• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Han tog stryptag på min son!!
  • bananahpie

Det är era åsikter jag och många andra har andra åsikter. Men nu handla inte inlägget om hudfärg? Habdlar om att ta stryptag är inte normalt oavsett ålder. Accepterar inte att min son får stryptag. Och vem säger att jag gör en anmälan för att va elak som dt verkar som på er? Jag ska prata med dagis först, som jag skrev, sedan en anmälan som kan vara jävligt bra om den här pojken ser sådant hemma och socialen faktiskt kan vara till hjälp. Min son ska inte vara rädd för att gå till dagis. Sen kan alla ni som ska leka duktiga l3ka nån annastanns. För stryptag är inte ok nån stanns. Om ni tycker det, är det ju ni som behöver hjälp. :)

• glutten

Min enkla fråga var: Vad har hudfärg med händelsen att göra? Du svarar: Tyvärr handlar mycket om hudfärg numera.

Det var du själv och ingen annan som drog upp hudfärg (vilket verkligen har noll betydelse i sammanhanget). Skärp dig.

• Lila0606
    bananahpie skrev 2016-10-06 14:00:20 följande:

Det är era åsikter jag och många andra har andra åsikter. Men nu handla inte inlägget om hudfärg? Habdlar om att ta stryptag är inte normalt oavsett ålder. Accepterar inte att min son får stryptag. Och vem säger att jag gör en anmälan för att va elak som dt verkar som på er? Jag ska prata med dagis först, som jag skrev, sedan en anmälan som kan vara jävligt bra om den här pojken ser sådant hemma och socialen faktiskt kan vara till hjälp. Min son ska inte vara rädd för att gå till dagis. Sen kan alla ni som ska leka duktiga l3ka nån annastanns. För stryptag är inte ok nån stanns. Om ni tycker det, är det ju ni som behöver hjälp. :)

Det är helt klart viktigt att tidigt lära barn att vara snälla mot människor och djur.

Dock är precis som du skriver inte hudfärgen relevant.
  • bananahpie
    glutten skrev 2016-10-06 14:07:14 följande:

Min enkla fråga var: Vad har hudfärg med händelsen att göra? Du svarar: Tyvärr handlar mycket om hudfärg numera.

Det var du själv och ingen annan som drog upp hudfärg (vilket verkligen har noll betydelse i sammanhanget). Skärp dig.

Skärp dig. Cooling. Jag skrattar bara åt dig. Alla har olika åsikter som sagt, tycker inte man ska näst in till tvinga folk att tycka som en själv. Som uppenbarligen ni sysslar med. Ja jag tog upp hudfärg. Och? Det äe fortfarande inte vad jag vill ha svar på. Det äckligaste är att ni pratar bort händelsen som det vore normalt och fokuserar på att jag nämnde HUUUDFÄRG OMG!!! -.-
  • Aileen Allannah

Jag förstår att du blev upprörd, det hade jag också blivit, trots att jag har flera barn, inte är hysterisk och dessutom vet att små barn slåss. Rallarsvingar, nypningar och bitningar är "normala" sätt att slåss på för små barn, strypgrepp faller faktiskt inte in under den kategorin. I mitt jobb har det hänt att vi gjort orosanmälningar när barn brukat våld på onormala sätt, vi är skyldiga att göra det så snart minsta oro dyker upp.

Men, släpp hudfärgen. Det klär ingen att komma med sådana kommentarer och har inte det minsta med barnets agerande att göra.

• Lila0606
    bananahpie skrev 2016-10-06 14:13:53 följande:

Skärp dig. Cooling. Jag skrattar bara åt dig. Alla har olika åsikter som sagt, tycker inte man ska näst in till tvinga folk att tycka som en själv. Som uppenbarligen ni sysslar med. Ja jag tog upp hudfärg. Och? Det äe fortfarande inte vad jag vill ha svar på. Det äckligaste är att ni pratar bort händelsen som det vore normalt och fokuserar på att jag nämnde HUUUDFÄRG OMG!!! -.-

Tyvärr är det vanligt här på FL att försvara barn beteende med att barn är barn.

Jag tycker att det är bra att du sa ifrån till barnet.

Dock borde du ha skött det snyggare.
  • bananahpie

Ja jag fattar att folk tar åt sig över att jag nämnde hudfärg. Ta det lugnt. Jag själv är inte ens helsvensk. Ja jag fattar att folk tar åt sig att jag sa att jag vill ge ungen en smäll. Jag står för det. Jag vill det. Men betyder fortfarande inte att jag kommer slå han. Chilla nu, ta det lugnt era uppkörda jävlar. Inlägget handlar om STRYPTAG inte hudfärg

Ja jag vet att jag nämnde hudfärg. Jag står för det. Chilla chilla chilla. :)

• bananahpie
    Lila0606 skrev 2016-10-06 14:16:54 följande:

Tyvärr är det vanligt här på FL att försvara barn beteende med att barn är barn.

Jag tycker att det är bra att du sa ifrån till barnet.

Dock borde du ha skött det snyggare.

Hur skötte jag det inte bra? Jag sa till ungen och krama om min son då han börja gråta. Hur är det inte bra?
  • bananahpie

En jävla diskussion om rasism och hudfärg är inte vad jag ville ha ut av detta. Jag vill veta om folk tycker detta är normalt. Uppenbart mer än mindre tycker det. Så vill ni tjuta över att en halv svensk nämnde ordet mörkhyad. Tjut då. Var som sagt inte era åsikter om det jag ville veta ens. Jag står för det jag sa. Sen har ni era åsikter och jag mina. Ingen kan ändra på det :p men som sagt var inte det jag ville ha ut i denna tråd. Så därför kommer jag inte mer svara er som drar upp hudfärg då jag ville ha svar på nåt annat. :)

• bananahpie
    Benbrott skrev 2016-10-06 14:44:00 följande:

Du känns oerhört stabil...

För jag tycker det känna ostabilt att nån tar stryptag på min son xD haha jadu.. #logics
  • Johan75
    bananahpie skrev 2016-10-06 14:32:21 följande:
    En jävla diskussion om rasism och hudfärg är inte vad jag ville ha ut av detta. Jag vill veta om folk tycker detta är normalt. Uppenbart mer än mindre tycker det. Så vill ni tjuta över att en halv svensk nämnde ordet mörkhyad. Tjut då. Var som sagt inte era åsikter om det jag ville veta ens. Jag står för det jag sa. Sen har ni era åsikter och jag mina. Ingen kan ändra på det :p men som sagt var inte det jag ville ha ut i denna tråd. Så därför kommer jag inte mer svara er som drar upp hudfärg då jag ville ha svar på nåt annat. :)
    Nej, det är inte normalt att barn tar stryptag på varandra. Upplever du att din son är rädd för att gå till dagis så ska du ta upp det med fröknarna, och inte ge dig förrän de kan ge dig en förklaring/handlingsplan. 

Hudfärg - som du märker så fick ditt nämnande av hudfärg många att inte lyssna på vad du säger/skriver. Ta med dig detta och lär av det. 
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75

Beklagar även allt du fått uppleva under din uppväxt TS. Det gör jävligt ont att läsa. 

Behold, i come as a thief.
  • glutten
    bananahpie skrev 2016-10-06 14:13:53 följande:
    Skratta på du, du verkar behöva skratta lite!
  • bananahpie
    glutten skrev 2016-10-06 23:57:31 följande:

Skratta på du, du verkar behöva skratta lite!

Ja faktiskt
  • Nymphaea

Är jag den enda som inte kan se trådstarten!?

Svar på tråden Han tog stryptag på min son!!