• godisslukaren20

Varför låter ni inte era barn spela GTA?

När jag läser folks diskussion om GTA här på forumet så kan jag fatta hur man kan på fullaste allvar tro att Gta skulle göra automatiskt ett barn sjuk i huvudet.

Det finns faktiskt rätt många barn i sverige inklusive världen som kört De flesta gta spelen och många av dem är hur jävla normala som helst. Jag har själv en pappa som låtit mig tillsammans med mina syskon spela grand theft auto och andra våld spel men inte gick vi omkring och tänkte skjuta ihjäl folk på riktigt eller kriga mot poliser. Även om vi var väldigt unga så förstod vi skillnaden mellan spel och verklighet så jag fattar inte hur ni kan säga att barn inte förstår skillnaden mellan spel och verklighet när många barn faktiskt verka kunna det.

Och ni som klagar och gnäller på att vissa barn spelar gta borde fan skämmas för det är ni som gör världen till en tråkig plats för barn genom att trycka ert urtjatade kalle kunskap och lego spel i käften på barn under hela deras uppväxt. Fattar ni inte att ni torterar era barn med tråkighet? Låt er barn ha kul och sluta vara så hård mot de.

Om ert barn vill lira gta så borde de fan få göra det så länge de inte bli påverkade negativt av det eller försöker härma spelet.

Vad är det för fel på er och hur kan ni säga att gta automatiskt gör barn sjuka i huvudet?

• Svar på tråden Varför låter ni inte era barn spela GTA?
  • godisslukaren20
    Minimalen skrev 2016-10-02 18:01:48 följande:

För att jag inte har några (barn alltså).

Inget illa menat men varför skrev du i tråden om du inte har barn? Frågan var till de som har barn som låter inte de spela våldspel som gta
  • Lena

De får spela det när de är tillräckligt gamla. Olika spel passar olika åldrar.

• Carambolan

Jag låter inte mina barn (9 år och neråt) spela GTA för att det är ett spel för vuxna. Jag låter dem inte titta på barnförbjudna filmer heller. Både jag och min man spelar vuxenspel efter att ungarna gått och lagt sig.

• godisslukaren20
    Lena skrev 2016-10-02 20:01:22 följande:

De får spela det när de är tillräckligt gamla. Olika spel passar olika åldrar.

Typisk svar från två tantetanter som lever i sin lilla fantasi dubbelmorall värld. Det är såna som gör världen till ett skit plats och inte spel. Barn har rätt till nöje och det är er plikt som förälder att se till så att er barn lever ett roligt liv vilket ni inte gör när ni begränsar barns hobby och intresse. Att förbjuda barn från att spela vilka spel de vill är lika sjukt som att förbjuda barn från att gilla en viss fotbolls lag.

Vad fan är ni rädda att barnen ska göra? Skjuta er och andra på gator? Ni kan väl inte tro att barn är dumma nog att göra sådana saker såvida de inte har någon psykisk sjukdom vilket jag tvivlar majoriteten har.

Ni verkar inte heller fatta att massor av barn i världen spelar gta och majoriteten av dem har aldrig skadat någon så ni kan sluta med att förtrycka eran barn och låta de spela vad de vill.

Sluta tortera barnwn med eran kalle kunskap och låt de spela spel de tycker är roliga.
  • godisslukaren20
    Carambolan skrev 2016-10-02 20:03:36 följande:

Jag låter inte mina barn (9 år och neråt) spela GTA för att det är ett spel för vuxna. Jag låter dem inte titta på barnförbjudna filmer heller. Både jag och min man spelar vuxenspel efter att ungarna gått och lagt sig.

*"gta är ett spel för vuxna"* är subjektivt och inte objektiv. Hade du varit i japan och sakt det rakt i ansiktet på en japan hade han bara skrattat för våldsamma spel och filmer är extremt normalt bland japanska barnen och majoriteten av dem är helt normala.

Ni är inget annat än tyraniska föräldrar som inte låter era barn ha lika kult som er!
  • Magdalena03

Det är 18 års gräns.

Jag skulle aldrig låta mina barn spela GTA.

• godisslukaren20
    Magdalena03 skrev 2016-10-02 20:51:03 följande:

Det är 18 års gräns.

Jag skulle aldrig låta mina barn spela GTA.

Så vad? Är du verkligen så paranoid att ditt barn är dum nog att skada andra på grund av ett spel?

Barnen har rätt till nöje och det är din plikt som vuxen att se till så att din barn kan ta del och uppleva det han eller hon tycker är kul. Det du gör mot din barn är förtryck.
  • pyssel
    godisslukaren20 skrev 2016-10-02 21:00:24 följande:

Så vad? Är du verkligen så paranoid att ditt barn är dum nog att skada andra på grund av ett spel?

Barnen har rätt till nöje och det är din plikt som vuxen att se till så att din barn kan ta del och uppleva det han eller hon tycker är kul. Det du gör mot din barn är förtryck.

TS har du några svårigheter? Det verkar så på ditt arga och onyanserade sätt att skriva. Och de här sakerna du tror är orsaken till att föräldrar inte är totalt liberala till alla spel har du ju själv hittat på. De flesta föräldrar tror inte att datorspelsvåldet "smittar" ut på gatan, det handlar om andra saker. Men du har ju redan gissat och slagit fast det du tror - åt andra.
    Alla hästar hemma
  • godisslukaren20
    pyssel skrev 2016-10-02 21:07:14 följande:

TS har du några svårigheter? Det verkar så på ditt arga och onyanserade sätt att skriva. Och de här sakerna du tror är orsaken till att föräldrar inte är totalt liberala till alla spel har du ju själv hittat på. De flesta föräldrar tror inte att datorspelsvåldet "smittar" ut på gatan, det handlar om andra saker. Men du har ju redan gissat och slagit fast det du tror - åt andra.

Och du verkar inte begripa ett skit om vad jag faktiskt försöker säga. I länder som japan är det filt normalt för barn att bevittna våld och vissa naken scener i anime, filmer spel och majoriteten av föräldrarna och barnen har ingen problem med det så jag fattar inte varför det skulle vara problem med svenska.

Det är sjukt att ni tvingar barnen vänta tills de blir vuxna medans ni torterar och uttråkar de med urtråkiga skit spel som kalle kunskap, lego och andra pisspel som barn egentligen inte tycker om att spela spela.

Jag är upprörd eftersom jag börjar inse hur tyraniska svenska och västern föräldrar är än föräldrar som facktiskt bryr sig om sina barn och låter se har kul.

Ge er barn en chans att testa spelen och klarar barnet inte av det så behöver barnet inte spela det.
Svar på tråden Varför låter ni inte era barn spela GTA?