• elinafinabajs

hur är din upplevelse att vara förälder?

Hur är din upplevelse? Vill gärna veta både negativt som dåligt

• Svar på tråden hur är din upplevelse att vara förälder?
  • Sommar15

Jag tyckte inte det var så himla fantastiskt som alla säger i början. Först nu när barnet är ett år drygt och kan kommunicera mer och man kan göra saker tillsammans på ett annat sätt så uppskattar jag det på riktigt. Innan dess tyckte jag ärligt talat att det mest var en massa jobb ovanpå allt annat jobb. Nu ser jag framemot att barnet ska bli ännu äldre så man kan umgås mer och mer och göra roliga saker tillsammans. Jag tycker ju att mitt barn är världens härligaste person :) så jag ser fram emot att få lära känna henne bättre och bättre och ha roligt tillsammans på alla plan.

Men visst är det tufft att ha ett heltidsjobb och en ettåring och samtidigt ha tid för vänner, relation, hemmet m.m.! Livet innan barn känns som en avlägsen dröm när man hade tid för så mycket mer...!

• lövet2

Upplevelsen förändras med barnets ålder och även med antal barn. Min upplevelse har i stort sett bara varit positiv. Jag hamnade liksom "rätt" i livet när jag blev mamma. Negativt har varit att jag aldrig varit helt fri från oro sedan det första barnet föddes.

• korfu08

Hej Tycker ju äldre barnet blivit ju roligare. Men det är det bästa som hänt. Nu är vår dotter 10 år och det är en jättemysig ålder och man kan hitta på mycket kul ihop .

Svar på tråden hur är din upplevelse att vara förälder?