Bf november 2016
Hej! Finns det fler som har bf i november? ??
Hej! Finns det fler som har bf i november? ??
Sd så fort jag rör mig, extrem smärta över revbenen, ömma och svullna fötter. Kan knappt vare sig gå eller andas eller sova och orkar knappt leva... Bara tacksam att det blir lite i förtid!
Jag känner nog inget (mer än att det trycker på lite neråt nu när jag blivit större och bäbisen ligger fixerad). Tror fortfarande jag inte känt av en endaste sammandragning under hela graviditeten. Fattar inte riktigt hur de ska kännas, tycker min mage är rätt hårt hela tiden.
Det är så svårt att veta hur saker ska kännas när det är första gången. Det tog jätte lång tid innan jag förstod när jag hade sammandragningar, trodde det var bebisen som rörde sig konstigt.. Men min mage blir riktigt hård. Dock känns det knappt utöver att den är hård. Många pratar ju om att bebisen ska sjunka å man ska få enklare att andas men tycker aldrig jag haft svårt att andas. Hah så vet inte om jag kommer märka när den sjunker..
Ja verkligen svårt att veta. Jag är mest glad att jag mår bra fortfarande :) din bäbis kanske sjönk långt ner innan du hann bli så stor att du fick svårt att andas, så är det antagligen för mig. Min Bm sa redan runt v28 att min bäbis låg långt ner. När var det du hade bf?
Åhh så kan det ju va:)! Tack, heh har jag inte ens tänkt på. Han har ju varit fixerad sen v 31 så det låter ju som om det skulle kunna va så. Bm sa sist att han fortfarande kan sjunka lite till. Men kan ju absolut stämma. 1 november :)! Så bara en dag efter sig! Nu är det läskigt nära. Aldrig längtat så här mycket efter något!
Har haft förvärkar och sammandragningar sen v26 så är rätt trött både fysiskt och psykiskt. Men är andra barnet så då är det vanligt sägs det. I övrigt mår jag fortfarande illa bitvis, foglossning och går med kryckor, svullen och fått karpaltunnelsyndrom, gått upp 20kg, gbs bakterier och har säkert glömt nått :P samlar på komplikationer den här gången :/
Så jag känner mig rätt klar med att vara gravid, tiden får få fort nu sista biten!
Håller med, längtar efter att hålla, lukta och bara gosa :) känns så overkligt att hela mitt liv kommer ändras snart, men så välkommet! Kul att vi är så nära varandra i tid :)
Vart bor alla? Bor själv norr om Sthlm och tänker föda på Danderyd :)
Bor i Malmö :)
Jaa känns så obegripligt att dem snart är här! Jaa vi får se när dem bestämmer sig för titta ut heh. Vem vet vi kanske ses på förlossningen :)
Hur mår alla? Här är det nere på ensiffrigt nu, 9 dagar kvar. Men känner typ inget så misstänker att det blir mer än så, möjligtvis lite mensvärk till och från.
Nån annan som får ont/blir öm typ under typ övre revbenen när ni ligger ner länge?
Mått jättedåligt hela tiden. Mycket sd, extremt ont under revbenen och över mellangärdet. Ömma, svullna fötter, ingen ork. Kan gå oerhört korta sträckor. 4 veckor kvar. Blir igångsatt annars.
Hej allihop !
Längesen jag var här !
När jag var på TUL vecka 32 så låg bebisen på -10%. Inget märkvärdigt så...
Men nu en månad (snart) senare har jag inte gått upp i vikt sedan det besöket !
Jag tycker magen är liten
Borde jag be om nytt UL för att kolla ?
Hej allihop !
Längesen jag var här !
När jag var på TUL vecka 32 så låg bebisen på -10%. Inget märkvärdigt så...
Men nu en månad (snart) senare har jag inte gått upp i vikt sedan det besöket !
Jag tycker magen är liten
Borde jag be om nytt UL för att kolla ?
Hej alla!
Är ny här på forumet och är nyfiken hur det går för er andra nu när november börjar närma sig. Har BF 24/11 och är i vecka 36+2. Dock så har vi precis upptäckt att jag har cholestas (ICP) så kommer ev bli igångsatt nästa vecka beroende på vad mina värden säger.
Har ni börjat komma i ordning med allt? Packat väska osv?
Hej på er. Hade bf idag men vår son valde att titta ut i torsdags :) nu myser vi hemma och ammar massor. både mysigt och jobbigt. Han är en rätt stor pojke, 53 cm och 3734 g vid födseln så mitt lilla sf-mått var ingen indikator på hur stor han var.
Lycka till allihopa, ser fram emot att läsa här hur det går för er :)