• Anonym (Hjälp!)

Sällan kåt när jag har sex med min partner

Det är så att jag och min sambo har varit ihop i flera år, vi har inga barn. Det senaste året minns jag knappt sist jag var kåt när vi hade sex. Detta gör också att jag drar mig lite för sex, säger till sambon att jag inte orkar och så. Men vill inte "tacka nej" varje gång heller.

Någon som har haft samma problem? Och hur gjorde ni för att lösa problemet? Jag är kvinna förresten.

• Svar på tråden Sällan kåt när jag har sex med min partner
  • Celines Essence
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-01 09:34:37 följande:

För mig är det ett mysterium att många kvinnor resonerar så här, men jag är ju inte kvinna så...

Män som slutar tända på sin partner inser det och accepterar det. Kvinnor som slutar tända på sin partner undrar vad som är fel och vad som ska göras åt det.

Läser återkommande här om kvinnor som tycker att det orimligt att göra slut bara för att inte sexet fungerar. Men det är ju själva fundamentet för de flesta förhållanden. Varför tänker så många att förhållandet så självklart ska fortsätta där sexet tagit slut?

Är man så kompromisslös som dig (som "inte gillar förspel") så är dessutom problemet svårlöst. Du väntar dig i stort sett att din partners attraktionskraft i sig ska göra dig våt, kåt och beredd för samlag. Ska du fortsätta leva så så kommer du att få byta ut din partner med jämna mellanrum.

Du är inte asexuell eller "mindre sexuell". Du har tröttnat på din partner. Om jag skulle tröttna på sex med min flickvän, då kanske jag är bög? :D

Jag förstår att det kan vara tufft att se sanningen i vitögat, men ändå. Och vill du gärna stanna hos din partner så måste du göra en aktiv insats för att få erat sexliv att funka. Introducera porr eller mer kinky saker. Prata om vilka drömmar ni har vad gäller sex. Ni kommer att behöva trixa lite om ni ska fortsätta efter att den initiala gnistan dött.

Jag vet många män som inte vill lämna sina fruar, fast de tappat attraktionen till dem, men ändå vill stanna kvar i relationen. Jag vet flera män som har kvinnor som velat ha sex med dem, men mannen själv vill hellre ha sex med andra kvinnor. En del försöker "skylla" på kvinnan, tex att hon är tillräckligt porrig, eller att sexet är för tråkigt... Och att det är kvinnans fel. Men när man penetrerar problemet är de egentligen inte alls så intresserad av att utveckla sitt nuvarande sexliv, utan är mer intresserad av att dela sexuell lust med andra, (via när eller verklighet)eller genom porr. De skyller på kvinnan. Om hon bara vore annorlunda, skulle de visst tända på henne igen...

Jag tror att den problematiken du inte förstår handlar om att man önskar att man kunde tända på sin partner. Sedan tror jag att det är vanligare att kvinnor fortsätter att ha sex fast det inte ger dem så mycket. Det blir sällan detsamma för män eftersom att det inte riktigt funkar att en man har sex med halvstånd. En kvinna kan bli lite våt och ändå ha sex. Våthet ligger dessutom kvar lite längre, så om en kvinna blir lite våt först, men sedan tappar kåtheten kommer ändå våtheten ligga kvar en stund. En man som tappar ståndet kan inte ha sex. Men kvinnor är också beroende av en typ av potens! När man har sex utan lust och njutning, blir sex något negativt och kvinnan börjar, till skillnad från mannen, skuldbelägga sig själv.

Jag ska tillägga att jag vet att inte alla män och kvinnor fungerar lika... Och jag tror att det kan vara många olika anledningar till att sexliv inte fungerar och att det ibland är komplext.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence

*via nätet eller verklighet*

• Celines Essence
    Anonym (Hjälp!) skrev 2016-10-01 10:49:16 följande:

Som människa behöver jag ju närhet, tycker det är mysigt att krama honom, han är ju min partner.

Det känns bara "konstigt" lite "småäckligt" när han suger på mina bröst. Det är mer avtändande än tändande om man säger så och jag vill helst inte ha så mycket förspel.

Som jag sagt tidigare är det inget alternativ att göra slut med min sambo. Jag kanske inte har "rätt" känslor vad vet jag? Men jag tror att får vi igång ett mer fungerande sexliv så kan förhållandet bli ännu bättre, förhållandet är redan bra.

