• druvan52

32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?

Finns det någon mer som just plussat och vill följas åt kanske?

• Svar på tråden 32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?
  • Biirna
    druvan52 skrev 2016-11-14 19:37:39 följande:

Härligt, redan v 12!! Jag är i 9+4 nu. Ska göra KUB 5/12 (blodprov veckan före). Känns lite läskigt. Förstår det som att man får sannolikheten direkt. Hur tänker du kring NIPT?

Ja man får sannolikheten på en gång vid KUB.

De har precis börjat erbjuda NIPT i Uppsala där jag bor. Kommer absolut att göra det i fall KUB:en visar hög sannolikhet. Hellre det än att sticka nålar rakt ner i magen. Hur känner du?
  • Biirna

Hej,

Hur går det för alla?

Jag är med i en studie här i Uppsala på Akademiska där de mäter fostertillväxten genom graviditeten.
    Är lite extra kul att få flera ultraljud. Jag går in i vecka 19 i morgon och den 10 januari ska jag RUL+studie mätning. Det blir 4:e UL jag gör så här långt.

Hur gör ni, kommer ni ta reda på könet?

/Karin

• druvan52
    Biirna skrev 2016-12-29 14:10:31 följande:

Hej,

Hur går det för alla?

Jag är med i en studie här i Uppsala på Akademiska där de mäter fostertillväxten genom graviditeten.

Är lite extra kul att få flera ultraljud. Jag går in i vecka 19 i morgon och den 10 januari ska jag RUL+studie mätning. Det blir 4:e UL jag gör så här långt.

Hur gör ni, kommer ni ta reda på könet?

/Karin

Hej! Spännande, vad fort det går! Jag gick in i vecka 17 idag, har RUL den 17/1. Skoj att få extra ultraljud! Jag är lite nyfiken på könet, så jag tror det du då?
  • Hermioney
    druvan52 skrev 2016-10-07 20:31:18 följande:

Finns det någon mer som just plussat och vill följas åt kanske?

Jag är med 32+ och väntar första barnet i Juni 2017
  • druvan52
    Hermioney skrev 2017-01-07 01:16:53 följande:

Jag är med 32+ och väntar första barnet i Juni 2017

Grattis, vad roligt! Hur mår du?
  • Strudel

Hej!

Tänkte hoppa in här också :)

Jag är 32 och väntar första barnet, vi bor i Småland.
    Har genomgått flera tidiga missfall (alla innan vecka 8), så vi är nog lite extra oroliga.... men nu har vi kommit till vecka 17 och allt såg fint ut på KUBen!
    Nu väntar vi på RUL den 25 januari. Vi vill veta vad det blir för kön :)

• Hermioney
    druvan52 skrev 2017-01-07 03:45:18 följande:
    Grattis, vad roligt! Hur mår du?
    Tack så mycket!
    Det värsta illamåendet har gått över och de sista veckorna har jag känt något i magen!
    Jag vet inte om det är blodet som pumpar, hjärtat som slår eller bebisen som rör sig men spännande är det
  • Biirna
    druvan52 skrev 2016-12-29 16:43:57 följande:
    Hej! Spännande, vad fort det går! Jag gick in i vecka 17 idag, har RUL den 17/1. Skoj att få extra ultraljud! Jag är lite nyfiken på könet, så jag tror det du då?
    Hej, Ursäkta att det tagit ett tag att svara.

Vi kollade könet och det är en liten pojke :)

Hur gjorde du/ni tog du reda på könet?
  • Biirna
    Strudel skrev 2017-01-07 11:14:54 följande:

Hej!

Tänkte hoppa in här också :)

Jag är 32 och väntar första barnet, vi bor i Småland.
    Har genomgått flera tidiga missfall (alla innan vecka 8), så vi är nog lite extra oroliga.... men nu har vi kommit till vecka 17 och allt såg fint ut på KUBen!
    Nu väntar vi på RUL den 25 januari. Vi vill veta vad det blir för kön :)

Hej,

Håller tummarna på att det får stanna kvar denna gång för er! Bara att ni kommit till vecka 17 är ju jätte bra! :)
    Nu i dagarna har ni ju RUL också, det är såå spännande inför varje UL :)

Hälsningar Karin
  • Biirna
    Det går inte jätte bra för oss tyvärr :(

Vi har blivit inlagda på BB för att jag fått havandeskapsförgiftning, i dag är jag i vecka 21+4 så skulle något hända nu så kommer vi förlora bebisen.
    Vi försöker få min kropp att hålla ut till på fredag då jag går in i vecka 22 och hoppas på att klara någon vecka till efter det så bebisen har en chans att överleva.

Tydligen så är det ovanligt att få havandeskapsförgiftning så tidigt och det är även väldigt allvarligt just därför, det kan ändras från bra till akut på bara timmar och det handlar bara om att ha koll på provsvaren hela tiden och behandla ner blodtrycket. Även fast detta är farligt för mig så vill vi ändå försöka få bebisen att överleva eftersom vi är såååå nära vecka 22.

Någon annan som har erfarenhet av tidig havandeskapsförgiftning?
  • Strudel

Oi vad hemskt! Jag håller tummarna att de kan hålla det under kontroll åtminstone tills vecka 22!!!

• druvan52
    Biirna skrev 2017-01-24 13:02:18 följande:

Det går inte jätte bra för oss tyvärr :(

Vi har blivit inlagda på BB för att jag fått havandeskapsförgiftning, i dag är jag i vecka 21+4 så skulle något hända nu så kommer vi förlora bebisen.

Vi försöker få min kropp att hålla ut till på fredag då jag går in i vecka 22 och hoppas på att klara någon vecka till efter det så bebisen har en chans att överleva.

Tydligen så är det ovanligt att få havandeskapsförgiftning så tidigt och det är även väldigt allvarligt just därför, det kan ändras från bra till akut på bara timmar och det handlar bara om att ha koll på provsvaren hela tiden och behandla ner blodtrycket. Även fast detta är farligt för mig så vill vi ändå försöka få bebisen att överleva eftersom vi är såååå nära vecka 22.

Någon annan som har erfarenhet av tidig havandeskapsförgiftning?

Men oj vad jobbigt Har ingen erfarenhet eller kunskap om det alls men håller mina tummar att det hålls i schack och att du och bebisen får må bra!
Svar på tråden 32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?