• harrypotterhere

Hur ska ralph lauren skjortor sitta?

Hej!

Jag har nyligen köpt en vit ralph lauren slim fit stretch skjorta i storleken M och undrar om hur den ska sitta.

Själv tycker jag att den inte är speciellt slim om jag jämför med en annan skjorta från Zara. Armarna är lösa och manschetten täcker min klocka vid handleden. 

Har alltid köpt skjortor i medium och undrar därför om skjortan ska vara så eller om den är stor i storleken.

• Svar på tråden Hur ska ralph lauren skjortor sitta?
  • Lena

Slim fit betyder att den är avsmalnande för midja istället för helt rak.

Manschetter ska gå över klockan både när det gäller omkrets och längd på ärm.

• harrypotterhere

Ska den sitta såhär på ett ungefär?
  • Griseknoen35
    harrypotterhere skrev 2016-10-21 14:12:14 följande:

Ska den sitta såhär på ett ungefär?

Den ser ut att sitta för löst. Den ska sitta tight och inte så pösigt. Den ska sitta slimmad över allt. Din skjorta ser ut som en storlek förstor.
  • Nyfikna72

Fast man får ju prova sig fram. Alla människor är olika och storlekarna likaså. En skjorta från ett märke kan ju sitt jättebra medans en annan inte gör det.

• LinnnWars

Du ska ha en storlek mindre. Eller så är skjortan fel fabrikat. Så stort ska det INTE vara ;)

• harrypotterhere

Kan tillägga att den är från USA om det spelar någon roll? 

Detta är ju den storlek jag brukar köpa skjortor i. Brukar Ralph Lauren skjortor vara lite större i storleken?

• harrypotterhere

Dessutom, kan jag göra något åt det om returnering inte är ett alternativ?

• bastardized

Hatar att säga det men den sitter inte snyggt alls, en storlek mindre krävs eller att du helt enkelt gör som jag- uppsök en skräddare som syr upp efter din kropp.

• harrypotterhere
    bastardized skrev 2016-10-21 23:06:44 följande:

Hatar att säga det men den sitter inte snyggt alls, en storlek mindre krävs eller att du helt enkelt gör som jag- uppsök en skräddare som syr upp efter din kropp.

Hur mycket skulle det kosta?
Svar på tråden Hur ska ralph lauren skjortor sitta?