• godisslukaren20

Varför låter ni inte era barn spela GTA?

När jag läser folks diskussion om GTA här på forumet så kan jag fatta hur man kan på fullaste allvar tro att Gta skulle göra automatiskt ett barn sjuk i huvudet.

Det finns faktiskt rätt många barn i sverige inklusive världen som kört De flesta gta spelen och många av dem är hur jävla normala som helst. Jag har själv en pappa som låtit mig tillsammans med mina syskon spela grand theft auto och andra våld spel men inte gick vi omkring och tänkte skjuta ihjäl folk på riktigt eller kriga mot poliser. Även om vi var väldigt unga så förstod vi skillnaden mellan spel och verklighet så jag fattar inte hur ni kan säga att barn inte förstår skillnaden mellan spel och verklighet när många barn faktiskt verka kunna det.

Och ni som klagar och gnäller på att vissa barn spelar gta borde fan skämmas för det är ni som gör världen till en tråkig plats för barn genom att trycka ert urtjatade kalle kunskap och lego spel i käften på barn under hela deras uppväxt. Fattar ni inte att ni torterar era barn med tråkighet? Låt er barn ha kul och sluta vara så hård mot de.

Om ert barn vill lira gta så borde de fan få göra det så länge de inte bli påverkade negativt av det eller försöker härma spelet.

Vad är det för fel på er och hur kan ni säga att gta automatiskt gör barn sjuka i huvudet?

• Svar på tråden Varför låter ni inte era barn spela GTA?
  • godisslukaren20
    2009 skrev 2016-10-05 19:10:57 följande:

Men du med din taskiga attityd och bristande språkbruk verkar ju vara ett levande bevis på att det INTE är bra för barn att spela GTA...

Nej det är det inte! Mitt attityd har inget med gta att göra utan att jag är trött på ignoranta dårar som tror på att helvetet bryter ut så fort ett barn spelar gta eller liknande när motsatsen bevisat flertals gånger och att det är en myt .

Gå sök en plats hos en terapi och få bort din paranoia ut ur din skalle istället för att göra bort dig.

Till och med killarna från flashback kan fatta att det inte är fel för vissa barn att spela gta och att de inte förändras av det.
  • Monkii
    godisslukaren20 skrev 2016-10-05 18:06:19 följande:

Du måstw bland vara de mwst sinnesjuka människorna som någonsin finns. Att du vill tortera barnet henom ett tråkigt liv visar på att du är ett piss förälder som inte bryr dig ett skit om ditt eget barn och vill få barnet att tro det finns inget värde i att leva. Om du inte gilla ditt barn varför inte ge bort barnet till en fosterfamilj eller någon annan? För du kommer bara rubba barnet med ditt jävla philosofi.

Den enda här som förtjänar att bli torterad är människor som dig, inte barnet och jag.

Om du kan acceptera att det finns barn som tycker om gta och klarar av att spela så borde du ta och söka psykiskt hjälp för du verkar inte vara frisk i huvudet.

Nejmen det är inte farligt att ha tråkigt förstår du.
  • godisslukaren20
    Monkii skrev 2016-10-05 21:19:46 följande:

Nejmen det är inte farligt att ha tråkigt förstår du.

Är du dum på riktigt? Har man mycket tråkighet i sin liv så kan det leda till att man ser ner på sitt liv. Det är sådana som dig som förstör barnens framtid och inte dataspel. Du borde inte ha barn alls.

Du förtjänar att bli inspärrad i livs tid innan du förstör dina barns framtid, jävla sinnesjuka slampa!
  • Monkii
    godisslukaren20 skrev 2016-10-05 22:48:20 följande:

Är du dum på riktigt? Har man mycket tråkighet i sin liv så kan det leda till att man ser ner på sitt liv. Det är sådana som dig som förstör barnens framtid och inte dataspel. Du borde inte ha barn alls.

Du förtjänar att bli inspärrad i livs tid innan du förstör dina barns framtid, jävla sinnesjuka slampa!

Pratar du om tråkigheter i livet eller att ha tråkigt?
  • godisslukaren20
    Monkii skrev 2016-10-05 22:58:15 följande:

Pratar du om tråkigheter i livet eller att ha tråkigt?

Det betyder samma sak! Är du blind på riktigt? Du förespråkar ett liv där barn inte får välja själv och att barn tvingas göra allt som föräldrarna väljer åt de som de anser tråkigt. Har de tråkigt för mycket och kan inte välja själv så kan dem må dåligt av det och få även depression.

Du har inte presenterat ett enda jävla vetenskaplig bevis på att våldsamma spel påverkar barn negativ förutom ditt subjektiva nonsens som du trycker i käften på dina egna barn.

Jag är inte rasist eller nationalist men det verkar som att flashback har rätt om att människor på familjeliv inte är så intelligenta och går knappast att diskutera med dem.

Människor som dig bör gå om skolan istället för att växa upp barn utan någon kunskap alls.
  • Monkii
    godisslukaren20 skrev 2016-10-06 19:23:18 följande:

Det betyder samma sak! Är du blind på riktigt? Du förespråkar ett liv där barn inte får välja själv och att barn tvingas göra allt som föräldrarna väljer åt de som de anser tråkigt. Har de tråkigt för mycket och kan inte välja själv så kan dem må dåligt av det och få även depression.

