• Flerbarnstokan

Arbeta på "Familjens juridik" eller liknande - lön?

Hej
    Jag är jurist och funderar på att byta jobb. Har sett en annons som gäller en tjänst som jurist på en kedja som samarbetar med flera begravningsbyråer. Gäller juridik inom områdena bouppteckning, testamente, samboavtal, äktenskapsförord och liknande. Jag är intresserad. MEN: I dagsläget har jag en lön på 44.000 kr/mån, tog examen 2004. Jag misstänker att löneläget är lägre på dessa arbetsplatser. Vill inte byta ner mig för mycket lönemässigt - så, är det någon som vet löneläget?

Försökte på Jusek/Saco lönesök men där gick det inte att specificera denna typ av arbetsplats och fick då med även advokat och juristbyråerna.

Någon som vet något om löneläget?
    Någon som arbetar på en liknande arbetsplats och kan berätta om arbetet?

Tack på förhand.
  • Svar på tråden Arbeta på "Familjens juridik" eller liknande - lön?
  • Kjell2

Mycket volymärenden enligt färdiga mallar. Gäller att jobba effektivt.
    Lönen i alla fall delvis provisionsbaserad

• Flerbarnstokan

Tack för svar, men vet du vad "normallönen" hamnar på?
    Mallar låter ju i och för sig inte så roligt...

• Kjell2
    Flerbarnstokan skrev 2016-10-20 10:43:35 följande:

Tack för svar, men vet du vad "normallönen" hamnar på?
    Mallar låter ju i och för sig inte så roligt...

Vet inte var normallönen ligger på, men sök jobbet och kolla.

Familjens juridik håller en lågprisprofil. Standardjuridik till vettigt pris. För att de ska gå ihop behöver de flesta ärenden kunna hanteras snabbt och enkelt. Ett möte och två timmar och sen finns ett färdigt testamente. En konst i sig. Sen finns det självklart mer komplicerad och tidkrävande juridik då och då.

Men du kommer få jobba mycket självständigt, ha dina egna klienter, fatta egna beslut och lära dig massor.

Svar på tråden Arbeta på "Familjens juridik" eller liknande - lön?