Det vi har gjort för att försöka få igång sexlivet är att ha sex på lite andra sätt. Vi har börjat med oralsex och att ha sex bakifrån. Min partner bli oerhört tänd på att ha sex bakifrån. Sen kom han med en önskan om att ta mig bakifrån mot en vägg typ, så det ska vi prova nån gång.

Så du vill inte ha förspel? Vad menar du med förspel. Är oralsex förspel? Är kyssar förspel?

Jag tycker det låter helt orealistiskt att du förväntar att du ska bli så kåt bara av åsynen på din man.

Du skriver om vad din partner vill och blir kåt av, men du borde fokusera på vad du känner.
  • Anonym (Hjälp!)

Alltså jag blir inte kåt av förspel med min sambo. Då menar jag att han tar mig på brösten, jag tar på hans kuk, vi ger varann en puss osv.

Jag förväntar mig inte att jag ska bli kåt på en gång, men förspel gör mig mer avtänd än tänd och att det därför är bättre att bara stoppa in den så att säga.

Jag vet inte själv vad jag känner eller blir kåt av. Jag vet inte vad jag tänder på. Har inga sexuella önskningar. Jag tror jag behöver hjälp med det

• Anonym (vanja)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2016-10-01 11:28:00 följande:

Alltså jag blir inte kåt av förspel med min sambo. Då menar jag att han tar mig på brösten, jag tar på hans kuk, vi ger varann en puss osv.

Jag förväntar mig inte att jag ska bli kåt på en gång, men förspel gör mig mer avtänd än tänd och att det därför är bättre att bara stoppa in den så att säga.

Jag vet inte själv vad jag känner eller blir kåt av. Jag vet inte vad jag tänder på. Har inga sexuella önskningar. Jag tror jag behöver hjälp med det

Onanerade du aldrig? Har du aldrig sexuella tankar?

Seriöst börja kolla på lite olika sorters porr för inspiration.
  • Anonym (Hjälp!)

Alltså när jag onanerar har jag inga sexuella tankar, och jag blir avtänd av att kolla på porr, är bara en massa tjejer som fejkstönar och inte njuter på riktigt.

• Anonym (D'archangel)
    Celines Essence skrev 2016-10-01 11:08:21 följande:
    Jag vet många män som inte vill lämna sina fruar, fast de tappat attraktionen till dem, men ändå vill stanna kvar i relationen. Jag vet flera män som har kvinnor som velat ha sex med dem, men mannen själv vill hellre ha sex med andra kvinnor. En del försöker "skylla" på kvinnan, tex att hon är tillräckligt porrig, eller att sexet är för tråkigt... Och att det är kvinnans fel. Men när man penetrerar problemet är de egentligen inte alls så intresserad av att utveckla sitt nuvarande sexliv, utan är mer intresserad av att dela sexuell lust med andra, (via när eller verklighet)eller genom porr. De skyller på kvinnan. Om hon bara vore annorlunda, skulle de visst tända på henne igen...

Jag tror att den problematiken du inte förstår handlar om att man önskar att man kunde tända på sin partner. Sedan tror jag att det är vanligare att kvinnor fortsätter att ha sex fast det inte ger dem så mycket. Det blir sällan detsamma för män eftersom att det inte riktigt funkar att en man har sex med halvstånd. En kvinna kan bli lite våt och ändå ha sex. Våthet ligger dessutom kvar lite längre, så om en kvinna blir lite våt först, men sedan tappar kåtheten kommer ändå våtheten ligga kvar en stund. En man som tappar ståndet kan inte ha sex. Men kvinnor är också beroende av en typ av potens! När man har sex utan lust och njutning, blir sex något negativt och kvinnan börjar, till skillnad från mannen, skuldbelägga sig själv.

