32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?
Finns det någon mer som just plussat och vill följas åt kanske?
Härligt, redan v 12!! Jag är i 9+4 nu. Ska göra KUB 5/12 (blodprov veckan före). Känns lite läskigt. Förstår det som att man får sannolikheten direkt. Hur tänker du kring NIPT?
Hej,
Hur går det för alla?
Jag är med i en studie här i Uppsala på Akademiska där de mäter fostertillväxten genom graviditeten.
Är lite extra kul att få flera ultraljud. Jag går in i vecka 19 i morgon och den 10 januari ska jag RUL+studie mätning. Det blir 4:e UL jag gör så här långt.
Hur gör ni, kommer ni ta reda på könet?
/Karin
Hej,
Hur går det för alla?
Jag är med i en studie här i Uppsala på Akademiska där de mäter fostertillväxten genom graviditeten.
Är lite extra kul att få flera ultraljud. Jag går in i vecka 19 i morgon och den 10 januari ska jag RUL+studie mätning. Det blir 4:e UL jag gör så här långt.
Hur gör ni, kommer ni ta reda på könet?
/Karin
Jag är med 32+ och väntar första barnet i Juni 2017
Hej!
Tänkte hoppa in här också :)
Jag är 32 och väntar första barnet, vi bor i Småland.
Har genomgått flera tidiga missfall (alla innan vecka 8), så vi är nog lite extra oroliga.... men nu har vi kommit till vecka 17 och allt såg fint ut på KUBen!
Nu väntar vi på RUL den 25 januari. Vi vill veta vad det blir för kön :)
Hej!
Tänkte hoppa in här också :)
Jag är 32 och väntar första barnet, vi bor i Småland.
Har genomgått flera tidiga missfall (alla innan vecka 8), så vi är nog lite extra oroliga.... men nu har vi kommit till vecka 17 och allt såg fint ut på KUBen!
Nu väntar vi på RUL den 25 januari. Vi vill veta vad det blir för kön :)
Oi vad hemskt! Jag håller tummarna att de kan hålla det under kontroll åtminstone tills vecka 22!!!
Det går inte jätte bra för oss tyvärr :(
Vi har blivit inlagda på BB för att jag fått havandeskapsförgiftning, i dag är jag i vecka 21+4 så skulle något hända nu så kommer vi förlora bebisen.
Vi försöker få min kropp att hålla ut till på fredag då jag går in i vecka 22 och hoppas på att klara någon vecka till efter det så bebisen har en chans att överleva.
Tydligen så är det ovanligt att få havandeskapsförgiftning så tidigt och det är även väldigt allvarligt just därför, det kan ändras från bra till akut på bara timmar och det handlar bara om att ha koll på provsvaren hela tiden och behandla ner blodtrycket. Även fast detta är farligt för mig så vill vi ändå försöka få bebisen att överleva eftersom vi är såååå nära vecka 22.
Någon annan som har erfarenhet av tidig havandeskapsförgiftning?