Fröken skakar hnd med alla, smittfara?
När barnen går in skakar hon hand med alla och jag kan tänka mig smittfara den vägen. Visst är det så?
När barnen går in skakar hon hand med alla och jag kan tänka mig smittfara den vägen. Visst är det så?
Det klart att det är en smittrisk, men samtidigt bidrar det ju till en trevlig arbetsmiljö. Lite handsprit kanske vore på plats?
Hon tar i hand och säger Good morning how are you, för att träna. Mkt trevligt men annars är de noga med händerna före maten och när vi kommer hem.
När de flesta är sjuka har barnen vantar och jag handskar.
Själva har vi spritpennor till nödfall.
Jag skulle nog inte skaka hand med 28 snorungar på rad. Det räcker att ha en hustru i vården som kanske drar hem en del.
Läkare är kloka och handtag kanske smittar mindre än en hand.
Sjuka barn är en sak men de smittar nästan alltid oss vuxna
Jag förstår inte hur man ens kommer på tanken att reflektera över en sådan sak. Tänk på alla kundvagnar/korgar, kortläsare, pengar dörrhandtag som aldrig blir avtorkade. Då tror jag faktiskt det finns mindre bakterier på frökens händer.
Sen har dom flesta av oss hållit i en penna någon annan också skrivit med. Hur kan du ens gå ut? Det finns smittor överallt.
Tja, jag har varit med om läkare som förklarat att de bara säger hej (och inte hälsar i hand) just för smittspridningen...
jag tar inte alla patienter i hand när jag jobbar i vården o vid de tillfällena möter kanske 50 patienter på en dag. Jodå jag känner in när någon gärna vill ta i hand då jag gör jag det, men annars hejar jag artigt på dem utan att ta i hand-
Vore jag lärare resonerade jag nog annorlunda ....de personer jag möter är sjuka och det är oftast inte eleverna
Det klart att det är en smittrisk, men samtidigt bidrar det ju till en trevlig arbetsmiljö. Lite handsprit kanske vore på plats?
Jag tror att det är MYCKET ovanligt med lärare som handhälsar på sina små elever på morgonen. Hände aldrig någonsin under mina barns hela skoltid. Hade det hänt så skulle jag tänkt att läraren var en konstig typ som ville ha en så stel och formell hållning gentemot barnen.
Jag förstår inte hur man ens kommer på tanken att reflektera över en sådan sak. Tänk på alla kundvagnar/korgar, kortläsare, pengar dörrhandtag som aldrig blir avtorkade. Då tror jag faktiskt det finns mindre bakterier på frökens händer.
Sen har dom flesta av oss hållit i en penna någon annan också skrivit med. Hur kan du ens gå ut? Det finns smittor överallt.
jag tar inte alla patienter i hand när jag jobbar i vården o vid de tillfällena möter kanske 50 patienter på en dag. Jodå jag känner in när någon gärna vill ta i hand då jag gör jag det, men annars hejar jag artigt på dem utan att ta i hand-
Vore jag lärare resonerade jag nog annorlunda ....de personer jag möter är sjuka och det är oftast inte eleverna
Visst kan det vara så, men Agnes wold är ju en mycket speciell person med mycket åsikter som inte stämmer med vad de flesta andra inom sjukvård eller forskning anser. Så även om hon kan ha rätt så ska man nog inte ta allt hon säger för generell sanning.
Googla på Agnes Wold och handsprit. Det är endast inom sjukvården som det finns något positivt med handsprit, och då för att personalen inte ska sprida bakterier mellan de sjuka patienterna.
Handsprit verkar endast mot bakterier, och normala elever och lärare har helt enkelt inte några farliga sådana på händerna.