Har jag verkligen skäl att göra abort?
Har blivit oplanerat gravid. Har redan en dotter som inte fyllt året än och en stabil relation ( men som kanske knakat lite i fogarna sedan dottern kom). Vi har väl alltid tänkt oss två barn. Men kanske inte riktigt än... Men känns som att det inte riktigt är skäl nog för att göra en abort. Jag vet att alla skäl är giltiga skäl. Men känns liksom fel även om jag egentligen är för kvinnans rätt att besluta över sin kropp och sitt liv.
Jag är dels rädd för hur min kropp ska orka. Känns liksom inte som att jag riktigt kommit tillbaka efter första barnet än. Hade också velat hinna landa ytterligare i att vara mamma till ett barn. Hade en väldigt jobbig första tid med dottern så är också rädd för att gå igen om en sån period snart igen. Det skulle dessutom komma väldigt olägligt strax innan flytt från liten trång lägenhet till hus (vilket känns som världens sämsta anledning). Men jag/vi kanske vill ha barn igen om så där något år. Känns liksom inte som att jag har tillräckligt starka skäl.
Ibland känns det som att om vi får barnet så kommer det bli lite kämpigt men bra så småningom. Vi kommer älska det! Ibland känns det som att ett barn till kanske är vad som kommer göra att vår lilla familj inte orkar mer och bryter ihop. Vet inte vad jag ska göra!!! :(