Celines Essence skrev 2016-10-01 11:08:21 följande:
Jag vet många män som inte vill lämna sina fruar, fast de tappat attraktionen till dem, men ändå vill stanna kvar i relationen. Jag vet flera män som har kvinnor som velat ha sex med dem, men mannen själv vill hellre ha sex med andra kvinnor. En del försöker "skylla" på kvinnan, tex att hon är tillräckligt porrig, eller att sexet är för tråkigt... Och att det är kvinnans fel. Men när man penetrerar problemet är de egentligen inte alls så intresserad av att utveckla sitt nuvarande sexliv, utan är mer intresserad av att dela sexuell lust med andra, (via när eller verklighet)eller genom porr. De skyller på kvinnan. Om hon bara vore annorlunda, skulle de visst tända på henne igen...
Jag tror att den problematiken du inte förstår handlar om att man önskar att man kunde tända på sin partner. Sedan tror jag att det är vanligare att kvinnor fortsätter att ha sex fast det inte ger dem så mycket. Det blir sällan detsamma för män eftersom att det inte riktigt funkar att en man har sex med halvstånd. En kvinna kan bli lite våt och ändå ha sex. Våthet ligger dessutom kvar lite längre, så om en kvinna blir lite våt först, men sedan tappar kåtheten kommer ändå våtheten ligga kvar en stund. En man som tappar ståndet kan inte ha sex. Men kvinnor är också beroende av en typ av potens! När man har sex utan lust och njutning, blir sex något negativt och kvinnan börjar, till skillnad från mannen, skuldbelägga sig själv.
Jag ska tillägga att jag vet att inte alla män och kvinnor fungerar lika... Och jag tror att det kan vara många olika anledningar till att sexliv inte fungerar och att det ibland är komplext.
Ja, det där med att stanna kvar hos partnern trots att man tappat lusten förkommer nog hos båda män och kvinnor. Och att man skyller på partnern.
Jag förstår att man önskar att man tände på partnern, men önska skjuter ingen hare.
Och det ska till en rejält oattraktiv partner för att man inte ska få stånd, helt ärligt. Själva tanken på att "nu ska jag ha sex" tänder män och är fullt tillräckligt för att få stånd och komma. Jag har dock lämnat en partner som jag var måttligt attraherad av och gått över till en jag tänder jättemycket på. Skillnaden på sexet är helt enorm, men jag kunde definitivt "prestera" med min förra också.
Det är ju sant att kvinnan inte "torkar upp" direkt när hon blir avtänd, men funkar det verkligen så att man tappar lusten mitt under ett samlag? Min erfarenhet är tvärtom, att kvinnor kanske inte är så sugna först men när dom väl kommit igång jagar dom orgasmen som en maratonlöpare.