• Anonym (Anhörig)

Metamfetamin och benzo

Fick relativt nyligen reda på att min pappa missbrukar metaamfetamin och benzo. Detta har hållt på i 3 år!!

Hans fru lämnade honom i somras för tillslut orkade hon inte leva med en missbrukare.

Det som gör mig arg är att hon inte talade om hans problem i tidigare skede. Då kanske vi kunde försöka hjälpa!!

Nu känner vi bara skuld!! Och frågor är många.. Varför? Varför såg vi inget" och massa annat,

Vi såg inget då, vi träffade honom aldrig. Vi pratade i telefon då och då men oftast så var han bara konstig. Trodde det var stress eller att han börjat sitt alkohol missbruk igen.

Aldrig trodde vi detta!! Hur kunde hans fru hålla tyst!!

Vi barn hjälpte honom med hans alkohol missbruk och fick in honom på 12 stegs programmet!! Om vi vetat tidigare så hade vi kunnat försöka hjälpa! Jag känner min pappa och han skulle tagit emot hjälpen av hans barn!!

Jag är så rädd att något ska hända min pappa. Tydligen så är han väldigt mager och har åldrats flera

• Svar på tråden Metamfetamin och benzo
  • Långbenopluto

Men OJ. Inte ska ni lägga nån skuld på exet eller er själva.

Missbruk är helt upp till din pappa, han vet garanterat vart han kan få hjälp om han vill.

• psykriss

Som fd missbrukare av amfetamin kan jag bara säga att jag beklagar er situation och att ni måste ta hand om er själva låta er pappa göra sin egen resa. En aktiv missbrukare är sjukt egocentrerad och kommer aldrig att förstå någon annan sig själv

• klyban
    Anonym (Anhörig) skrev 2016-10-16 12:52:18 följande:
    Fick relativt nyligen reda på att min pappa missbrukar metaamfetamin och benzo. Detta har hållt på i 3 år!!
    Hans fru lämnade honom i somras för tillslut orkade hon inte leva med en missbrukare.
    Det som gör mig arg är att hon inte talade om hans problem i tidigare skede. Då kanske vi kunde försöka hjälpa!!
    Nu känner vi bara skuld!! Och frågor är många.. Varför? Varför såg vi inget" och massa annat,

Vi såg inget då, vi träffade honom aldrig. Vi pratade i telefon då och då men oftast så var han bara konstig. Trodde det var stress eller att han börjat sitt alkohol missbruk igen.
    Aldrig trodde vi detta!! Hur kunde hans fru hålla tyst!!
    Vi barn hjälpte honom med hans alkohol missbruk och fick in honom på 12 stegs programmet!! Om vi vetat tidigare så hade vi kunnat försöka hjälpa! Jag känner min pappa och han skulle tagit emot hjälpen av hans barn!!

Jag är så rädd att något ska hända min pappa. Tydligen så är han väldigt mager och har åldrats flera

Det är en klassisk medberoende grej, där man ska skydda den som missbrukar.
    Finns ingen som helst logik i detta, så var inte för hård emot hans fru då detta kommer per automatik pga stigmat att vara missbrukare.

Svar på tråden Metamfetamin och benzo