Jag ska tillägga att jag vet att inte alla män och kvinnor fungerar lika... Och jag tror att det kan vara många olika anledningar till att sexliv inte fungerar och att det ibland är komplext.
    Ja, det där med att stanna kvar hos partnern trots att man tappat lusten förkommer nog hos båda män och kvinnor. Och att man skyller på partnern.
    Jag förstår att man önskar att man tände på partnern, men önska skjuter ingen hare.
    Och det ska till en rejält oattraktiv partner för att man inte ska få stånd, helt ärligt. Själva tanken på att "nu ska jag ha sex" tänder män och är fullt tillräckligt för att få stånd och komma. Jag har dock lämnat en partner som jag var måttligt attraherad av och gått över till en jag tänder jättemycket på. Skillnaden på sexet är helt enorm, men jag kunde definitivt "prestera" med min förra också.
    Det är ju sant att kvinnan inte "torkar upp" direkt när hon blir avtänd, men funkar det verkligen så att man tappar lusten mitt under ett samlag? Min erfarenhet är tvärtom, att kvinnor kanske inte är så sugna först men när dom väl kommit igång jagar dom orgasmen som en maratonlöpare.
  • Anonym (Hjälp!)

Tror jag verkligen behöver hjälp av en sexolog om inte glidmedel funkar hehe :p

• Anonym (vanja)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2016-10-01 11:48:11 följande:

Alltså när jag onanerar har jag inga sexuella tankar, och jag blir avtänd av att kolla på porr, är bara en massa tjejer som fejkstönar och inte njuter på riktigt.

Det är inte synd om kvinnorna som gör porr. De har valt sitt levebröd själv och trivs ofta med det.

Testa kolla på amatörporr eller läs porrnoveller och kolla vad som får det att pirra till lite extra mellan benen.

Det är härligt att fantisera och leka :)
  • Celines Essence
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-01 11:48:19 följande:

Ja, det där med att stanna kvar hos partnern trots att man tappat lusten förkommer nog hos båda män och kvinnor. Och att man skyller på partnern.

Jag förstår att man önskar att man tände på partnern, men önska skjuter ingen hare.

Och det ska till en rejält oattraktiv partner för att man inte ska få stånd, helt ärligt. Själva tanken på att "nu ska jag ha sex" tänder män och är fullt tillräckligt för att få stånd och komma. Jag har dock lämnat en partner som jag var måttligt attraherad av och gått över till en jag tänder jättemycket på. Skillnaden på sexet är helt enorm, men jag kunde definitivt "prestera" med min förra också.

Det är ju sant att kvinnan inte "torkar upp" direkt när hon blir avtänd, men funkar det verkligen så att man tappar lusten mitt under ett samlag? Min erfarenhet är tvärtom, att kvinnor kanske inte är så sugna först men när dom väl kommit igång jagar dom orgasmen som en maratonlöpare.

Visst skyller även kvinnor på männen i relationer, men det är vanligare att kvinnor skuldbelägger sig själva, än att män gör det.

Ja, så kan det vara. Jag har ofta inte kunnat attrahera mitt ex. Fick ofta nobben, men då kanske jag kan betraktas som en rejält oattraktivt partner. Han ville ha sex med mig när han redan innan var kåt, tex vaknade på morgonen. Nu har jag iofs ofta sex med min nuvarande, men inte ens han får alltid stånd . Jag hade en man mellan dessa som inte heller alltid fick stånd... Men jag antar att allt handlar om min bristande attraktionskraft, enl dig.

Jag har varit med om att jag blivit kåt av förspel, men sedan har känslan/kåtheten lagt sig. Då måste vi pausa eller göra något annat för att jag ska återfå den sköna känslan i fittan, som kanske blivit lite mer av en nötningskänsla. Ibland kan lusten däremot öka, fast jag inte haft så mycket lust från början. Det är olika.
  • Celines Essence

Jag kan ju tillägga att jag inte heller tycker att det räcker att ÖNSKA att man skulle tända på sin partner. Jag anser att man måste agera. Antingen att jobba på sexlivet, eller att lämna, alternativt att vara öppen med att man vill fortsätta i en "kompisrelation" och i så fall vara öppen hur man ska lösa det sexuella.

• Anonym (Hjälp!)

När jag berättat för mina vänner om mitt förhållande, får jag svaret att "gör slut, gå vidare", "du är inte kär", "klart du inte vill ha sex med någon du inte tänder på eller är kär i", "du är ihop med din bästa vän"

Båda har skiljt sig, verkar inte kunna träffa någon ny man. Män vill inte ha kvinnor 35+ vilket dem är. Jag närmar mig den åldern och vet hur det funkar som. Jag har ett BRA förhållande, går vi isär blir jag singel resten av livet och det vill jag inte

Svar på tråden Sällan kåt när jag har sex med min partner