för just dej vid senaste uppdatering bara. 
  • Aileen Allannah

Jag tror du tycker för hårt på appen, och att du har 3D-touch, då kommer dela-rutan upp. Lägg bara fingret lätt på appen så fungerar det nog som vanligt.

• Fia 28
    Aileen Allannah skrev 2016-09-29 13:56:44 följande:

Jag tror du tycker för hårt på appen, och att du har 3D-touch, då kommer dela-rutan upp. Lägg bara fingret lätt på appen så fungerar det nog som vanligt.

Va de så enkelt? Tungan ute
  • Rocket Mania
    Aileen Allannah skrev 2016-09-29 13:56:44 följande:
    Så kan det säkert vara för det är ju en funktion som kommer upp. Det vore ju värre om inget hände alls. Tyvärr funkar det inte att bara hålla fingret lätt (eller medellätt eller något alls) heller. Baaaah!
    Fia 28 skrev 2016-09-29 15:56:10 följande:
    Va de så enkelt? Tungan ute
    Näj
  • Tigerhonan

Finns annat sätt att radera appar på också

Inställningar > Alllmänt > Lagring och iCloud användning > Hantera Lagring > Där går du in på app som ska raderas och trycker på röda texten Radera App

• Fia 28
    Tigerhonan skrev 2016-09-29 22:08:02 följande:

Finns annat sätt att radera appar på också

Inställningar > Alllmänt > Lagring och iCloud användning > Hantera Lagring > Där går du in på app som ska raderas och trycker på röda texten Radera App

Eller koppla till datorn och ta bort via itunes.
  • Rocket Mania

Jag stängde av telefonen helt igår kväll och startade den inte igen förrän nyss. Och nu funkar det igen, helt utan några fler försök att göra olika saker.

Något är ruttet i min iPhone...

• Fia 28
    Rocket Mania skrev 2016-09-30 09:05:11 följande:

Jag stängde av telefonen helt igår kväll och startade den inte igen förrän nyss. Och nu funkar det igen, helt utan några fler försök att göra olika saker.

Något är ruttet i min iPhone...

Fast apple support rekommenderar faktiskt att man ska stänga av telefonen helt emellanåt, för det löser många problem. Glömde skriva det.
  • Rocket Mania
    Fia 28 skrev 2016-09-30 09:36:01 följande:
    Fast apple support rekommenderar faktiskt att man ska stänga av telefonen helt emellanåt, för det löser många problem. Glömde skriva det.

Jag hade testat det också innan...
Svar på tråden Hur raderar man appar på en iPhone numer?