Du har inte presenterat ett enda jävla vetenskaplig bevis på att våldsamma spel påverkar barn negativ förutom ditt subjektiva nonsens som du trycker i käften på dina egna barn.

Jag är inte rasist eller nationalist men det verkar som att flashback har rätt om att människor på familjeliv inte är så intelligenta och går knappast att diskutera med dem.

Människor som dig bör gå om skolan istället för att växa upp barn utan någon kunskap alls.

Nja att vara med om tråkigheter i livet betyder att uppleva trauma eller att ha dysfunktionell familj/hemmiljö till exempel, att ha tråkigt är att inte få spela GTA.
  • godisslukaren20
    Monkii skrev 2016-10-06 21:27:03 följande:

Nja att vara med om tråkigheter i livet betyder att uppleva trauma eller att ha dysfunktionell familj/hemmiljö till exempel, att ha tråkigt är att inte få spela GTA.

Som sagt så finns det ingen vetenskaplig bevis på att spel som gta påverkar barn negativt utan du förbjuder barn från att spela gta av subjektiva och svaga skäl som är baserad på din uppfattning vilket är extremt idiotiskt. Det är människor som dig det är fel på och inte de som låter sina barn spela gta.
  • Monkii
    godisslukaren20 skrev 2016-10-06 23:55:45 följande:

Som sagt så finns det ingen vetenskaplig bevis på att spel som gta påverkar barn negativt utan du förbjuder barn från att spela gta av subjektiva och svaga skäl som är baserad på din uppfattning vilket är extremt idiotiskt. Det är människor som dig det är fel på och inte de som låter sina barn spela gta.

Jaha men då finns det vetenskapliga bevis på att det är skadligt att ha tråkigt eller..?

Ja det är tillåtet att ha subjektiva skäl konstigt nog.
  • godisslukaren20
    Monkii skrev 2016-10-07 06:50:14 följande:

Jaha men då finns det vetenskapliga bevis på att det är skadligt att ha tråkigt eller..?

Ja det är tillåtet att ha subjektiva skäl konstigt nog.

Snälla förlåt mig!!! Jag har autism och det gör mig mycket ledsen och upprörd när folk tycker jag är hemsk människa när jag spelar gta eller att jag är en dålig förelder om jag hade låtit mina barn spela det.

Snälla förlåt mig för taskiga orden jag sa till dig och andra! :'(
  • Regndamen

Hm, hen har fått spela, hen kör iofs bara runt och gillar parkera bilarna på tågspåret. Men jag förstår inte, vill du tvinga barn spela GTA? Mitt barn föredrar wow.

• Nalliwer
    godisslukaren20 skrev 2016-10-05 18:06:19 följande:
    Du måstw bland vara de mwst sinnesjuka människorna som någonsin finns. Att du vill tortera barnet henom ett tråkigt liv visar på att du är ett piss förälder som inte bryr dig ett skit om ditt eget barn och vill få barnet att tro det finns inget värde i att leva. Om du inte gilla ditt barn varför inte ge bort barnet till en fosterfamilj eller någon annan? För du kommer bara rubba barnet med ditt jävla philosofi.

Den enda här som förtjänar att bli torterad är människor som dig, inte barnet och jag.

Om du kan acceptera att det finns barn som tycker om gta och klarar av att spela så borde du ta och söka psykiskt hjälp för du verkar inte vara frisk i huvudet.
    Hmm, har spelat GTA spelen med mina barn de senaste 6-7 åren och inte haft några problem med det. De är nu i tidiga tonåren och har varken dödat någon, misshandlat någon, visat prov på dålig människosyn eller ens snott min bil för att köra över någon. Till och med kunnat flyga med dem flera gånger utan att de försökt kapa flygplanet. I och för sig försöker den en sonen nu lära sig flyga men som jag uppfattar han så är det genom att faktiskt ta flygcertifikat och inte genom att sno klubbens plan.
    Det är först när jag läser dina argumentation i frågan som jag börjar tvivla på att det var så lyckat. Uppenbart kan det skada barn att få spela gta......

• No Logo
    Nalliwer skrev 2016-10-15 14:08:23 följande:

Hmm, har spelat GTA spelen med mina barn de senaste 6-7 åren och inte haft några problem med det. De är nu i tidiga tonåren och har varken dödat någon, misshandlat någon, visat prov på dålig människosyn eller ens snott min bil för att köra över någon. Till och med kunnat flyga med dem flera gånger utan att de försökt kapa flygplanet. I och för sig försöker den en sonen nu lära sig flyga men som jag uppfattar han så är det genom att faktiskt ta flygcertifikat och inte genom att sno klubbens plan.

Det är först när jag läser dina argumentation i frågan som jag börjar tvivla på att det var så lyckat. Uppenbart kan det skada barn att få spela gta......

Finns det verkligen någon som argumenterat att det skadliga med att låta barn spela GTA skulle vara risken att de försöker göra samma saker IRL? Det är lika fånigt som att tro att småpojkar blir homosexuella av att leka med dockor.
Svar på tråden Varför låter ni inte era barn spela GTA?